Rock Werchter 2026

Dour heeft voor de tweede keer op rij een financieel verlies doordat ze 5.000 minder combitickets verkochten. Aan Live Nation en de oprichter van het festival, beiden aandeelhouders, zal gevraagd worden om dit verlies bij te passen.
De omzet van Ronquieres zakte met 15 procent waardoor de organisatie haar eerste verlies boekte sinds 2012.
Francofollies verkocht 30 procent minder combi tickets dan vorig jaar.
Esperanzah heeft voorbije jaren steeds verlies geboekt waardoor dit festival zowel minder sterke artiesten moest boeken als dagprijzen gevoelig doen stijgen.
Wie het wel goed deed was Les Ardentes en Couleur Cafe beiden kenden een prima editie. Een paar goed gesegmenteerde kleine festivals als Micro in Luik of Horst in Vilvoorde kenden een volledige uitverkoop.
- Dour is zijn richting al even kwijt en ze kunnen misschien al eens beginnen met hun communicatie in het Engels en Nederlands weer te verbeteren.
- Ronquires moet ons niet wijsmaken dat Willeke een break-even dag was als je zijn gage en productie uittelt vs bezoekers. Je lokt ook geen Vlamingen als we de helft van de affiche niet begrijpen.
- Francofollies had een verschrikkelijk programma.
- Esperanzah moet terug naar zijn roots.
- Durbuy Rock moet leren een vaste datum te kiezen.
- ...

Geen idee wat Horst hiermee heeft te maken? Dat is allesbehalve Waals/Brussels.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Weer een lijstje van mogelijke headliners en co-headliners getipt voor Lollapalooza Chile

A continuación, revisa la lista de posibles artistas en el festival:​

• Tyler, the Creator
  • Sabrina Carpenter
  • Chappell Roan
  • Deftones
  • Lorde
  • Doechii
  • Marina
  • Katseye
  • Fujii Kaze
Van dit lijstje mag voor mij Sabrina Carpenter, Lorde, Chappell Roan en Doechi ook spelen op RW 2026. In het Pukkelpop forum werd getipt dat ook Foo Fighters een Europese zomertournee zouden doen met Reading en Leeds festival als headliner reeds bevestigd door een bron.
Dramatisch lijstje wow

- Dour is zijn richting al even kwijt en ze kunnen misschien al eens beginnen met hun communicatie in het Engels en Nederlands weer te verbeteren.
- Ronquires moet ons niet wijsmaken dat Willeke een break-even dag was als je zijn gage en productie uittelt vs bezoekers. Je lokt ook geen Vlamingen als we de helft van de affiche niet begrijpen.
- Francofollies had een verschrikkelijk programma.
- Esperanzah moet terug naar zijn roots.
- Durbuy Rock moet leren een vaste datum te kiezen.
- ...

Geen idee wat Horst hiermee heeft te maken? Dat is allesbehalve Waals/Brussels.
Horst is in Vilvoorde dus zit wel in de brusselse/vlaamse rand.

Dramatisch? Geen idee of het klopt, maar dit lijken me net veel meer grote namen dan normaal. Dat festival duurt maar 3 dagen hè.
Op Deftones na (die er dit jaar al stonden) zou ik hier ook niks van op Werchter hoeven zien, kunnen ze nog zo groot zijn.

Maar ben bang dat we niet ontkomen aan ofwel Sabrina ofwel Chapell.

Laatst bewerkt:
Op Deftones na (die er dit jaar al stonden) zou ik hier ook niks van op Werchter hoeven zien, kunnen ze nog zo groot zijn.

Ah op die manier. Heb het gevoel dat de kwaliteit van sommige lineups voor sommigen afhangt van de hoeveelheid gitaarnamen. Al is Deftones ook wel een toffe naam hoor.

• Leuk
Waarderingen: iPopz_Butaye

Ik deel je mening/smaak, maar ik vertrouw er ook op dat de andere 3 headliners meer in mijn straatje liggen, dus dat komt vast wel goed.

Daarbij is het ook wel leuk om bij andere grote namen een keer te zien "what the fuss is all about". Dat heb ik vooral bij Chappell Roan. Die zoetigheid van Sabrina hoef ik niet zo nodig te 'ontdekken'

• Leuk
Waarderingen: team-0
Ah op die manier. Heb het gevoel dat de kwaliteit van sommige lineups voor sommigen afhangt van de hoeveelheid gitaarnamen. Al is Deftones ook wel een toffe naam hoor.
Hmm ja zoals de Werchter zondag van dit jaar. Ik kon met een objectieve blik wel zeggen dat het qua namen een sterke dag was, maar er was vrijwel niks wat in mijn straatje lag. Dus voelde die dag voor mij "dramatisch".

Ik deel je mening/smaak, maar ik vertrouw er ook op dat de andere 3 headliners meer in mijn straatje liggen, dus dat komt vast wel goed.
Ja daar heb ik ook alle vertrouwen in en snap ook de keuze om ten minste 1 pop headliner te programmeren.

Ach tzijn de Lolla's, altijd de geruchten voor de grootste en exclusieve namen en dan een line up gooien waarbij je de wenkbrauwen fronst (qua headliners), thans zo is het toch post covid. Tool tussen Tate Mcrae en Shawn Mendes, er zijn dingen die ik niet begrijp.

Dat weet ik, de torens staan bijna in men achtertuin.

Maar niets te maken met Brussel, zeker niet de locatie en de organisatie helemaal niet.
Geografisch nogtans wel. Maar ze hadden de naam maar moeten veranderen toen ze van locatie veranderden. Dat is hetzelfde als in Brustem Rock Werchter te organiseren.

Geografisch nogtans wel. Maar ze hadden de naam maar moeten veranderen toen ze van locatie veranderden. Dat is hetzelfde als in Brustem Rock Werchter te organiseren.
niet helemaal, want Horst is geen gemeente, enkel de naam van een kasteel (en dus ook de naam van een festival).

Users who are viewing this thread