Ik lees al twee jaartjes mee, hier dan mijn recap!!
Ten eerste even schaamteloze zelfpromo - ik heb een ernstige glutenallergie (coeliakie) en de festivals zijn altijd een uitdaging. Misschien hebben jullie of jullie vrienden daar ervaring mee. De meeste glutenvrije foodblogs in NL zijn moeders die praten over koekjes en kinderfeestjes (ook belangrijk!) maarrrrrr ik vond het tijd voor iets feestelijkers. Dus mochten anderen met mij willen kletsen over eten op festivals en tips uitwisselen, reach out op mijn insta skeer.glutenvrij!
Ik vind het elk jaar weer super kut hoe weinig de foodtrucks weten over allergieën, elk jaar word ik wel een keer ziek omdat ik iets 'glutenvrijs' eet wat vegan is... hebben meer mensen deze ervaring? Een nacht kotsen op een festivalcamping is echt te naar...
Maargoed, naar het positieve!
Ik kom al lang naar DTRH en ik vond er een tijdje een dip in zitten qua feestpubliek en drukte, zoals vaak genoemd hier op het forum. Gelukkig heb ik daar dit jaar minder last van gehad. Geluid op de camping van de stages was veel minder erg de hele nacht aanwezig, en er waren geen mega afters bij de wc blokken (toch partijtje slechtgaan als je zelf nog half onder invloed om 7:00 naar de wc strompelt en door een keta-menigte heen moet?)
Voelde al met al veel chiller dit jaar!! Was zelf ook voor het eerst met een klein groepje, misschien speelt dat ook mee haha.
VRIJDAG
De dag begonnen bij
Min Taka, perfecte opener en wat een heerlijke Madonna cover. Ik had het n.a.v. de beschrijving meer richting SOPHIE/Charli verwacht, maar het was heel erg indie. Nog steeds echt een genot. Daarna gingen we naar
de Niemanders! Ik zie hier niet zo veel berichten over, maar wát een goede en leuke show!!Toen door naar
J Bernardt, ongeveer de helft gezien. Steady en chill. Heel kort bij
Mychelle gezeten - vond het een hele mooie stem van kaliber Jorja Smith, maar wel wat veel van hetzelfde en had niet echt een chille plek om het goed te zien.
Daarna ff wat vrienden gemeet bij
Ezra Collective, vond het wel chill en strak gespeed, maar niet heel noemenswaardig. Iets te 'makkelijke' act, maar wel heeeeerlijk in de zon. Peggy had ik wel heen gewild, maar even geskipt om bij te komen - heb niet vaak voor het avondeten al zo veel acts gecheckt. Goed plekje wezen zoeten bij
Patti Smith! Ik kende eigenlijk alleen de bekende nummers en heb Just Kids gelezen, vond het echt ge-wel-dig. Wat een supervrouw, alles klopte. Toen had ik genoeg drankjes op om toch toe te geven aan
De Jeugd, en het daar eigenlijk wel heel erg leuk te hebben achterin.
Vervolgens met pijn in mijn hard Maribou State en Zack Fox geskipt, omdat ik geen seconde wilde missen van
Massive Attack natuurlijk! Ik hoorde om me heen idd van veel mensen dat het een vibe kill was. Ik vond het zelf juist heel mooi om echt 1.5 uur stil te staan bij de wereld, ons voorrecht, en dit diep in je op te nemen. Na Massive Attack om bij te komen eerst even in de speciaalbiertuin gaan zitten om weer in party modus te komen.
Jyoty van begin tot eind gecheckt, echt een van de beste DJs die we in NL hebben. Perfecte mix van complex, toegankelijk, en classic samples. Maargoed, ik ben enorm fan van haar dus ben biased haha.
Interplanetary Criminal wilde ik nog wel checken maar vond het geluid erg slecht waardoor ik de details die UKG normaal zo lekker maken niet goed hoorde en het klonk als elke andere beat. Nog even Holding en Fuzzy gecheckt en toen naar m'n tentje.
