Pinkpop 2026

Oprecht wil ik weten wat Dennis vind van mogelijk radiohead op pinkpop.
Die heeft op zijn manier het festival zien veranderen toch.
En prachtig dat er mensen zijn zoals Dennis en de liefde voor pinkpop
Weet niet of dat zo relevant is. Dennis gaat een kleine 20 jaar naar Pinkpop, andere Pinkpop fans weer meer dan 30 of zelfs 40 jaar, nieuwe fans pas vanaf 2018 of zo. Iedereen heeft weer een iets andere kijk op het festival. Allemaal waardevol. Voor de rest helemaal eens dat het mooi is dat er nog echte fans zijn voor specifieke festivals.

• Leuk
Waarderingen: elo en reaper
Dat lijkt me echt sterk. Ik zie ze wel een Ziggo Dome uitverkopen.... maar niet meteen, en niet meer dan dat.
Dan heb jij nog nooit moeten klaarzitten voor een zaalshow van de heren. Weet nog dat ik met 3 schermen klaar zat voor hun show in het Sportpaleis en ondanks de presale toch naast kaarten greep. Totale loterij was dat toen al. Uiteindelijk old school op de tweedehandsmarkt toch tickets voor het dubbele van de prijs moeten kopen.

Meen je dat echt, Radiohead op DTRH? Komaan Timmetje. Ik vrees dat we het nooit gaan weten, maar als Pinkpop deze band boekt na hun comeback, en die dag verkoopt niet uit, dan upload ik een video van mezelf die m'n petje opeet.
Alleen daarvoor ben ik voor Radiohead. Die kunnen best wel een radiovriendelijk setje in elkaar zetten.

• Leuk
Waarderingen: colette283
Ongetwijfeld ook beter, maar eerder is het eens gegaan over of Radiohead te moeilijk is voor Pinkpop. Dan kijk ik graag even naar mezelf en dan denk ik “ja, te moeilijk”
Tja, en toch staan ze in een gigantisch conservatieve en mainstream lijst als de Top 2000 vaker genoteerd dan een Pearl Jam. En hebben ze dubbel zoveel luisteraars op Spotify dan pakweg Muse. Niet sluitend deze dingen, maar zegt toch wel dat dit een enorme band is, met een enorme fanbase.

• Leuk
Waarderingen: colette283 en Koekdoos
I'm a big fan of FDC and I'm also going to check out Chappell at Lowlands. SOAD is not a headliner for a major, but maybe a sub. For me this is a nice headliner trio, but not for PP i think. You've to go to Lowlands. FDC is a sub and instead of SOAD we/they have QATSA and Chappell is also present!!
SOAD headlined Pinkpop before. I think they would absolutely headline. They are playing some of the biggest shows of their career still. See the response in South America. Meanwhile, Linkin Park are having to downgrade venues and give tickets away (see their recent American low ticket sales). Perhaps the response be different in Europe. They headlined Pinkpop in 2017 and previously on the line up 2002 before that. Would be a nice heavier addition.

Chappell Roan headlining Leeds and Reading in the UK and tipped as future Glastonbury.

I'm maybe a bit ambitious with Fontaines D.C, perhaps a sub-headliner in mainland Europe. But, they will definitely be festival headliners one day (in the U.K. 100%). Their stock is much higher than Mumford and Sons and some of the other names banded about.

Fontaines DC is op dit moment nog niet groot genoeg om Pinkpop te headlinen.
Maybe a bit soon. They will 100% headline Glastonbury in the next few years. Perhaps close the North Stage, sub-headline. Their stock is much higher than some of the other names banded about though.

Kendrick heeft ook enorme streamcijfers. Trekt de Arena vol. Maar die verkoopt ook geen Pinkpopdag uit. Het moet ook een beetje matchen.
Zo'n dingen gaan we nooit te weten komen. Wel eens dat streamingcijfers verraderlijk zijn, was ook maar ter illustratie. Denk dat jij het een beetje onderschat vooral. Ook met dat Live Is Live. Als die ooit weer touren, gaat LN die never nooit laten lopen he.

Zo'n dingen gaan we nooit te weten komen. Wel eens dat streamingcijfers verraderlijk zijn, was ook maar ter illustratie. Denk dat jij het een beetje onderschat vooral. Ook met dat Live Is Live. Als die ooit weer touren, gaat LN die never nooit laten lopen he.
Als we die dingen niet te weten dan weten we het eigenlijk stiekem toch wel. Als het zou werken zouden ze wel geboekt worden. Het festival staat te springen om nieuwe headliners. Maar Kendrick en Pinkpop is geen match. En voor Radiohead zijn er denk ik ook festivals die beter matchen. Doe dan maar een dag Ziggo en daarnaast BKS of DTRH.

En nee, die zullen dan wel op Werchter staan. Neemt niet weg dat we toch tegen beter weten in op een door RH gecureerd LiveisLive dagje mogen hopen. ;)

En nee, die zullen dan wel op Werchter staan. Neemt niet weg dat we toch op een door RH gecureerd LiveisLive dagje mogen hopen. ;)
Ik vrees voor je dat Live Is Live een gesloten hoofdstuk is. Een jaar dat ze de helft van de kaarten moeten weggeven en een jaar waarin ze zogenaamd niet aan namen geraken, lijkt me geen teken van vitaliteit.

Users who are viewing this thread