Graspop Metal Meeting 2026

Architects op Graspop zou 3e maal op 4jaar zijn maar het zou me wel blij maken. Aan de andere kant kreeg ik thuis de vraag om naar linkin park te gaan en zou architects als voorprogramma het daar al veel beter maken.
aangezien ze er nog niet hebben gestaan met het nieuwe album mogen ze van mij zeker langskomen!

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Sleep Token is zowat de band die ik met stift zou durven opschrijven. Zonder fan te zijn, die dag verkoopt uit met het huidige momentum.
Architects zou volgens mij nog wat mogen sudderen in een sausje van een nieuwe productie. Op Alcatraz was het wat braafjes als je het mij vraagt 😊

Sleep Token is zowat de band die ik met stift zou durven opschrijven. Zonder fan te zijn, die dag verkoopt uit met het huidige momentum.
Architects zou volgens mij nog wat mogen sudderen in een sausje van een nieuwe productie. Op Alcatraz was het wat braafjes als je het mij vraagt 😊
Een dag gmm meteen uitverkopen lijkt me wat overdreven, hun optreden in vorst een half jaar geleden was ook niet uitverkocht.

Goed om weten dat Rise Against toch ook weer kans maakt. Hopelijk met een stop op Graspop dit keer.

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Een dag gmm meteen uitverkopen lijkt me wat overdreven, hun optreden in vorst een half jaar geleden was ook niet uitverkocht.
Middenplein was wel nagenoeg meteen uitverkocht. De bovenste rij verkocht moeilijk maar ik kan het de mensen niet kwalijk nemen dat ze daar liever niet zitten. En dat is ook al weer een album geleden. Ik denk dat die volgende zaalshow gewoon Sportpaleis doen.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Sleep token met een BMTH zou nog weg vrij rap kunnen verkopen denk ik, zeker als er nog een stevige sub bij staat
Ik denk dat Sleep Token en BMTH niet op dezelfde dag zullen staan, tenzij dat tourtechnisch niet anders uit komt. Beiden inmiddels populair genoeg om de publiekstrekker van een dag te zijn.

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Ik denk dat Sleep Token en BMTH niet op dezelfde dag zullen staan, tenzij dat tourtechnisch niet anders uit komt. Beiden inmiddels populair genoeg om de publiekstrekker van een dag te zijn.
Mainstream populair/toegankelijke metal zaterdag

Als bmth rn a7x op 1 dag kunnen lijkt dat met bmth en ST ondertussen ook wel te kunnen. Al zal die 2e combo meer vrij jonge dagjestoeristen met zich meebrengen.

En die combi lijkt me interessanter om te verkopen dan pwd met st of bmth met architcects. Maar kan me vergissen

Laatst bewerkt:
Denk het ook niet. Zeker met het huidige podium van ST is dit een redelijke publiekstrekker. Rijtje voor (sterke) south zou zijn: ST, BMTH, Sabaton, Volbeat. Met als North: PwD, Architects (hoop liever dat die pas het jaar hierop komen voor de HL spot om iets meer schaarste te creëren), Ghost (zouden ook south kunnen), Within Temptation

Met als hopelijk combis:
Sun: Sabaton met WT(/Ghost)
Sat: BMTH met Architects(/PwD)
Fri: ST met Ghost (/WT)
Thu: Volbeat met PwD

Denk het ook niet. Zeker met het huidige podium van ST is dit een redelijke publiekstrekker. Rijtje voor (sterke) south zou zijn: ST, BMTH, Sabaton, Volbeat. Met als North: PwD, Architects (hoop liever dat die pas het jaar hierop komen voor de HL spot om iets meer schaarste te creëren), Ghost (zouden ook south kunnen), Within Temptation

Met als hopelijk combis:
Dat zou voor mij toch wel het nachtmerrie scenario zijn. Dan sta ik alleen donderdag bij de mains

• Leuk
Waarderingen: johanra en saurus
Jaar per jaar denk ik. Als er genoeg headliners zijn dan kan dat wel. Er zijn 2 mainstages die je in principe evenwaardig kan noemen.

Met als hopelijk combis:
Mooi rijtje, ik hoop ergens dat a perfect circle ook nog eens de oversteek maakt na een paar jaar aan hier en daar een show te spelen. En uiteraard breaking Benjamin. Die mogen eindelijk eens naar België komen, maak daar maar een north headliner van wat mij betreft.

