Graspop Metal Meeting 2026

Ik snap het idee van wegstrepen nooit zo. Als een act live niet meer kan zingen moet je die act dan nog willen wegstrepen? Want het gaat hoedanook nooit zo zijn zoals het was.
Het is maar net hoe je dat beleeft. Laatste keer AC/DC in de Arena was zeker niet het beste meer. Maar voor mijn zoon het concert van zijn leven

Electric Callboy heeft zie ik juist de Lotto Arena uitverkocht! :oops:
En ook Ahoy, bijna een Sportpaleis dus, hebben ze uitverkocht.
Graspop haar grootste afzetgebied is Benelux. Daar heeft EC nu maanden op voorhand dus even een Sportpaleis en 4 AB's ongeveer uitverkocht.
Die band is echt hard aan het gaan. Ook een groot deel van de shows in het Europese vaste land zijn uitverkocht.
Gegarandeerd als die er volgend jaar staan, dat ze minstens north headliner zijn

Graspop haar grootste afzetgebied is Benelux. Daar heeft EC nu maanden op voorhand dus even een Sportpaleis en 4 AB's ongeveer uitverkocht.
Die band is echt hard aan het gaan. Ook een groot deel van de shows in het Europese vaste land zijn uitverkocht.
Gegarandeerd als die er volgend jaar staan, dat ze minstens north headliner zijn
En dat terwijl ze de laatste jaren een stuk of 10 keer te zien zijn geweest in onze contreien. Ik heb daarom geen ticket gekocht maar er zijn er dus genoeg die het wel nog de moeite vinden.

• Leuk
Waarderingen: won666
Waar ik vooral benieuwd naar ben als ze al zoveel plekken aandoen of een festival als gmm dan nog kans maakt of de omgeving verzadigd is.

Een kleine correctie, dat is de RTM stage van ahoy. Die heeft een capaciteit van rond de 8k net als de Lotto Arena dus
Blijft inderdaad wel indrukwekkend dat die in beide landen even 8k tickets weten te verkopen, de dagen dat we die op andere spots dan headlineposities zien verschijnen zijn wel voorbij inderdaad.

Metallica zou wel eens tof zijn ja.
Maar dan moet je er rekening mee houden, dat hun fans van 's morgens vroeg al 20 (en meer) rijden dik gaan kamperen aan het podium. Als je dan nog andere bands van dichtbij aan datzelfde podium wil volgen, ben je eraan voor de moeite. Vorig jaar op Hellfest was dat ook het geval (ondanks de regen). Ik mocht via de fanclub in de snake pit, maar mijn maat en mezelf hebben héél veel moeite gehad om daar te geraken. Er was bij momenten gewoonweg geen doorkomen aan.

Ach, dan is het budget er die dag toch al door dus kunnen we chillen bij de rest van de podia :D

Je hebt uiteraard wel een put dat zo'n typische kampeerfan niet bevorderlijk is voor de sfeer de rest van de dag!

Tenzij RW met hun zwaai naar modernisering zegt: we gaan een gokje wagen met EC als headliner. SOAD is voor GMM als zoethouder. Zou voor mij een droomscenario zijn.

P.S. Maar zie ik niet gebeuren. Als SOAD naar een Belgisch festival komt, dan is het volgens mij 101% RW.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
En dat terwijl ze de laatste jaren een stuk of 10 keer te zien zijn geweest in onze contreien. Ik heb daarom geen ticket gekocht maar er zijn er dus genoeg die het wel nog de moeite vinden.
Dat komt omdat ze nu worden opgepikt door meer een mainstream publiek en die nooit naar een rock of metal festival gaan (zelfs kamping kitsch gangers willen deze band nu zien....)...als ik nu een paar oude vrienden terug zie die meer een dansgerichtere smaak hebben,beginnen die nu opeens te vragen als ik al eens van EC gehoord heb en deze band al eens live gezien heb...

Users who are viewing this thread