Alcatraz Open Air 2026

Nog wat interessants dat ik onthouden heb

Parkway Drive was hun grootste publiek zowat ooit, hoewel er veel criticicasters vooraf waren

Nevermore is nog niet helemaal duidelijk welke zanger het zal zijn, maar ze weet zaken die ze niet mag zeggen

Gojira is de grootste productie, ze moesten het podium groter maken ervoor

Er hangen nu schermen in de tent. Op die manier willen ze voor het steeds groter wordende publiek het comfortabel houden

Ze hebben voor crowdmanagement nu camera's in en buiten de tent, en konden zo vast stellen dat de tent voor Nailbomb nog nooit zo vol had gestaan

En het belangrijkste. 90 percent is rond met een band die er nog nooit stond en waar het publiek al jaren achter vraagt. Dat is misschien ook de band waarop Alcatraz nog wacht. Wie zou het kunnen zijn?

• Leuk
Waarderingen: johanra
Volgens hun website spelen ze op Bloodstock op 9 augustus op Bloodstock. Dus als dat klopt, kunnen we Priest definitief schrappen voor Alcatraz
inderdaad had eigenlijk nog niet gekeken naar wat er al bekend was qua dagindeling op Bloodstock.
Lamb Of God is dus vrijdag, STP zaterdag en Priest op zondag en op de kleinere stage Cryptopsy (donderdag), Wednesday 13 (vrijdag), Leprous (zaterdag), Carpenter Brut (zondag).

Dat zou dus inderdaad betekenen geen Priest en STP zou dan voor vrijdag of zondag zijn

inderdaad had eigenlijk nog niet gekeken naar wat er al bekend was qua dagindeling op Bloodstock.
Lamb Of God is dus vrijdag, STP zaterdag en Priest op zondag en op de kleinere stage Cryptopsy (donderdag), Wednesday 13 (vrijdag), Leprous (zaterdag), Carpenter Brut (zondag).

Dat zou dus inderdaad betekenen geen Priest en STP zou dan voor vrijdag of zondag zijn
Powerwolf speelt op zaterdag in Hamburg. Dus dat wil dan zeggen dat de zaterdag headliner nog ontbreekt voor Alcatraz?

Trouwens nog iets interessants uit het interview, Judas Priest heeft ook zeer veel zeer mooie plannen voor volgend jaar

• Leuk
Waarderingen: johanra
Interview met Vicky de promoter van Bloodstock , gaat over de voorbije editie maar ook de 2026 namen worden besproken belangrijkste dat ik er uit onthoud is dat als Judas Priest in België staat dat niet op de Lokerse zal zijn aangezien Priest er blijkbaar op staat dat hun tour begint in de UK en op Bloodstock.

Diene Metaldag kan snel verhuist worden voor een band als Judas Priest, die dinsdag is trouwens perfect want dan hebben ze geen concurrentie met andere festivals.

Diene Metaldag kan snel verhuist worden voor een band als Judas Priest, die dinsdag is trouwens perfect want dan hebben ze geen concurrentie met andere festivals.
Als het klopt dat de tour start op Bloodstock zijn zowel de Lokerse als Alcatraz uitgesloten aangezien Judas Priest op de zondag van Bloodstock staat.

• Leuk
Waarderingen: won666
Als het klopt dat de tour start op Bloodstock zijn zowel de Lokerse als Alcatraz uitgesloten aangezien Judas Priest op de zondag van Bloodstock staat.
Kan mij moeilijk inbeelden dat Wacken de kans gaat laten liggen om Judas Priest te halen.

Kan mij moeilijk inbeelden dat Wacken de kans gaat laten liggen om Judas Priest te halen.
Het zou je miss verbazen maar judas priest heeft nog maar 3 keer op wacken gespeelt.

Behalve de grote Duitse en scandin̈avische bands staan veel grote namen er niet zo vaak.

Vind het zelf ook wel bijzonder dat ze in augustus touren maar dan wel al bijna de helft van de festivals laten schieten door absoluut te willen starten op Bloodstock omdat ze daar zo een goede band mee hebben. Met een dikke zak geld zal een ander festival ook nog wel een band kunnen creëren :)

In ander nieuws Rock The Lakes in Zwitserland heeft vandaag In Flames bekend gemaakt voor volgend jaar, een poster is er nog niet.

• Leuk
Waarderingen: saurus
Volgens hun website spelen ze op Bloodstock op 9 augustus op Bloodstock. Dus als dat klopt, kunnen we Priest definitief schrappen voor Alcatraz
Waar vind je die data terug? Ik vind op hun site precies geen dagindeling, maar kan zijn dat ik er gewoon overlees.

Ik zag in Judas Priest anders wel een mooie afsluiter voor Alcatraz op zondagavond :)

Idd ik zag judas priest ook wel een ideale naam voor alcatraz als headliner op zondag

Waar vind je die data terug? Ik vind op hun site precies geen dagindeling, maar kan zijn dat ik er gewoon overlees.

Ik zag in Judas Priest anders wel een mooie afsluiter voor Alcatraz op zondagavond :)
Op Judas Priest hun website zelf. Daar staat specifiek vermeld dat ze op Bloodstock spelen op 9 augustus
Lokerse Feesten eindigt volgend mij op 9 augustus. Als het echt klopt dat Judas Priest op Bloodstock speelt op 9 augustus en ze absoluut daar willen starten met hun tour, dan zijn zowel Alcatraz als LF uitgesloten

Tot hier toe zijn slechts 2 festivals bekend voor Priest, Reload en Bloodstock. Reload is het weekend na Bloodstock en Alcatraz

• Leuk
Waarderingen: jvandeweyer

Users who are viewing this thread