Rock Werchter 2026

Arena's in het Engels zijn popzalen in het Nederlands. Groter zijn stadiums.
Zij die het verschil verder willen uitdiepen kunnen onderstaand artikel lezen. Arenas zijn INDOOR zalen bv Vorst Nationaal, Sportpaleis. Stadiums zijn outdoor of deels outdoor grote zalen met minimum 40.000 plaatsen (KBS).

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: elo en MadMandra27
Olivia Dean die in dit forum al wordt vermeld wordt in haar huidige tour gesponsord door FKP Scorpio. Dit maakt de kans op RW weer flink wat kleiner. Mocht Live is Live festival in 2026 doorgaan dan is zij wellicht wel een mogelijke naam als headliner of co-headliner voor dit festival van FKP Scorpio.

Zij die het verschil verder willen uitdiepen kunnen onderstaand artikel lezen. Arenas zijn INDOOR zalen bv Vorst Nationaal, Sportpaleis. Stadiums zijn outdoor of deels outdoor grote zalen met minimum 40.000 plaatsen (KBS).
En om helemaal te muggeziften: het is stadions en niet stadiums.

Maar goed de essentie is dat zowel Gorillaz als Florence perfect in een arena kunnen staan.

Bedankt voor de uitvoerige uitleg, ben weer helemaal mee nu. Ik ben alleszins heel erg benieuwd naar nieuw werk van hen!

Olivia Dean die in dit forum al wordt vermeld wordt in haar huidige tour gesponsord door FKP Scorpio. Dit maakt de kans op RW weer flink wat kleiner. Mocht Live is Live festival in 2026 doorgaan dan is zij wellicht wel een mogelijke naam als headliner of co-headliner voor dit festival van FKP Scorpio.

Live /S Live komt er NIET in 2026. Tenzij ze wederom naar een andere locatie trekken, maar gezien de band en het contract dat Scorpio met stad Antwerpen heeft, en de manier waarop ze zich de voorbije jaren profileerden als een stadsfestival voor de lange termijn zie ik ze dat niet doen. Dus fingers crossed voor Live /S Live 2027, want volgend jaar zal het niet zijn.

Wat maakt dat The War on Drugs en Matt Berninger misschien nog eens vrij zijn voor Rock Werchter...je weet maar nooit.

• Leuk
Waarderingen: musicislife en phil
Live /S Live komt er NIET in 2026. Tenzij ze wederom naar een andere locatie trekken, maar gezien de band en het contract dat Scorpio met stad Antwerpen heeft, en de manier waarop ze zich de voorbije jaren profileerden als een stadsfestival voor de lange termijn zie ik ze dat niet doen. Dus fingers crossed voor Live /S Live 2027, want volgend jaar zal het niet zijn.

Wat maakt dat The War on Drugs en Matt Berninger misschien nog eens vrij zijn voor Rock Werchter...je weet maar nooit.
ik even niet mee waarom er geen LsL in antwerpen zou komen in 26?

ik even niet mee waarom er geen LsL in antwerpen zou komen in 26?

Omdat ze na jaren uitstellen hebben besloten dat ze niet anders kunnen dan het asbest in de tunnels te verwijderen en de metrolijn te renoveren, is er van eind mei 2026 tot begin 2027 geen tramverkeer tussen linker en rechteroever. Omdat de verkeersinfrastructuur het niet gaat toelaten om veel extra verkeer aan te trekken, komt er vanuit Stad Antwerpen dus een negatief advies voor het organiseren van grote evenementen op Linkeroever.

Omdat ze na jaren uitstellen hebben besloten dat ze niet anders kunnen dan het asbest in de tunnels te verwijderen en de metrolijn te renoveren, is er van eind mei 2026 tot begin 2027 geen tramverkeer tussen linker en rechteroever. Omdat de verkeersinfrastructuur het niet gaat toelaten om veel extra verkeer aan te trekken, komt er vanuit Stad Antwerpen dus een negatief advies voor het organiseren van grote evenementen op Linkeroever.
ah op die fiets
eerlijk, in antwerpen zien ze gerust graten in bepaalde regels even om te buigen om toch iets geregeld te krijgen hoor.
zie nu maar die bomenkap

dus als stad antwerpen Live is live belangrijk vind who knows

Matt solo was alleszins via Live Nation, dus als ie dan tourt lijkt de kans me wel groot dat ie er staat. Tenzij ze opteren voor opnieuw een reeksje in OLT.

Na de geruchten is Linkin Park al bevestigd voor Lollapalooza India (2de helft van januari 2026). Heel benieuwd naar de aankondigingen vanavond voor de line-up Lollapalooza Argentine en Chili.

Op Live/s Live komt max 20.000 man per dag af, dat valt heus wel op te lossen met de pendelbussen en extra parkingmogelijkheden op Linkeroever. Ik heb zelf toch niets in richting nieuw uitstel van het festival gehoord.

Van op Twitter geplukt:

Lollapalooza’s headliners for Brazil 2026 have been unveiled through Ticketmaster:

Sabrina Carpenter
Chappell Roan
Lorde
Tyler, The Creator
Deftones
Skrillex

In lijn dus met de eerder genoemde namen.

Sowieso benieuwd naar de toekomst van dat festival.
Loopt volgens dat artikel over de problemen bij Dour wel vlot zo te zien. Hebben hun doelpubliek wel gevonden lijkt me. Zie een Tyler ook niet werken op een Werchter-main. Pukkelpop eventueel nog maar zelfs daar lijkt me dat twijfelachtig.

Users who are viewing this thread