Pinkpop 2026

Zogenaamd niet aan headliners? Waren wel meer festivals die moeite hadden.

Maar goed, wellicht een betere discussie voor een ander topic.

Radiohead verkoopt never nooit hun Pinkpop dag uit. Al zou het wel een reden voor mij zijn om weer eens te gaan.
Als ze niet ook in de Ziggo staan, verkopen ze dat wel uit, maar ik denk dat de kans niet zo groot is dat ze de Ziggo overslaan.
Mét Ziggo show erbij, is dat een ander verhaal.

Als ze niet ook in de Ziggo staan, verkopen ze dat wel uit, maar ik denk dat de kans niet zo groot is dat ze de Ziggo overslaan.
Mét Ziggo show erbij, is dat een ander verhaal.
Als dat Muse al niet lukt, of Olivia die overal alles uitverkoopt. Het is ook meer een Pinkpop probleem hoor. Ik denk dat een handje acts een Pinkpop dag nog overtuigend (lees: niet op de dag van het festival zelf) uitverkoopt met een Pearl Jam, Metallica, Foo Fighters. SOAD hoort ook niet in dat rijtje, Linkin Park doordat ze dit jaar al te zien zijn geweest gok ik ook niet, Oasis misschien met hun momentum.

Radiohead hoort echt niet in dat rijtje. Ziggo verkopen ze wel uit, wie niet tegenwoordig, maar 2x zie ik al niet gebeuren.

Maar zoals gezegd laat ze het alsjeblieft het tegendeel bewijzen, ik ga 2 avonden haha.

Als dat Muse al niet lukt, of Olivia die overal alles uitverkoopt. Het is ook meer een Pinkpop probleem hoor. Ik denk dat een handje acts een Pinkpop dag nog overtuigend (lees: niet op de dag van het festival zelf) uitverkoopt met een Pearl Jam, Metallica, Foo Fighters. SOAD hoort ook niet in dat rijtje, Linkin Park doordat ze dit jaar al te zien zijn geweest gok ik ook niet, Oasis misschien met hun momentum.

Radiohead hoort echt niet in dat rijtje. Ziggo verkopen ze wel uit, wie niet tegenwoordig, maar 2x zie ik al niet gebeuren.

Maar zoals gezegd laat ze het alsjeblieft het tegendeel bewijzen, ik ga 2 avonden haha.
Ik denk eerlijk gezegd dat geen enkele band in je lijstje een pinkpop dag overtuigend zou uitverkopen. Er waren al artiesten die met gemak twee keer de arena uitverkopen en hun pinkpop dag niet. Metallica had laatste keer al wat moeite met de arena. Pearl jam zie ik het al helemaal niet doen net als SOAD inderdaad.

Foo Fighters was het misschien gelukt in 2024 maar is nu ook wel een beetje laat. Die verkochten op Rock am ring ook slecht als european exclusive. Op RW dan wel weer goed maar dat lijkt me eerder de kracht van werchter, er zijn zo veel headliners die RW wel uitverkocht krijgen en Pinkpop niet. Linkin park zouden ze inderdaad ook een jaar te laat mee zijn.

Muse staat de laatste jaren overal natuurlijk en Rodrigo stond al 2x in de Ziggo(?).
Het is wel wat Mattman zegt, we hebben heel lang geen Radiohead tour gehad. Dan gaan ze mensen echt wel bewegen om naar het festival te komen, maar dat zou niet in lijn liggen met hoe Mojo/LN het spelletje de laatste jaren speelt, waarbij het steeds meer lijkt alsof PP de kruimels krijgt.

Ik denk eerlijk gezegd dat geen enkele band in je lijstje een pinkpop dag overtuigend zou uitverkopen. Er waren al artiesten die met gemak twee keer de arena uitverkopen en hun pinkpop dag niet. Metallica had laatste keer al wat moeite met de arena. Pearl jam zie ik het al helemaal niet doen net als SOAD inderdaad.

