Graspop Metal Meeting 2026

SOAD is in ieder geval uitgesloten voor Graspop 2026
De tour start op 29 juni
Er zit ook een perfect gat in het tourschema voor de Werchter zaterdag, dus als er een Benelux show komt zal dat het wel worden

Heeft SOAD ooit al op GMM gestaan? Altijd jammer dat dergelijke bands steeds door Schuur / Live Nation op RW worden gezet waar het minder thuis hoort. Bon, ze kloppen daardoor er wel steeds een extra ticket uit bij mij 😂

Heeft SOAD ooit al op GMM gestaan? Altijd jammer dat dergelijke bands steeds door Schuur / Live Nation op RW worden gezet waar het minder thuis hoort. Bon, ze kloppen daardoor er wel steeds een extra ticket uit bij mij 😂
Best een goede tactiek om Graspoppers ook nog een dag op je festival te krijgen. Geven gemiddeld meer uit als de fanatieke popfanaat.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Als je naar het tourschema kijkt is het toch vrij duidelijk dat Graspop geen optie was, anders hadden ze ook wel op Hellfest gestaan. Die zijn die week gewoon helemaal niet in Europa.

Yep, 1 keer op Graspop en 1 keer op Werchter denk ik. Maar verwacht ze nu wel sowieso op Werchter

Jammer dat er altijd zoveel over de headliners te doen is. Meeste jaren dat ik gegaan ben vond ik met name de subs en andere invulling vaak veel interessanter... wellicht omdat de meeste genoemde headliners om de paar jaar terug komen. Uitzondering voor Gojira en Tool en wellicht machine head maar die heb ik helaas niet kunnen zien. Zal ook deels smaak zijn hoor want een BMTH Ghost King Diamond Judas Priest en Maiden hoeft van mij niet.. een Soad was misschien wel weer n keer leuk geweest en heb ik pas 3 x gezien wat ook nog lang geleden is. Maar goed was te verwachten dat soad naar de wei van de schuur gaat

• Leuk
Waarderingen: Skut10 en johanra
Jammer dat er altijd zoveel over de headliners te doen is. Meeste jaren dat ik gegaan ben vond ik met name de subs en andere invulling vaak veel interessanter... wellicht omdat de meeste genoemde headliners om de paar jaar terug komen. Uitzondering voor Gojira en Tool en wellicht machine head maar die heb ik helaas niet kunnen zien. Zal ook deels smaak zijn hoor want een BMTH Ghost King Diamond Judas Priest en Maiden hoeft van mij niet.. een Soad was misschien wel weer n keer leuk geweest en heb ik pas 3 x gezien wat ook nog lang geleden is. Maar goed was te verwachten dat soad naar de wei van de schuur gaat
Komt voornamelijk door de exorbitante prijzen die je moet aftikken voor een festival. 300 en een beetje voor een ticket. 300 en een beetje voor wat te snaaien.

Dan moet er in mijn ogen echt wel iets tegenover staan.

Uiteindelijk koopt het merendeel van de mensen hun tickets op basis van de headliners. Dag programmatie is niet onbelangrijk natuurlijk, maar de headliners zijn wel waar de meeste mensen voor komen

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark
Als ik terugkijk, komen mijn grootste verbazingen en mooiste herinneringen ook vaak van de niet-headliners. Omdat de headliners geoliede machines zijn, weet je vaak ook al op voorhand wat je krijgt.

Maar als je de wei wilt uitverkopen, dan geraak je er niet met subs alleen. En dan zijn die subs ook headliner, want iemand moet afsluiten 😊

Was te denken. RW heeft altijd meer dan één voetje voor op comfort en behandeling van artiesten. Daar zijn ze internationaal voor bekend. En dat interview met de drummer kwam voor mij over als een bekentenis waarom ze voor de VIP-behandeling kiezen.

Als je naar het tourschema kijkt is het toch vrij duidelijk dat Graspop geen optie was, anders hadden ze ook wel op Hellfest gestaan. Die zijn die week gewoon helemaal niet in Europa.
Ja dat weten we nu, omdat het tourschema er is. Op voorhand wisten we niet dat ze dan niet in de buurt waren.

RW kan nog. In België is dat de beste keuze, nog meer dan de Heizel of het Sportpaleis voor mij. En dat het er nu niet tussen staat, kan ook gewoon een afspraak zijn tussen festival en band.

Of, en dat is de andere optie, festivals zijn voor 2027.

QOTSA meenemen als support, daar doe ik wel mijn hoedje voor af.

Laatst bewerkt:
Komt voornamelijk door de exorbitante prijzen die je moet aftikken voor een festival. 300 en een beetje voor een ticket. 300 en een beetje voor wat te snaaien.

Dan moet er in mijn ogen echt wel iets tegenover staan.
Mee eens maar dat 300 en een beetje voor vergane glorie als def leppard en de zoveelste x maiden priest cooper houdt ook wel n keer op. Maar goed zoals ik al zei ga ik meer voor de opvulling zoals een orbit culture zeal n ardor alcest opeth wheel igorrr.. oh en Snot is weer helemaal terug en komen met n nieuw album..hoop dat die eens uutgenodigd worden..

Best een goede tactiek om Graspoppers ook nog een dag op je festival te krijgen. Geven gemiddeld meer uit als de fanatieke popfanaat.
Bij mij is het mislukt. Ik ben Green Day (en Muse) elders gaan zien

De gitarist zal al wel in Europa zitten de week er voor. Niet voor niks dat ze starten in Zweden. 😜
(Zijn vriendin is Zweeds en had speciaal gevraagd aan de drummer die ook de tours boekt, om er Zweden zeker bij te doen)

Mijn realistische wishlist ziet er ongeveer zo uit:

Do: Bon Jovi (S), Electric Callboy afsluiten op North
Vr: Volbeat (S), Sleep Token afsluiten op North
Za: Parkway Drive (N), Bring Me The Horizon (S)
Zo: Def Leppard (N), Ghost (S)

Al hoop ik dat ze Avatar op een Behemoth-plekje zetten en een dag laten afsluiten. Als mooie subs zou ik zeggen Amon Amarth, Journey, Ice Nine Kills, Halestorm, Alter Bridge. En als 'kleiner' bandje graag Elwood Stray

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dwarf
Waarom zo zeker dat ze uitgesloten zijn voor Graspop..

Hellfest en Graspop zouden goed later kunnen aankondigen en heeft copenhell zen festival niet verlaat waarvan gedacht werd dat het wel eens met goede reden kon zijn...

Voor mij hoeven ze niet echt te komen, niet zon fan, maar ik zou ze als exclusieve/legacy band nog steeds zien passen als topnaam ala gnr, im, tool op donderdag.

Er is idd ook een gat voor werchter en het zal wrs dat wel worden. Vraag me dan wel af wel legacy ze gaan vinden voor donderdag, want das toch wel meestal het geval da er da zo'n naam staat

Users who are viewing this thread