Tame Impala

Ziggo beter geluid, bij de AFAS moet je de ene keer wel en de andere keer niet betalen voor de tribune en de logistiek in de AFAS is ruk. Waarom plaats je nou kluisjes in het gangpad!?
Vind het geluid niet veel verschillen eigenlijk. Betalen voor de tribune in de AFAS heb ik nog nooit meegemaakt, bij welk concert was dat?
En de kluisjes staan toch gewoon in een hoek waar alleen maar kluisjes zijn en niets anders te doen is?

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Je bent bij Radiohead in de HMH geweest toch? De naam is veranderd, maar de zaal is nog precies hetzelfde.
Oh ja, uiteraard. Nuja, helpt niet dat net die Radioheadshow veruit mijn minste RH show ooit was. Komt niet in de buurt bij Sportpaleis12, NOSalive16, Werchter17. Maar dat weet je.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Ziggo beter geluid, bij de AFAS moet je de ene keer wel en de andere keer niet betalen voor de tribune
Daar kan de zaal weinig aan doen.... (wel irritant idd). Is vaak met name bij volledige zitconcerten toch?

Ik vind het altijd wel jammer als je bij een concert komt en de Tribune is ineens dicht.

Ziggo beter geluid, bij de AFAS moet je de ene keer wel en de andere keer niet betalen voor de tribune en de logistiek in de AFAS is ruk. Waarom plaats je nou kluisjes in het gangpad!?
Heb eigenlijk alleen nog maar meegemaakt dat de tribune gewoon open en vrij toegankelijk is voor iedereen?
Voor de rest kan je in de AFAS toch veel mooier en intiemer een concert beleven dan in het veel grotere Ziggo Dome?

Zelfs bij uitverkochte concerten in AFAS vaak meegemaakt dat er op de tribune nog plek was en/of dat je in de gang helemaal naar voren kon lopen, deur openen en je stond pal naast het podium.

Wel mee eens dat de kluisjes kut zijn, maar kiezen er zelf dan vaak voor om 5 minuten van te voren weg te gaan, of bij het bandje in de kleine zaal te kijken en erna pas naar het kluisje te gaan.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en visdave34
Vind het geluid niet veel verschillen eigenlijk. Betalen voor de tribune in de AFAS heb ik nog nooit meegemaakt, bij welk concert was dat?
En de kluisjes staan toch gewoon in een hoek waar alleen maar kluisjes zijn en niets anders te doen is?
Nu bij David Byrne bijvoorbeeld... maar dat is volgens mij alleen omdat het beneden ook geplaceerd is.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Heb het idee dat ik, waar ik ook sta in de Afas, ik nooit echt goed zicht heb op het podium.(Zal deels aan mn lengte liggen 😅). Vind het ook echt een gemis dat ze geen schermen gebruiken.
Geluid is in beide zalen doorgaans prima.
Ziggo is groot, maar heb daar genoeg shows gezien die wel intiem aanvoelen.

Los van de zaal: mijn punt is dus dat ik Tame Impala geen band vind die ik in een intiemere setting wil zien. Lijkt me wel vet dat die eens een vol Sportpaleis spelen. Lekker groots, hebben er ook de sound voor.

• Leuk
Waarderingen: ArjanZwolle en visdave34
Erg fijn geluid en een heel fijne tribune. En intiemer dan Ziggo Dome. Ik ben wel fan.

Ik ben ook van team sfeerloze kutzaal.

Maar ik kan m'n verzet beter maar eens opgeven. Zoveel artiesten die zich daar laten boeken, en toch al heel wat topconcerten meegepakt daar.

Ik juist wel. Hoe dichter bij en hoe intiemer hoe beter het tot zijn recht komt denk ik. En dan in 2026 het grootser zien op festivals.

• Leuk
Waarderingen: Dante
Heilung (geen idee dat je daar los tribune voor moest halen) en Kiwanuka (toen wel op tribune gezeten). Oke, geluid wil ik jullie gelijk in geven, maar kluisjes echt niet. Die staan in het pad waar je van de zaal naar de uitgang loopt. Die gang is maar 3m breed en dan ook kluisjes ertussen. Ook boven vet raar. Kluisjes voor beide verdiepingen alleen maar boven en dan door beveiliging laten regelen hoe de rijen lopen zodat ze elkaar 2x kruisen bij het op en af lopen van de trap. Na Kiwanuka een half uur erover gedaan om van de plek naar beneden te komen.
Daar kan de zaal weinig aan doen.... (wel irritant idd). Is vaak met name bij volledige zitconcerten toch?