ZATERDAG
Toch brak!!!! Terwijl ik alleen maar wat drankjes op had haha. Diep ademgehaald,
Kokoroko even gecheckt met een koffietje (good, maar al wel vaak gezien) en in de Croque wezen kijken naar R3LN4CHT, wat me niet echt pakte maar was wel geinig.
Daarna
Wunderhorse, keek hier erg naar uit en stelde niet teleur! Echt een goede band en goed geluid!
Royel Otis daarentegen vond ik totaal niet boeiend, na 10 minuten weer vertrokken.
Na een pauze door naar
Model/Actriz, lekker rammen maar wel irritant dat het geluid zo knapte af en toe. Maar vond het lekker om even alles eruit te dansen. Geloerd bij Striptopia, maar ik stond te ver achteraan dus na half uurtje weer vertrokken.
Toen kwam de marathon
Zaho de Sagazan, Iggy Pop, FKA Twigs. Die eerste, WOW!!!! Ik vond het NOG beter dan Twigs. Tranen, lachen, euforie. Eén van de allercoolste dingen die ik ooit heb gezien. Na afloop bijna gerend naar Iggy, zieke gunfactor dat hij Lust for Life en The Passenger midden in z'n set deed haha. Heel nice om deze grote naam een keer gezien te hebben en was een lache circle pit. Toen weer terug gerend voor Twigs! Ik begon achterin de tent maar raakte 'per ongeluk' m'n vrienden kwijt en zo kwam ik steeds verder naar voren. Echt een bijzondere show, en ik vind het super dat ze haar albums in deze volgorde deed, richting ingetogen i.p.v. steeds uitbundiger. 10/10. Toen toch maar
Underworld gecheckt, maar ik heb ze al heel vaak gezien dus pakte mij niet echt. Wel gezellig gehad.
Geprobeerd de REX in te komen om interessant te kijken bij
Objekt, maar tering wat een drukte. Na 2 sec opgegeven. Nog een rondje gelopen maar niet echt iets leuks gevonden, dus schappelijke tijd in bed maar alsnog een super dag!
ZONDAG
Tóch weer brak!!! Oneerlijk!!! Mezelf naar
Ichiko Aoba gesleept, vond ik echt heel fijn optreden. Ik zag heel erg uit naar
Durand Jones, zo jammer van de regen. Gekeken van onder de Hotot tentzeiltjes maar het was tevergeefs. Zelfde voor
Hermanos Gutierrez helaas. Om te schuilen naar
Judeline gegaan, ik had hier wel wat van verwacht o.b.v. Spotify maar vond het toch wat saai. Toen wilde ik wat eten onder een afdak en kwam ik in The Bizarre bij
Marla Kether, wat een zieeeke set! Jyoty-achtig, maar dan wat meer hitjes er doorheen. Echt geweldig, heeft de middag gered!!! (Fun fact (vond ik): tourt als bassist mee met o.a. Cymande(!!!), Little Simz en Obongjayar)
Toen begon mijn vrijwilligersshift, die me onverwachts heel goed zette want ik kon bijna heel
Bloc Party zien en moest daarna in de Teddy staan! Vond Bloc Party wel heel leuk om mee te maken, maar vond het geluid beetje slecht en zacht klinken en sommige nummers werden wel extreem snel gespeeld. Maar ik stond vrij ver naar achter. Toen als vrijwilliger in de Teddy kunnen kijken naar
Beth Gibbons en
Floating Points, beiden ijzersterke optredens!!!
De energie was hierna wel een beetje op... Nog even geloerd bij Mr. Arnold, altijd lachen, en daarna nog een uurtje in de Croque gedanst. En toen toch naar huis gaan rijden!
Uiteindelijke score 8/10

Fantastische artiesten gezien (en veel?!), chill publiek over het algemeen (uitzonderingen daar gelaten), wel echt te massaal geworden.