Ik heb weer een heerlijke editie gehad!
En dan nu nog even mijn zondag+ uiteindelijke oordeel.
Ik begon mijn dag met een grote fout, korte broek en een t-shirt, ik had de weerapp niet meer gecheckt en had volledig vertrouwen in de weergoden, ook gelijk de laatste keer

. Begonnen bij
Ichiko Aokba lekker muziek om bij weg te dromen, mooie stem en tof gitaar en pianospel. Opnieuw was ik verbaasd over de concentratie en rust in het publiek. Daarna door naar de Hotot voor
Durand Jones en dit was het moment dat ik volledig doorweekte raakte. Vanaf de tenten achterop het veld de show gezien, het klonk en zag er geweldig uit, maar helaas toch wel aardig in het water gevallen, anders had het goed een van mijn favorieten van het weekend kunnen zijn. Toen maar snel naar de tent gerent voor warme kleding om op tijd terug te komen voor
Hermanos Gutierrez (inclusief 5 blikken bier, waarvan ik er doodleuk twee in mijn hand had, en een kartonnen bak met chips). Met warme kleding, regenjas en roze vuilniszak vooraan gestaan bij de Hotot en wat een mooi optreden, ontzettend erg genoten! Kunnen we ze alsjeblieft volgend jaar op herhaling krijgen en dan met een zonnetje? Hierna heerlijke
okonomiyaki gehaald, nog steeds hét festival eten als je het mij vraagt. Daarna door naar
Bloc Party, waar ik samen met een groepje vrienden de circle/mosh/dance pit achter de geluidstent startte, stond nog op mijn bucketlist, dus dat was een persoonlijke highlight. Hierna nog een stuk
Yseult gekeken, klonk ook erg leuk, ze gaf al aan dat ze ervan baalde dat ze er niet met een volledige band stond, ben benieuwd hoe vet dit dan zou worden! Hierna naar
Beth Gibbons, wat een stem, wat een muzikale tovenaar heeft ze achter zich staan en opnieuw: wat een stilte in het publiek, geweldige show. Glory Box als highlight maar alle andere nummers waren ook schitterend. Direct door naar
NBT, ik heb NBT nog voor de release van hun eerste album gezien in de Lima op lowlands, dus ken al hun oudere nummers, maar naast If I get High vond ik de nummers eigenlijk zonder ziel gespeeld en verveelde ik mij mateloos bij het tamme publiek in het voorvak dus ben toen maar gevlucht naar
Floating Points wat een goede keus was. Het was een geweldige afsluiter van de zondag, en het visuele gedeelte voegde ook nog wat extra diepte toe aan de show.
Mijn top 5:
1. Underworld
2. Joey Valence
3. Beth Gibbons
4. Hermanos
5. Floating Points
Positives:
- Het publiek! Er wordt de laatste tijd veel gezeurd over feest en praatpubliek op festivals (zie het BKS topic), maar dit weekend er geen moment last van gehad. Iedereen was aan voor een praatje en er werd intensief genoten van alle soorten muziek. De punk punkte, de dance danste en de pop popte, alles klopte.
- de Nieuwe Bossa Nova is schitterend
- De nieuwe terreinindeling en nieuwe Teddy zijn echt tof!
- De dansworkshops en de morning rave in de ochtend en de latin en african muziek spots aan het begin van de dag zorgen voor een mega energie boost
Negatives:
- Echt te weinig WC's. Knal er alsjeblieft een extra blok neer links naast de Teddy Widder direct bij binnenkomst op het terrein, meer dan genoeg ruimte. Er staat nu een klein huisje, maar dit voegt naar mijn mening echt weinig toe.
- De area rond Radiate vond ik dit jaar een stuk saaier dan vorige jaren.
- Erg weinig plekjes waar je statiegeld kon krijgen. Vorige jaren liepen er constant mensen rond waar je statiegeld kon inleveren, viel dit jaar flink tegen waardoor je best wel wat tijd rond moest lopen met een beker als je niet in de rij voor een bar wilde staan.
- Het voorste stukje op het strand net na binnenkomst op het terrein, erg lelijk.
Op naar DTRH 2026!