Rock Werchter 2026

een combo ghost-Soad of Sleep token - Soad zou een lekker combotje zijn

zal eerder iets worden ale
Turnstile - Soad
iets dat voor muse & Muse
paramore - Chapell Roan
Kendrick (is die ook niet te groot geworden ondertussen?)
Volbeat of Within Temptation misschien voor Muse. Zijn eerder Graspop bands maar zie ze beide graag een keer Werchter doen en denk dat het ook wel werkt.

Volbeat of Within Temptation misschien voor Muse. Zijn eerder Graspop bands maar zie ze beide graag een keer Werchter doen en denk dat het ook wel werkt.
Wellicht dat ze weer voor de Volbeat - SOAD combo gaan zoals de bedoeling was bij één van de COVID edities?
Al acht ik zelf de kans wel vrij klein, denk dat Graspop Volbeat hard nodig zal hebben om een dag te dragen qua ticketverkoop. Zie ze dan eerder in 2027 Werchter doen.

Wellicht dat ze weer voor de Volbeat - SOAD combo gaan zoals de bedoeling was bij één van de COVID edities?
Al acht ik zelf de kans wel vrij klein, denk dat Graspop Volbeat hard nodig zal hebben om een dag te dragen qua ticketverkoop. Zie ze dan eerder in 2027 Werchter doen.
Zou graspop volbeat zo hard nodig hebben? Ik denk dat we met een Sabaton, BMTH, Ghost, Scorpions ook wel zou verkopen, zeker met nog wat bands zoals Sleep Token, Gojira, PWD er onder

Zou graspop volbeat zo hard nodig hebben? Ik denk dat we met een Sabaton, BMTH, Ghost, Scorpions ook wel zou verkopen, zeker met nog wat bands zoals Sleep Token, Gojira, PWD er onder
ik zie eerder volboat graspop
sleeptoken werchter gebeuren

Lijkt me dan toch logischer om Volbeat op Graspop neer te zetten en BMTH op Werchter aangezien die laatste vorig jaar nog in Dessel stonden. Al zou het me ook niet verbazen als ze beiden op Graspop terecht komen als grootste namen van het weekend.

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27 en ChrisV
Ik weet niet hoe dat bij anderen zit maar ik heb het gevoel dat bij het gemiddelde Werchterpubliek Volbeat bekender is en ook het beter zal doen aan de kassa, bij Graspop zal de interesse in DMTH en Volbeat vergelijkbaar zijn, denk dat Volbeat een grotere kans op Werchter heeft. Ook is BMTH volgens mij happiger op headlinerposities en vind Volbeat Co-headliner om majors prima. BMTH nog niet groot genoeg bij het normale publiek voor headliner Werchter.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik weet niet hoe dat bij anderen zit maar ik heb het gevoel dat bij het gemiddelde Werchterpubliek Volbeat bekender is en ook het beter zal doen aan de kassa, bij Graspop zal de interesse in DMTH en Volbeat vergelijkbaar zijn, denk dat Volbeat een grotere kans op Werchter heeft. Ook is BMTH volgens mij happiger op headlinerposities en vind Volbeat Co-headliner om majors prima. BMTH nog niet groot genoeg bij het normale publiek voor headliner Werchter.
Ik denk inderdaad ook dat BMTH wat moeilijker doet over posities, maar mijn gevoel zegt toch dat BMTH het juist beter doen in de mainstream/majors/radio etc dan Volbeat en dat Volbeat juist groter is onder de metalheads dan BMTH. Een beetje het tegenovergestelde van wat jij zegt dus. Al is het vooral gebaseerd op gevoel hoor, dus geen idee verder. Zou best kunnen dat je gelijk hebt.

Ook zal Volbeat nu wellicht wat meer interesse opwekken omdat ze een tijdje niet opgetreden hebben terwijl BMTH ieder jaar wel in België/Nederland te vinden is de laatste tijd.

Barn afsluiters -
Eddie Vedder
Zelf nog niet aan gedacht maar met het gerucht onlangs dat Eddie meer op zijn solowerk zou focussen: laat maar komen! Dan mag hij Jack Johnson en Glen Hansard ook meenemen voor de barn 😂

Helaas zie ik hem solo veel eerder in de lotto arena of zo weer doorkomen zoals jaren geleden 😔 toen fantastisch met Glen Hansard als voorprogramma.

• Leuk
Waarderingen: phil en ChrisV
Zelf nog niet aan gedacht maar met het gerucht onlangs dat Eddie meer op zijn solowerk zou focussen: laat maar komen! Dan mag hij Jack Johnson en Glen Hansard ook meenemen voor de barn 😂

Helaas zie ik hem solo veel eerder in de lotto arena of zo weer doorkomen zoals jaren geleden 😔 toen fantastisch met Glen Hansard als voorprogramma.
Jaaazeker. Maarrrrr meegenomen dat Eddie verliefd is op Werchter en er dan al ff niet heeft gestaan....... solo of met PJ

• Leuk
Waarderingen: phil
Als geen-metalpubliek kan ik wel bevestigen dat Volbeat bekender is.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Breng de dance-afsluiter terug aub!

Alleen maar voordelen?
  • gespreide volksuitloop
  • dans plezier
Voor ons als bezoeker wel. Maar hoe zit het qua vergunning met eindtijd van het geluid enz?
Veel headliners (en sub's) komen zoveel beter tot hun recht in het donker. Het zou ook jammer zijn dat de kanonnen 1-1,5 uur eerder moesten stoppen.

Maar aan de andere kant; ik heb me altijd prima vermaakt met die dance-afsluiters!

Voor ons als bezoeker wel. Maar hoe zit het qua vergunning met eindtijd van het geluid enz?
Veel headliners (en sub's) komen zoveel beter tot hun recht in het donker. Het zou ook jammer zijn dat de kanonnen 1-1,5 uur eerder moesten stoppen.

Maar aan de andere kant; ik heb me altijd prima vermaakt met die dance-afsluiters!
Dit jaar heeft de special act toch ook een goeie 35min langer doorgespeeld dan de headliners (die +- om 1 stoppen), ik denk dat ze dat echt wel kunnen regelen hoor. De vraag is gewoon of ze de moeite daar voor willen doen, want ik weet niet of het zo veel extra zou opbrengen. (zeker omdat er niet per se meer tickets zouden verkocht worden. het is toch practisch altijd uitverkocht)

Ach en The Hive en A1 blijven ook lustig doordoen tot 4u, dus het is niet dat het plots stil is dan.

Users who are viewing this thread