Rock Werchter 2025

Ne mens vraagt zich soms af waarom je dan uberhaupt een ticket koopt😅 Als uw topact van de 4 dagen English Teacher is, kan ik u toch wel andere festivals aanraden om naartoe te gaan🙈
Mijn 33 ste jaargang beste vriend. Voor keuzes heb ik jou niet nodig.

• Leuk
Waarderingen: koolket
Werd die kubus bovenop de PA nu uiteindelijk gebruikt door Linkin Park ?

Stond in het voorvak en heb er niet op gelet of daar nu eigenlijk iets mee gebeurde.

Mooi dagje, alleen helaas geëindigd met hoofdpijn/misselijk gevoel (wellicht wat teveel bier in de volle zon gedronken in de namiddag).

4.5* - London Grammar: gezien van net buiten de tent (blijkbaar was er binnen nog veel plaats verder naar voren; zonde...), maar was echt fabelachtig mooi. Gehypnotiseerd, licht meebewegend staan luisteren en alles om me heen even vergeten.

4.5* - Fontaines DC: muzikaal zeer interessant en meeslepend (laatste 2 nummers gemist door naar LG te gaan).

4.5* - Deftones: vond dit erg lekker klinken, deze ietwat vervreemdende doch knallende metal.

4.0* - Linkin Park: heel goed als headliner. Mooie show, veel goede nummers en publiek volledig mee. Helaas was ik echt al moe van het bijna constante rechtstaan sinds Lambrini Girls. Volgende keer kan een goede plek me gestolen worden, beter meer naar achter maar frisser van een concert genieten dan moe tussen het volk met amper ruimte...

4.0* - Amyl and the Sniffers: erg fijne punkrock met veel enthousiasme gebracht.

4.0* - Where She Sleeps: redelijk standaard, doch met veel overtuiging gebrachte metalcore. Zeer leuk begin (voor mij) van het festival. Toch aardig mee met het hoofd geschud.

3.0* - Lambrini Girls: stonden wellicht wat te ver, maar muzikaal minder interessant dan Amyl en veel te veel geneuzel tussendoor. Lichte tegenvaller.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en ChrisV
Het is waarschijnlijk vloeken in de kerk hier, maar RW is toch klaar voor een Boiler-achtige stage 🙈. Dave Lambert (fijne set in de zon), Bonzai Allstars (platte retro) en vooral de Limburgse helden van Joyhauser meegepakt. Elke keer afgeladen vol en sfeer van voor tot achter. Joyhauser had de set wel heel erg aangepast aan de setting maar dat siert hun alleen maar. Heel het veel te kleine plein was mee.
100% akkoord.
In mijn ogen ziet werchter wat af doordat er niet zo veel randanimatie is wanneer je een uurtje niks wil zien.
Hierdoor blijven veel ongeïnteresseerde mensen plakken tijdens een concert, wat de ervaring van de wél geïnteresseerden wat verpest.
Die jupiler tower stage zorgt voor een constant alternatief (al zat er een uur leegte tussen elke dj??)

Je kan de boiler op pukkkelpop moeilijk muzikaal bewierroken, maar hij houdt alle 16 jarigen die voor geen enkele artiest komen wel op 1 plaats zodat ze niet verspreid over het terrein lopen.

100% akkoord.
In mijn ogen ziet werchter wat af doordat er niet zo veel randanimatie is wanneer je een uurtje niks wil zien.
Hierdoor blijven veel ongeïnteresseerde mensen plakken tijdens een concert, wat de ervaring van de wél geïnteresseerden wat verpest.
Die jupiler tower stage zorgt voor een constant alternatief (al zat er een uur leegte tussen elke dj??)

Je kan de boiler op pukkkelpop moeilijk muzikaal bewierroken, maar hij houdt alle 16 jarigen die voor geen enkele artiest komen wel op 1 plaats zodat ze niet verspreid over het terrein lopen.
Is toch logisch dat er een uur pauze is op de jupiler tower stage , speelt als de main niet speelt. Zou anders nogal wat overlappen qua geluid.

Als mensen ongeïnteresseerd staan te wezen, is dat vooral hun probleem. Ik zou dan geen ticket kopen als de line up me totaal niet interesseert. Je moet je festival daar niet aan aanpassen.

• Leuk
Waarderingen: lennertw
Is toch logisch dat er een uur pauze is op de jupiler tower stage , speelt als de main niet speelt. Zou anders nogal wat overlappen qua geluid.

Als mensen ongeïnteresseerd staan te wezen, is dat vooral hun probleem. Ik zou dan geen ticket kopen als de line up me totaal niet interesseert. Je moet je festival daar niet aan aanpassen.
Mee eens, maar alsnog zou het voor de spreiding geen overbodige luxe zijn.

Los van wat meiden die vooraan in een kringetje de week gaan doornemen tot er een nummer is dat ze kennen (helaas gisteren paar keer in de tenten meegemaakt) zijn het denk ik vooral fans die alvast voor de volgende act klaar staan. We hadden iemand naast ons bij Fontaines die gapend en op zijn telefoon kijkend stond te wachten. Vind dat wel killing voor de sfeer. Ik zou zelf ook geen kaartje kopen voor de la soul, maar ik ga wachtend op Fontaines niet met hangende schouders staan zuchten tot het voorbij is. Bij Amyl stonden we dan weer naast een vrouw hen niet kende maar enthousiast ‘wat is dit leuk’ riep. Die eindigde de show met een grote glimlach.

Mag ik vragen op basis waarvan? Sfeer vind ik beter op Werchter ook door Central Park en het is veel minder ver lopen naar het terrein.
Om hier nog op terug te komen, het is dus helemaal niet minder ver en op RW dwingen ze duizenden mensen door een minimaal aantal poortjes te gaan. Dus je bent 2x zo lang onderweg waar je op Pinkpop zo de camping op loopt.
Daarnaast de douches.... Ruim 2 uur wachtrij... Schrik ik toch wel van

Om hier nog op terug te komen, het is dus helemaal niet minder ver en op RW dwingen ze duizenden mensen door een minimaal aantal poortjes te gaan. Dus je bent 2x zo lang onderweg waar je op Pinkpop zo de camping op loopt.
Wij waren na linkin park om 01:20 bij onze tent. Ook de douches sta je echt max 15min in de rij. Waar zit je op de camping?

Ja dat systeem met die douches is gewoon raar. Als je vroeg wakker bent en alvast een kaartje haalt kan je uren later gewoon door lopen...

En die driedubbele controle op je bandjes is echt verschrikkelijk. Beide bij ingang van de Hive en het terrein...

Ja dat systeem met die douches is gewoon raar. Als je vroeg wakker bent en alvast een kaartje haalt kan je uren later gewoon door lopen...

En die driedubbele controle op je bandjes is echt verschrikkelijk. Beide bij ingang van de Hive en het terrein...
Ja doordat de meesten dus vroeg een kaartje trekken en wat anders gaan doen is er juist een extra lange wachttijd. Ik heb liever gewoon een rij waar je moet wachten zodat je dit gezeur niet hebt

Users who are viewing this thread