Rock Werchter 2026

Sinds wanneer zegt ticketverkoop in de UK iets over of een artiest headliner waardig is in België?

Sleep Token, Biffy Clyro en BMTH kunnen ook geen dag dragen op RW qua ticketverkoop, is toch een hele andere markt?
Agree

Als MCR zich tevreden stelt met een lagere positie dan absolute headliner kunnen ze op een Werchter-event staan. Anders niet (of gewoon Sportpaleis).

Altijd hetzelfde grapje hier. Pommelien Thijs past niet op Rock Werchter, Stormzy is te klein als sub ..MCR is te klein om Rock Werchter af te sluiten.

We zullen zien he. 🙂
Alsof wij vernieuwing tegenhouden,… begrijpend lezen blijkt moeilijk voor sommigen hier. Je mag gerust je favorieten groepen promoten, de rest hoeft niet te volgen.
Nogmaals ticketverkoop in andere landen, streams op spotify of TikTok,… is objectief noch subjectief een garantie op 1) een geweldig 5 sterren live optreden en 2) een programmatie op ons favoriete festival.

begrijpend lezen blijkt moeilijk voor sommigen hier. Je mag gerust je favorieten groepen promoten, de rest hoeft niet te volgen.
Nogmaals ticketverkoop in andere landen, streams op spotify of TikTok,… is objectief noch subjectief een garantie op 1) een geweldig 5 sterren live optreden en 2) een programmatie op ons favoriete festival.

Wat heb je het over begrijpend lezen? Dat jij graag de dingen weg zet die je niet lust, of ik de dingen wat push waar ik iets mee heb...fair enough.

Maar mijn comment stipuleerde duidelijk dat we er hier in het verleden bepaalde members het er uitvoerig over hadden dat Stormzy te licht woog als sub en dat Pommelien geen plaats had op Werchter. Stormzy nailde zijn spot en Pommelien stak een volle weide in haar zak. Dus nu weer gaan poneren dat MCR geen plek heeft op Werchter wegens niet populair genoeg hier en andere landen die geen maatstaf zijn...het voelt mogelijk als een grappig deja vu. Als een band als MCR in de running is voor hoge spots in de periode van Werchter, dan zitten did overduidelijk in de poule, want voor de zoveelste keer: De status van die band is anno 2025 niet dezelfde als in 2011.

Maar welke namen zou je dan liever zien op die top spots in 2026? Ben ik ergens wel benieuwd naar?

Wat heb je het over begrijpend lezen? Dat jij graag de dingen weg zet die je niet lust, of ik de dingen wat push waar ik iets mee heb...fair enough.

Maar mijn comment stipuleerde duidelijk dat we er hier in het verleden bepaalde members het er uitvoerig over hadden dat Stormzy te licht woog als sub en dat Pommelien geen plaats had op Werchter. Stormzy nailde zijn spot en Pommelien stak een volle weide in haar zak. Dus nu weer gaan poneren dat MCR geen plek heeft op Werchter wegens niet populair genoeg hier en andere landen die geen maatstaf zijn...het voelt mogelijk als een grappig deja vu. Als een band als MCR in de running is voor hoge spots in de periode van Werchter, dan zitten did overduidelijk in de poule, want voor de zoveelste keer: De status van die band is anno 2025 niet dezelfde als in 2011.

Maar welke namen zou je dan liever zien op die top spots in 2026? Ben ik ergens wel benieuwd naar?
Er zegt niemand dat ze geen plek hebben op Werchter. Ze zijn meer dan welkom, maar zal niet als headliner zijn.

• Leuk
Waarderingen: Knightofmuser

Maar het hoeft zelfs niet over 2011 te gaan. In 2022 is MCR ook al eens in Europa gepasseerd. In Nederland deden ze toen "slechts" Ahoy RTM, wat niet instant uitverkocht was. Terwijl ze in Engeland 3x Milton Keynes Stadium + 1x Victoria Park deden, goed voor dik 100k verkochte tickets. Dusja, er is voor MCR weldegelijk een verschil tussen UK en Europa.

Als MCR zich tevreden stelt met een lagere positie dan absolute headliner kunnen ze op een Werchter-event staan. Anders niet (of gewoon Sportpaleis).
Denk ook wel dat Werchter ze liever eerst een Sportpaleis ziet uitverkopen voordat ze die gok wagen, zeker omdat er volgend jaar blijkbaar veel alternatieven zijn

Met alle respect, en ik wil mijn mede dertigers niet schofferen. Maar als je de hype van een MCR niet doorhebt, dan ben je langzaam te oud aan het worden.
Ik heb nog maar 1 verjaardag voor de boeg waarbij die 3 blijft staan dus de nieuwe voordeur nadert met rasse schreden.
En natuurlijk ken ik MCR maar van een nieuwe hype heb ik persoonlijk niet veel meegekregen buiten op deze site.

Sowieso hebben come back/nostalgie bands een streepje voor qua ticketverkoop maar of ze zomaar een Werchterdag kunnen dragen wil ik toch ook wel effe zien. Ik gun het ze wel en zal wel op de wei te vinden zijn.

• Leuk
Waarderingen: phil en simonbolivar

Users who are viewing this thread