Graspop Metal Meeting 2026

Denk dat de kans dat we disturbed gaan zien in 2026 weer een beetje gedaald is. Draiman is niet bepaald warm onthaald op Ozzy zijn laatste show.

Ik weet niet hoe het klonk als je er daadwerkelijk bij was, maar ik merkte er eigenlijk niks van via youtube

Denk dat de kans dat we disturbed gaan zien in 2026 weer een beetje gedaald is. Draiman is niet bepaald warm onthaald op Ozzy zijn laatste show.
Graspop trekt zich denk ik over het algemeen toch weinig aan van dat soort zaken, Ronnie en Till stonden er ook dit jaar. Als Disturbed op tour is verwacht ik die toch wel gewoon.

Marilyn Manson vraag ik me alleen toch van af of dat dan toch te ver gaat. Geloof dat Jimmy hier laatst ook al zei dat Livenation niet staat te springen om nog met hem samen te werken. Ook al meer festivals die hebben aangegeven hem niet meer te willen boeken geloof ik.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Graspop trekt zich denk ik over het algemeen toch weinig aan van dat soort zaken, Ronnie en Till stonden er ook dit jaar. Als Disturbed op tour is verwacht ik die toch wel gewoon.

Marilyn Manson vraag ik me alleen toch van af of dat dan toch te ver gaat. Geloof dat Jimmy hier laatst ook al zei dat Livenation niet staat te springen om nog met hem samen te werken. Ook al meer festivals die hebben aangegeven hem niet meer te willen boeken geloof ik.
Ok, maar Ronnie en till krijgen een publiek niet tegen zich, die controverse spelen zich meestal af achter een toetsenbord.

Ik wist dat draiman niet echt geliefd was door die bommen van de IDF te handtekenen maar het openlijk boe-geroep had ik niet verwacht en denk dat dit wel sommige organisaties tot nadenken zal brengen.

• Leuk
Waarderingen: Vicarious
Ik weet niet hoe het klonk als je er daadwerkelijk bij was, maar ik merkte er eigenlijk niks van via youtube
Ik zou zeggen, zoek eens wat clipjes op. Je moet al goed doof zijn wil je dat niet horen.

Alleen al voor die gigantische kutcover van sounds of silence zouden ze van elk zichzelf respecterend festival gebannen moeten worden. Als het dan via deze manier moet, zoveel te beter.

Ok, maar Ronnie en till krijgen een publiek niet tegen zich, die controverse spelen zich meestal af achter een toetsenbord.

Ik wist dat draiman niet echt geliefd was door die bommen van de IDF te handtekenen maar het openlijk boe-geroep had ik niet verwacht en denk dat dit wel sommige organisaties tot nadenken zal brengen.
Wat een gat achterlijke actie was dat ook.

Ik zou zeggen, zoek eens wat clipjes op. Je moet al goed doof zijn wil je dat niet horen.

Alleen al voor die gigantische kutcover van sounds of silence zouden ze van elk zichzelf respecterend festival gebannen moeten worden. Als het dan via deze manier moet, zoveel te beter.

Heeft Disturbed ook zelf gespeeld? Tijdens een van die supergroups heb ik er echt niks van gemerkt.

Dan nog,...geen excuus

Als je ziet wat wij allemaal op het terrein kunnen eten, dan kan je voor artiesten best wel iets degelijks neerzetten en tijdstip onzin,..
je hoort gewoon de hele dag door te kunnen voorzien.

Stukje organisatie en planning
Onzin, als artiest krijg je wat je wil.

Vraag je om een steak, dan schieten ze die desnoods nog uit de wei.

• Haha
Waarderingen: gmm033 en Lars.

https://www.livenation.be/marilyn-manson-tickets-adp248 Livenation organiseert wel zijn optredens die vlotjes verkopen. Lotto arena is al een lange tijd uitverkocht o.a.
Hij is dan ook in januari vrijgesproken van alle aanklachten.