• Leuk
Dat zou voor mij toch wel het nachtmerrie scenario zijn. Dan sta ik alleen donderdag bij de mains
Ik zou echt tekenen voor die do tem zaterdag 😄
Lets Go Yes GIF by Indian Super League

En uiteraard breaking Benjamin. Die mogen eindelijk eens naar België komen, maak daar maar een north headliner van wat mij betreft.
Die mogen idd wel is gaan komen. Tbegint vervelend te worden. 😄

Laatst bewerkt:
Tot op heden:

RAR: Linkin Park
Nova Rock: The Offspring en BMTH
ITTG: Queensryche, Vandenberg, Crimson Glory, Gnome, conan, picture, dormant Ordeal
Impericon en Vainstream: Rise Against
Barcelona Rock Fest: Helloween

Schuin verwacht ik met redelijke zekerheid niet op Graspop

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo
En uiteraard breaking Benjamin. Die mogen eindelijk eens naar België komen, maak daar maar een north headliner van wat mij betreft.
Zeker net zoals Rob zombie en Lamb Of God. Alle 3 bands die ik (op Rob zombie na, maar dan kan k me niks van herinneren) nog nooit heb gezien en erg hoog op mijn lijstje staan! In elk geval 1 van deze 3 bands moet toch wel binnenkort weer de oversteek maken mag ik hopen.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo en Jimmeh07
Idem dan ga ik toch eens nadenken om ergens anders naar toe te gaan na 20jaar .

Niet dat ik speciaal voor de headliners ga maar het is altijd mooi meegenomen enkele te zien.

Zeker net zoals Rob zombie en Lamb Of God. Alle 3 bands die ik (op Rob zombie na, maar dan kan k me niks van herinneren) nog nooit heb gezien en erg hoog op mijn lijstje staan! In elk geval 1 van deze 3 bands moet toch wel binnenkort weer de oversteek maken mag ik hopen.
Dat Rob Zombie en Breaking Benjamin niet graag in Europa touren weten we, maar Lamb of God is zo bizar, een vaste huisband van Graspop die er zo'n beetje om de paar jaar stond en heel vaak het Europese festival seizoen deed en tegen de volgende editie al 7 jaar niet meer blijft me een raadsel. het zal wel vanwege de gestegen kosten zijn maar blijf het apart vinden. hoop echt dat ze er weer eens zullen staan ja. (en die andere 2 zouden inderdaad ook tof zijn)

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Tot op heden:

RAR: Linkin Park
Nova Rock: The Offspring en BMTH
ITTG: Queensryche, Vandenberg, Crimson Glory, Gnome, conan, picture, dormant Ordeal
Impericon: Rise Against
Barcelona Rock Fest: Helloween

Schuin verwacht ik met redelijke zekerheid niet op Graspop
Vainstream heeft ook al Rise Against voor volgend jaar. Hetzelfde weekend als Impericon en Jera. Week na Graspop.

• Leuk
Zo, alweer 20 pagina's onderweg, ik had het kunnen weten.. 😁
Ik ga niet alles meer terug lezen, maar ik denk wel al ongeveer te weten welke namen er het meest voorbij komen. ;)
Mijn verwachtingen en wensen zullen daar niet ver vanaf liggen.

Doe mij in ieder geval maar:
Rest van headliners maakt mij niet zoveel uit.
Heb niet zoveel met Sleep Token, maar ik zou best gaan kijken als ik de kans heb.

Bands die ik verder graag zou zien terugkeren naar GMM (* = zelf nog niet eerder gezien):
  • Amorphis
  • Arch Enemy (misschien wel als nieuwe headliner??)
  • Bad Religion
  • Battle Beast
  • Carach Angren
  • Coheed And Cambria*
  • Cradle Of Filth
  • Dark Funeral
  • Dimmu Borgir
  • Disillusion
  • Dog Eat Dog
  • Dynazty
  • Dyscordia
  • Dropkick Murphys
  • Hammerfall
  • Heidevolk
  • Hypocrisy
  • Infected Rain
  • Kampfar
  • Kvelertak
  • Lamb Of God* (als 'nieuwe' headliner?)
  • Massive Wagons
  • Melechesh*
  • Meshuggah
  • Moonsorrow
  • My Dying Bride*
  • Orphaned Land*
  • Pain
  • Pendulum
  • Queensrÿche
  • Rotting Christ
  • Shinedown
  • Sonata Arctica
  • Stratovarius
  • The Offspring
  • Tribulation
  • Uriah Heep
  • Vanaheim
  • Wind Rose
  • Zeal & Ardor
En nog wat bands die nog niet eerder op GMM hebben gestaan, maar er zeker niet zouden misstaan:
  • Aephanemer (was weer heerlijk afgelopen zaterdag in Arnhem!)
  • Agalloch*
  • Be'lakor*
  • Draconian (hadden er uiteraard al moeten staan)
  • Hällas
  • Kanonenfieber
  • Orden Ogan
  • Shores Of Null
  • Unleash The Archers
  • Visions Of Atlantis

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread