Rock Werchter 2025

Het is ook wel de eerste editie dat de modale Werchterganger mij in deze mate stoort. Ik ga ondertussen lang genoeg naar verschillende festivals - vnl. RW en GMM (cf. signature), ik weet dat de sfeer op elk festival anders is. Vorige jaren heeft het mij nooit zo gestoord, maar misschien ligt het echt ook gewoon aan mij want ik was gisteren al geïrriteerd op wat gasten die een (voor mij) misplaatste moshpit wilden starten vanachter bij LP en het daarbij vooral leuk vonden om tegen omstaanders aan te botsen. Hier ook weer: ik ken het principe van een moshpit, ik sta er regelmatig mee midden in. Maar kies je momenten! Bon, da's het laatste stukje negativiteit dat jullie van mij moeten lezen dit weekend. Vanaf nu staat de muziek centraal in mijn posts!
Ik kom ook al jaren op Graspop en dit is mijn eerste keer Wercher en het publiek is bij momenten echt schrijnend. Uiteraard zijn dit meestal straalbezopen jongeren die zich van niks aantrekken. Tijdens Deftones en Linkin Park zat ik in het voorvak. Meeste mensen willen natuurlijk zo dicht en centraal mogelijk staan waardoor iedereen dicht op elkaar staat. Bovendien beslissen enkele dudes tijdens LP om, waar er amper plaats is, een kleine moshpit te creëren. Sommige kerels duwen ook gewoon om precies naarvoor te geraken maar zo werkt het niet. Op een bepaald moment zat ik gewoon geplet tussen mensen in de pit en moest ik mij eruit wurmen ten kosten van anderen voor wat meer comfort. Ik snap ook niet echt het voorvak met de hekken concept. Zorgt in mijn ogen enkel voor meer chaos. Op Graspop is er overal ook gewoon net iets meer ruimte en is het gemakkelijker om moshpits te creëren.

Dit even ter zijde, speelde LP enorm goed. Was mijn eerste keer dat ik ze zag. Het is uiteraard wel even wennen met Emily. Sommige oudere songs pakken beter dan anderen, maar overall deed ze het heel goed! Net zoals Mike die enorm energiek overkwam. Al bij al een fijne avond gehad, dan erna nog 50 minuten stilgestaan op de parking, maar dat is weer leergeld voor de volgende keer :D

Tot volgend jaar op Parklife! 🤘

Over dat publiek gesproken. Ik vrees dat die genre dagen niet echt helpen. Die donderdag was in een uur uitverkocht. Zat vol met mensen die specifiek voor LP kwamen en die weinig interesse hadden in de rest. Dat is niet bevorderlijk voor de sfeer. Hoe meer combi’s, hoe beter.

En het gaat denk ik vooral over de main, want in de tenten is dat probleem toch veel minder. De sfeer in de barn blijft soms magisch.

Zeer waardig alternatief voor Wet Leg waren The Backseat Lovers in de Klub C. Begeesterende indierock, een geweldige stem, grote gunfactor en een publiek dat volledig mee was. Één van mijn hoogtepunten tot dusver.

Zeer waardig alternatief voor Wet Leg waren The Backseat Lovers in de Klub C. Begeesterende indierock, een geweldige stem, grote gunfactor en een publiek dat volledig mee was. Één van mijn hoogtepunten tot dusver.
Was inderdaad echt de moeite!

Al die berichten over de parking, kijk er al niet naar uit :D
Viel hier wel mee hoor. Maar ben dan wel na Faint al doorgegaan en goed doorgestapt naar Roze 3 en zonder enig aanschuiven op snelweg geraakt.
Heb er dan wel paar nummers voor moeten opofferen, maar was dan tenminste weg van al die irritante lullers :)

Leuk om te horen dat Wet Leg heeft geknald. Inderdaad een vreselijke clash. Maaar nu gaat niemand spijt hebben van zijn keuze.

Jammer van de clash. Maar Wet Leg was ook zeer goed. Niet verwacht maar main stage is zeker niet te groot voor hen. En wat een verschil met gisteren wat betreft publiek. Aangename interactieve sfeer. Ook nu tijdens Weezer in 2e voorvak veel mensen die speciaal voor hen daar staan
Weezer is altijd leuk in het zonnetje. Ik vind ze nooit boven zichzelf uitstijgen dus ik waag een gokje op Celeste vandaag. Veel plezier!

• Leuk
Waarderingen: maartens
Is toch logisch dat er een uur pauze is op de jupiler tower stage , speelt als de main niet speelt. Zou anders nogal wat overlappen qua geluid.

Als mensen ongeïnteresseerd staan te wezen, is dat vooral hun probleem. Ik zou dan geen ticket kopen als de line up me totaal niet interesseert. Je moet je festival daar niet aan aanpassen.

Zie alle comments op voorgaande pagina's.
Ongeïnteresseerde mensen zijn duidelijk een probleem voor de geïnteresseerden aangezien zo wat iedereen van dit forum er last van had gisteren 🙃

Intussen ziet het weer voor zondag er niet zo fijn uit zeg. Toch zonde voor alle liefhebbers die daar zondag gaan staan. Da's niet leuk.

Bad Nerves klonk heel goed en was nog goed vanvoor geraakt na Wet Leg, maar pfoew te warm! Ben er helaas moeten weggaan voor even rust in de schaduw. Nu gelukkig bijna Celeste binnen!

Intussen ziet het weer voor zondag er niet zo fijn uit zeg. Toch zonde voor alle liefhebbers die daar zondag gaan staan. Da's niet leuk.
17mm gadverdamme…

En Weezer brengt het zonnetje vandaag ook niet in huis. Kijken wat Celeste doet.

Ik weet dat buienradar slecht voorspeld maar zullen we hier wat hoop uit halen😬

Bijlagen

• IMG_0877.png
    IMG_0877.png
    211,7 KB · Weergaven: 28

Users who are viewing this thread