Foo Fighters was het misschien gelukt in 2024 maar is nu ook wel een beetje laat. Die verkochten op Rock am ring ook slecht als european exclusive. Op RW dan wel weer goed maar dat lijkt me eerder de kracht van werchter, er zijn zo veel headliners die RW wel uitverkocht krijgen en Pinkpop niet. Linkin park zouden ze inderdaad ook een jaar te laat mee zijn.
Ook een beetje de reden dat ze rustig aan toch een beetje van die ene headliner (en tegelijk niks) afmoeten. Ik blijf toch hopen op een twee headliner constructie, acts tijdens de laatste headliner en een later einde. Al is het maar een uur.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en mattman
Muse staat de laatste jaren overal natuurlijk en Rodrigo stond al 2x in de Ziggo(?).
Het is wel wat Mattman zegt, we hebben heel lang geen Radiohead tour gehad. Dan gaan ze mensen echt wel bewegen om naar het festival te komen, maar dat zou niet in lijn liggen met hoe Mojo/LN het spelletje de laatste jaren speelt, waarbij het steeds meer lijkt alsof PP de kruimels krijgt.
Het zou kunnen hoor, maar ik denk niet dat het grote publiek Radiohead echt 'mist'. Ze zijn niet officieel uit elkaar, er is geen nieuwe muziek, zó enorm lang geleden is het ook weer niet. En ik denk echt dat het niet de band is die mensen massaal naar het festival in zuid-Limburg gaat bewegen. En het gaat al helemaal de plank misslaan bij het kleedjespubliek.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave en Timmetje
Ok als ik t juist heb dan wordt dit dus de line up van Pinkpop 2026:

Vr: Foo Fighters / Volbeat
Za: Soad / Smashing Pumpkins
Zo: Radiohead / Qotsa

Pffff, dat zou binnen 24 uur uitverkopen.

Podia laten staan en een week later weer een pinkpop organiseren:

Vr: Harry Styles / Sombr
Za: Sabrina Carpenter / Benson Boone
Zo: Chapel Roan/ Noah Kahan

Iedereen blij ;)

Het zou kunnen hoor, maar ik denk niet dat het grote publiek Radiohead echt 'mist'. Ze zijn niet officieel uit elkaar, er is geen nieuwe muziek, zó enorm lang geleden is het ook weer niet. En ik denk echt dat het niet de band is die mensen massaal naar het festival in zuid-Limburg gaat bewegen. En het gaat al helemaal de plank misslaan bij het kleedjespubliek.
Ik denk dat dit initieel best wel aanslaat bij kleedjespubliek(hee, rockband met hits), maar denk inderdaad wel dat er wat mensen afhaken bij het optreden zelf.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave

Denk dat alleen de vrijdag een kans heeft om uit te verkopen, en dat dat nog een aardig tijdje zou duren.

Ik denk dat dit initieel best wel aanslaat bij kleedjespubliek(hee, rockband met hits), maar denk inderdaad wel dat er wat mensen afhaken bij het optreden zelf.
In 2001 liep het veld leeg tijdens Radiohead. Herinner me nog goed de regelmatig voorbijkomende woorden 'wat een weirde shit!' van mensen die naar huis/tent gingen. Die hadden een setlist verwacht met Creep, High & Dry en Fake Plastic Trees en geen Kid A en Amnesiac nummers.
Anno 2026 is zo'n type band echt onmogelijk als headliner op Pinkpop.

anno 2026 is Radiohead ( helaas) een totale mismatch met Pinkpop.

ik ben voor een splitsing van Genre
alle pop naar Pinkpop
alle alternatieve/Rock naar Bospop

• Wow
Waarderingen: brutus257
Terwijl juist die mix zo leuk is / kan zijn.
er is werkelijk geen enkele popact die mij ooit op pinkpop heeft weten te overtuigen, behalve Bruno Mars.

ik ben absoluut voor een mix van genres: rock, metal, reaggae, dance, punk, folk, hip hop, shoegaze, alles behalve platte pop.
mijn regel is: als er meer energie is besteedt aan t uiterlijk en de show, dan aan de muziek, dan hoort t niet op pinkpop.
En er zullen nu vast wel voorbeelden komen van acts die.........
uitzonderingen bevestigen de regel

Ze gaan ook nooit zo groot worden.. {over Fontaines DC als headliner}
Naar mijn aanvoelen, zeker na de passage in Vorst en op Werchter afgelopen zomer, voelde ik heel erg dat ze dit wel kunnen worden mits nog 1 top album zoals Skinty Fia of Romance. Bij RAYE hetzelfde gevoel en YUNGBLUD deed het al 👍

Podia laten staan en een week later weer een pinkpop organiseren:

Vr: Harry Styles / Sombr
Za: Sabrina Carpenter / Benson Boone
Zo: Chapel Roan/ Noah Kahan

Iedereen blij ;)
Gewoon kruising maken is ook prima hoor!

Vr: Harry Styles / Benson Boone
Za: Foo Fighters / Volbeat
Zo: Chappel Roan / SOAD

• Leuk
Waarderingen: Maria

Users who are viewing this thread