Ik vind het altijd wel jammer als je bij een concert komt en de Tribune is ineens dicht.
Klopt, maar wel een irritante feature van die zaal.
Wel mee eens dat de kluisjes kut zijn, maar kiezen er zelf dan vaak voor om 5 minuten van te voren weg te gaan, of bij het bandje in de kleine zaal te kijken en erna pas naar het kluisje te gaan.
Ja, ik de laatste keer ook. Maar idealiter wil ik gewoon het hele optreden zien zonder me zorgen te maken over het weggaan.
Heb het idee dat ik, waar ik ook sta in de Afas, ik nooit echt goed zicht heb op het podium.(Zal deels aan mn lengte liggen 😅). Vind het ook echt een gemis dat ze geen schermen gebruiken.
Geluid is in beide zalen doorgaans prima.
Ziggo is groot, maar heb daar genoeg shows gezien die wel intiem aanvoelen.
☝️

Zoveel artiesten die zich daar laten boeken, en toch al heel wat topconcerten meegepakt daar.
Same dus. Als ik een lijstje met mijn beste concerten ooit zou maken, staan er toch zeker een heel aantal in de HMH/AFAS (Daft Punk, Sigur Ros, Massive Attack, Arcade Fire, Bon Iver, The Smile, Tame Impala come to mind)

• Leuk
Waarderingen: JP5
Ik snap die opmerking 'sfeerloos' over de AFAS Live niet in deze vergelijking, de Ziggo Dome is letterlijk een betonnen bunker (met weliswaar subliem geluid).
Van beide zalen fan, Tame Impala in 2022 in de AFAS met een geweldige show gezien dus hoop nu op de Ziggo Dome. Gun het de band ook, hoop eigenlijk nog meer op een afsluitende show op BKS en/of Werchter.

Oke, geluid wil ik jullie gelijk in geven, maar kluisjes echt niet. Die staan in het pad waar je van de zaal naar de uitgang loopt. Die gang is maar 3m breed en dan ook kluisjes ertussen. Ook boven vet raar. Kluisjes voor beide verdiepingen alleen maar boven en dan door beveiliging laten regelen hoe de rijen lopen zodat ze elkaar 2x kruisen bij het op en af lopen van de trap. Na Kiwanuka een half uur erover gedaan om van de plek naar beneden te komen.
Misschien ben ik al te lang niet meer met jas geweest, maar de kluisjes zitten toch meteen na de ingang twee keer rechts op de begane grond? En daar is het toch best ruim en is verder niets anders dan alleen de kluisjes?

Misschien ben ik al te lang niet meer met jas geweest, maar de kluisjes zitten toch meteen na de ingang twee keer rechts op de begane grond? En daar is het toch best ruim en is verder niets anders dan alleen de kluisjes?
Yes, voor zover ik weet ook. Maar moet eerlijk zeggen dat wij daar nooit gebruik van maken - laten de spullen altijd in de auto. Dus kan zijn dat ik mis ben :)

Ik bedoel deze hier

Screenshot-2025-07-16-10-57-57.png

En dit gedeelte hier waar je rechts moet houden
Screenshot-2025-07-16-11-00-50.png

Terwijl je aan de bovenkant zo erin komt
Screenshot-2025-07-16-11-01-44.png

En rechtsachter op deze foto zijn ook kluisjes. Dus kom je vanaf dit perspectief heb je hordes mensen die je kant op komen en naar achteren gaan voor de kluisjes en moet jij er doorheen terwijl je door beveiliging om de groep mensen heen wordt geleid die de trap opkomen omdat jij rechts moet houden en dus om iedereen heen.

Ik bedoel deze hier

Screenshot-2025-07-16-10-57-57.png

En dit gedeelte hier waar je rechts moet houden
Screenshot-2025-07-16-11-00-50.png

Terwijl je aan de bovenkant zo erin komt
Screenshot-2025-07-16-11-01-44.png

En rechtsachter op deze foto zijn ook kluisjes. Dus kom je vanaf dit perspectief heb je hordes mensen die je kant op komen en naar achteren gaan voor de kluisjes en moet jij er doorheen terwijl je door beveiliging om de groep mensen heen wordt geleid die de trap opkomen omdat jij rechts moet houden en dus om iedereen heen.
Dat is op de tweede verdieping dan ofzo? Geloof niet dat ik daar in mijn 24 bezoekjes ooit geweest ben haha... Maar dit ziet er inderdaad niet handig uit.

Dat is op de tweede verdieping dan ofzo? Geloof niet dat ik daar in mijn 24 bezoekjes ooit geweest ben haha... Maar dit ziet er inderdaad niet handig uit.
Ja, zijn verschillende kluisjesblokken.
Als je binnenkomt rechtsachter de grootste, waarbij je een horecaplein hebt recht langs de zaal
Als je binnenkomt links heb je links langs de zaal een muur met kluisjes
Als je trappen opgaat heb je ook elke verdieping kluisjes

Eerste foto is begane grond links als je erin komt, andere is idd trap naar en 2de verdieping.

Users who are viewing this thread