Alcatraz Open Air 2026

Nee, dit is totale flauwekul. Op de reguliere camping kan het in de ochtend rond een uur of 10 wel spitsuur zijn bij de douches, waardoor je 20 minuten moet wachten. En op hetzelfde uur bij de toiletten, als je pech hebt, tien minuten wachten. Maar verder zijn de wachttijden bij het sanitair er niet. Op het terrein al helemaal niet, daar ben je altijd vrijwel direct aan de beurt. Hetzelfde geldt overigens voor als je drinken gaat halen en bij de meeste foodtrucks.
Bedankt voor de info! Nu zijn we zeker overtuigd 😊

• On fire
Waarderingen: Jamel
Wij willen voor de eerste keer naar Alcatraz gaan volgend jaar, maar ik heb een vraagje. Ik hoor hier horrorverhalen van een kameraad (die op hotel slaapt) van dat de wachtrijen voor de douches en toiletten gemakkelijk een uur zijn. Klopt dit? En ook bij de huurtenten? Alvast bedankt! 😊
Op Eagle Plaza heb ik nog nooit moeten wachten aan de toiletten of douches, dit jaar niet en ook vorige jaren niet.

Eagle's Plaza sinds 2021 ...
Vorig weekend stond er een rijtje aan de douches vanaf ongeveer 09u15 - 09u45. Daarbuiten kon ik altijd binnen de 10 minuten in een douchecabine geraken. Op zondag hebben we na Majestica gedoucht & toen stond er geen lijn.
Idem qua sanitair. In de voormiddag staat er vanzelfsprekend een (kleine) rij, maar om nu écht een uur te zeggen? Dat is vrij overdreven. Denk dat je op Eagle's Plaza ook max 20 minuten in de rij staat op de drukste punten. Ik durf zelfs 30 minuten te zeggen - maar als je dan gewoon 15 minuten in je tent wacht, is die rij ook weer gepasseerd.

• Leuk
Waarderingen: N1tje, Jamel en Piebe71
Dus zijn de wachttijden gewoon te vergelijken met Inferno op Graspop. Dan valt het dus echt dik mee.
En los van Inferno/Eagles Plaza vond ik het op het terrein echt bijzonder goed. Ik vond het vorig jaar al echt goed meevallen met de drukte bij de toiletten. Desondanks heeft de organisatie er een hele hoop bij geplaatst. Daardoor was ik op elk moment van de dag direct aan de beurt.

En los van Inferno/Eagles Plaza vond ik het op het terrein echt bijzonder goed. Ik vond het vorig jaar al echt goed meevallen met de drukte bij de toiletten. Desondanks heeft de organisatie er een hele hoop bij geplaatst. Daardoor was ik op elk moment van de dag direct aan de beurt.
Ik heb inderdaad het hele weekend letterlijk geen enkele keer moeten wachten op de toiletten. En bij douchen maximaal een kwartier. Is echt uitstekend geregeld.

🚨🚨🚨

Sorry voor de spam, maar toch nog een laatste poging:

Net als twee jaar geleden, is het de bedoeling om de hardste lijst van festileaks te maken. Wat zijn de beste metal-, hardrock- of punknummers volgens dit forum?

Hoe meer deelnemers hun lijstje aanleveren, des te beter.

Dus doe je best en post je top 100 hier:

Mocht een top 100 niet lukken, dan is een top 10, top 50 of top 66 ook prima!

Da's op Graspop toch niet anders? Ik weet natuurlijk hoe het op Alcatraz geregeld is, maar op Graspop douche ik altijd in de avond ( 20:00-22:00 ) of 's nachts na de laatste headliner. Dan heb je de douches bijna voor jezelf
Ik heb dezelfde tactiek! Lekker rustig douchen èn fris je bed in.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Zoals hierboven gezegd: vermijd de spitsuren.
Op de reguliere camping dit jaar 3x gedouchet rond 9u, telkens maximum 10 minuten gewacht. Je ziet de rijen wel aandikken na ons. Voor de grote boodschap wacht ik tot 10u30 en ga ik gewoon naar de weide. 0 wachtrij, 0 druk 😂

Een rij van een uur voor de wc's zou zowat over de halve camping lopen volgens mij :D
Zelf op de reguliere camping nooit in een rij gestaan van meer dan 15 mensen voor me en dat gaat met zo'n blok wc's echt wel vlot vooruit. Idem op de wei, je komt aan de wc's toe, ziet een rij, zucht even en ontdekt dan dat het uiteindelijk geen 5 minuten duurt voor je een hokje hebt. En dat is enkel op piekmomenten, 9 op de 10x kan je gewoon zo gaan. Enige heel dom gekozen moment van mezelf was toen ik snel even tijdens rotting christ wou gaan, maar bleek dat Machine head 10 minuten daarvoor geëindigd was, dat idee maar weer opgegeven en teruggedraaid.
Douchen in de ochtend kent, logischerwijze, een piek tussen 9 en half 11, maar ik ga dan met plezier in de vroege avond op een dood momentje even in alle rust douchen. Vriendin van me ging wel 's ochtends douchen (tussen half 9 en 9u) en dat leek gewoon vlot te gaan.

• Geweldig
Waarderingen: Jamel en N1tje
Veel succes met de kaartverkoop. Early bird zal snel de deur uit zijn vermoed ik.

Inderdaad. Zowel de gewone combi's als de VIP's waren razendsnel uitverkocht. De Eagle's Plaza is voorlopig (gelukkig) nog niet zo'n heisa als bij Graspop.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread