Ik kom ook al jaren op Graspop en dit is mijn eerste keer Wercher en het publiek is bij momenten echt schrijnend. Uiteraard zijn dit meestal straalbezopen jongeren die zich van niks aantrekken. Tijdens Deftones en Linkin Park zat ik in het voorvak. Meeste mensen willen natuurlijk zo dicht en centraal mogelijk staan waardoor iedereen dicht op elkaar staat. Bovendien beslissen enkele dudes tijdens LP om, waar er amper plaats is, een kleine moshpit te creëren. Sommige kerels duwen ook gewoon om precies naarvoor te geraken maar zo werkt het niet. Op een bepaald moment zat ik gewoon geplet tussen mensen in de pit en moest ik mij eruit wurmen ten kosten van anderen voor wat meer comfort. Ik snap ook niet echt het voorvak met de hekken concept. Zorgt in mijn ogen enkel voor meer chaos. Op Graspop is er overal ook gewoon net iets meer ruimte en is het gemakkelijker om moshpits te creëren.Het is ook wel de eerste editie dat de modale Werchterganger mij in deze mate stoort. Ik ga ondertussen lang genoeg naar verschillende festivals - vnl. RW en GMM (cf. signature), ik weet dat de sfeer op elk festival anders is. Vorige jaren heeft het mij nooit zo gestoord, maar misschien ligt het echt ook gewoon aan mij want ik was gisteren al geïrriteerd op wat gasten die een (voor mij) misplaatste moshpit wilden starten vanachter bij LP en het daarbij vooral leuk vonden om tegen omstaanders aan te botsen. Hier ook weer: ik ken het principe van een moshpit, ik sta er regelmatig mee midden in. Maar kies je momenten! Bon, da's het laatste stukje negativiteit dat jullie van mij moeten lezen dit weekend. Vanaf nu staat de muziek centraal in mijn posts!
Dit even ter zijde, speelde LP enorm goed. Was mijn eerste keer dat ik ze zag. Het is uiteraard wel even wennen met Emily. Sommige oudere songs pakken beter dan anderen, maar overall deed ze het heel goed! Net zoals Mike die enorm energiek overkwam. Al bij al een fijne avond gehad, dan erna nog 50 minuten stilgestaan op de parking, maar dat is weer leergeld voor de volgende keer
Tot volgend jaar op Parklife!