Overig Muzieknieuws

He wat? PKP 2011 is de avond van het noodweer direct gecanceld.
Nee, dat is pas 's nachts gebeurd. Eerst is er een aangepast programma beloofd of alleszins geopperd als mogelijkheid. Kan een serieuze overweging geweest zijn of een smoesje om het publiek rustig te houden, maar dat was alleszins de initiële communicatie.

Ik hoop oprecht dat gij een job hebt waarin veiligheid geen thema is😅
De preventieadviseur spreekt hier Frans, dus ik versta die niet.

Maar als er geen slachtoffers zijn, er zijn geen buurtbewoners in gevaar en er zijn geen gevaarlijke deeltjes in de lucht, wat dan? Want momenteel lijkt enkel de main stage weg. Dan denk ik dat een TML zonder main stage en zonder dagtickets een serieus alternatief is. Het gaat een beetje droog klinken, maar het zal ook wel afhangen van hun verzekeringscontract. TML betaalt normaal gezien geen tickets terug bij overmacht, dus er is een kans dat de verzekering de annulatie niet volledig gaat dekken.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Allereerst is dit heel erg jammer voor al die mensen die van heinde en ver afzakken naar ons land voor dit festival. Je zal maar hard gespaard hebben hiervoor, om alles in ... rook te zien opgaan. Zelf heb ik geen voeling met Tommorowland, maar ik heb wel veel respect voor wat men heeft verwezenlijkt. Uiteraard is het ook voor de organisatie heel erg. Ik hoop alleen dat ze bij TML beter verzekerd zijn dat Pukkelpop toen het drama die zich daar afspeelde (en waar ik aanwezig was). Iedereen werd toen nadien gevraagd om geen ticket geld terug te vragen. En dat vond ik toen heel erg, want ook toen was het een dure aangelegenheid. En als goede huisvader moet ik me ook verzekeren tegen allerhande zaken, dus verwacht ik dit van een festival ook. Wat in het geval van PP niet het geval was.

Dat men nu de camping openstelt is logisch. Je kan al die mensen nu niet aan hun lot overlaten. Ten tijde van PP bleef die ook open. Al was het daar toen geen pretje om daar te zijn, want alle stond onder water.

De preventieadviseur spreekt hier Frans, dus ik versta die niet.

Maar als er geen slachtoffers zijn, er zijn geen buurtbewoners in gevaar en er zijn geen gevaarlijke deeltjes in de lucht, wat dan? Want momenteel lijkt enkel de main stage weg. Dan denk ik niet dat een TML zonder main stage en zonder dagtickets een serieus alternatief is. Het gaat een beetje droog klinken, maar het zal ook wel afhangen van hun verzekeringscontract. TML betaalt normaal gezien geen tickets terug bij overmacht, dus er is een kans dat de verzekering de annulatie niet volledig gaat dekken.
Ik zit in de verzekeringswereld en het is schrikbarend hoe slecht festivals verzekerd zijn.

Je kan wel zeggen, alle andere stages zijn er nog maar puur voor veiligheidsredenen kan je niet al het volk voor het volledig festival loslaten op die stages maar dan de oppervlakte voor de mainstage niet gebruiken. Enige manier om dat te laten werken is met serieus beperkte capaciteit en hoe beslis je dan wie er niet in mag?
Doet mijn denken aan Wacken 2023. Door extreme weersomstandigheden was het terrein toen extreem slecht begaanbaar. Normaal is dat 80000 capaciteit, hebben ze toen gereduceerd tot 50000 en wie er al was, die mocht blijven. De rest kreeg hun ticket terug betaald

Hier is dat wel een iets moeilijker verhaal. Er is nog namelijk niemand aanwezig. Maar die mensen die 1000en km's gereisd hebben, die moeten wel opgevangen worden. Als het festival afgelast wordt, vermoed ik dat ze Dreamville gaan open doen om die mensen op te vangen en de mensen uit België (en Nederland, Duitsland, Frankrijk, ... ) ja die kunnen natuurlijk gewoon thuis slapen

Het hoofdpodium is gemaakt van:
  • 2.616 kubieke meter piepschuim
  • 2.278 vellen multiplex
  • 2.460 blikken isolerend polyurethaan schuim
  • 1.440 tubes kit, een soort afdichtingsmiddel
  • 225 liter houtlijm
  • 108 emmers modelleerpasta

Ja, dat brandt wel en brandt ook wel heel snel.

Voor de bezoekers hopen dat het op de een of andere manier doorgaat.

De enige boodschap die de organisatie nu kan geven. Vrijdag weten we het pas echt.

Het gaat om veel geld en de schade-experts zullen eerst onderzoek willen doen wat normaal gesproken dagen/weken duurt.

Hopelijk komt er een goede oplossing voor de festivalgangers!

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Users who are viewing this thread