Wat een gat achterlijke actie was dat ook.
Ik geef je gelijk, maar langs andere kant die palestijnse vlaggen en al die politiek hier omtrent mag ook eens gaan stoppen.
Ben ik blij dat wij op graspop gespaard zijn gebleven van die toestanden.
Schrijnende toestanden daar in Gaza, maar er zijn ook nog andere minderheden die vermoord worden.
Tegenwoordig is het blijkbaar hip om het podium te kapen voor die politieke boodschappen te uiten.

Als die in juli in Europa zijn lijkt me Graspop al zowat uitgesloten.

Enige manier dat die in Dessel zouden eindigen is als ze weer een korte juni tour gepland hebben zoals in 2021 het geval was

Geruchten van SOAD in Berlijn volgend jaar in juli en er zijn hier nog geen 5 pagina's over volgeluld?

WAKE UP
Dan vrees ik voor Graspop. De enige manier waarop ik Graspop zag als een mogelijkheid is als ze in juni een korte tour deden en al terug weg waren tegen Werchter. Maar nu zitten ze nog in Europa tijdens Werchter. T

Tenzij Roskilde ze ook boekt, en Werchter Foo Fighters en nog een stevige act kan boeken misschien

Maar als SOAD het ook niet is. Wie dan wel in de categorie SOAD, Linkin Park, Guns N' Roses, Iron Maiden, Tool, Black Sabbath, Metallica, Linkin Park of Rammstein? Want normaal heeft Graspop jaarlijks toch èèn band in die categorie ...

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Ik geef je gelijk, maar langs andere kant die palestijnse vlaggen en al die politiek hier omtrent mag ook eens gaan stoppen.
Ben ik blij dat wij op graspop gespaard zijn gebleven van die toestanden.
Schrijnende toestanden daar in Gaza, maar er zijn ook nog andere minderheden die vermoord worden.
Tegenwoordig is het blijkbaar hip om het podium te kapen voor die politieke boodschappen te uiten.
Het is heel erg off-topic (sorry!), maar het is altijd van dit "whataboutisme" waar ik kiekenvel van krijg. Het is niet omdat er nog andere oorlogen zijn dat je noodzakelijk moet kiezen om het over alle óf helemaal geen enkele oorlog te hebben. Gojira zingt vb. over (het leed van) walvissen. Maar dat zou dan niet mogen want er zijn nog andere vissen.

Cultuur (en dus ook muziek) is vaak per definitie een politiek statement. Sommige genres (punk, metalcore, hardcore,...) zouden er heel anders uitzien zonder de politiek-culturele lading, bands als Rage Against The Machine, Black Flag, Bad Religion, System of a Down,... zouden niet eens bestaan. Kijk naar het verleden en hoe anders The Beatles, Joy Division, CCR,... zouden klinken. Het is dus zeker geen hedendaags fenomeen, het was altijd hip. Woodstock was een politiek event en het "festival" is daar begonnen. Muziek en politiek zijn altijd onlosmakelijk met elkaar verbonden.

En als een artiest geraakt wordt door iets en beslist om dat mee te nemen in de show (vandaar de term "je podium gebruiken"), dan is dat zo. Je wordt als artiest gevraagd om een slot te vullen, en je doet dat met de creativiteit en authenticiteit die je bezit. "Indignez-vous!" (Neem het niet!) zou Stéphane Hessel zeggen. Als wij het niet meer doen (de jeugd, de cultuur, de gezichten van die cultuur,...) dan is dat het definitief voorbij. En als er onschuldige burgers en kinderen vermoord worden omdat uw buurland last heeft van een micropietpremier, dan mag daar naar gewezen worden. Cultuur weegt op politiek en politiek weegt op geopolitiek.

Dat het als toeschouwer niet uitkomt en dat je liever onbezorgd naar een stukje muziek wou kijken, is meer een jij-probleem. Op geen enkel moment heb jij controle over die omstandigheden. Je kijkt er naar of je kijkt er niet naar. Dat zijn de keuzes die je hebt.

Users who are viewing this thread