Linkin Park

• Onderwerp starter Onderwerp starter JB.
  • Startdatum Startdatum
Vond het een vette show. Viel mij niets tegen. Mooi mix van nieuwe knallers en nostalgie.

Was met de eerste 2 a 3 nummers wel bang dat Emily al het gezang aan het publiek over liet, maar daar kwam gelukkig daarna wel verandering in. En inderdaad, ook ik kreeg toen het gevoel dat daardoor de show in Bern werd gecanceld.

Laat even weten hoe dat uitpakt. Ik zit rond die tijd nog in de auto maar neig dan ook daar op haha
Niet meer aan gedacht maar voor parkeren werkt dat perfect.
Ik weet niet welke show jij gezien hebt maar het is overduidelijk dat de 'medische redenen' Emily betrof. Ze zag er magertjes uit en ik vond de zang niet best. De grote uithalen of andere moeilijke stukken liet ze aan het publiek over.

Verder vond ik het helaas niet zo'n beste show. Zat halverwege weinig tempo in en had een half uur korter mogen duren wat mij betreft.
Wat ik wel erg positief vond is dat het nieuwe album goed werd ontvangen en dat ze overduidelijk een nieuwe groep fans hebben.

Lag het aan mij, of was het podium erg laag? Ik stond halverwege en kon met mijn 185 nauwelijks wat zien.
Poeh, dat is speculeren aangezien ze zelf niets gecommuniceerd hebben. Dat zou ik achterwege laten tenzij je goede inside info hebt.
En als ze al niet helemaal fit zou zijn is het best raar dat op de dag zelf de verwachte eindtijd met een half uur wordt verlengd en dat je voor haar zware nummers als IGYEIH en Papercut er nog in stopt. Overigens wel eens dat ze veel aan publiek overliet.

Ik vond het een hele goede show! Voor het eerst samen met m'n dochter, voor haar de eerste keer. En duidelijk een hele grote nieuwe generatie fanbase. was gaaf om te zien. Emily begon wat weifelend, maar was daarna prima bij stem, al liet ze inderdaad het één en ander over aan het publiek. Wat mij het meeste opviel dat Chester volledig genegeerd werd! geen enkel momentje dat er tijdens de show werd stilgestaan bij de oude frontman... of heb ik dat toevallig net gemist?

Niet meer aan gedacht maar voor parkeren werkt dat perfect.

Poeh, dat is speculeren aangezien ze zelf niets gecommuniceerd hebben. Dat zou ik achterwege laten tenzij je goede inside info hebt.
En als ze al niet helemaal fit zou zijn is het best raar dat op de dag zelf de verwachte eindtijd met een half uur wordt verlengd en dat je voor haar zware nummers als IGYEIH en Papercut er nog in stopt. Overigens wel eens dat ze veel aan publiek overliet.
In mijn 2e post breng ik het iets genuanceerder. Die 2 nummers die je noemt zaten aan het eind vd set, dan kun je iets meer risico nemen, zoals ze ook deed in andere liedjes in het slot zoals Faint. In het begin zat de rem er nogal op, ik denk om haar stem te sparen. Als je Faint kunt zingen kun je ook Crawling zingen, dat deed ze niet echt (liet veel aan publiek over). Ik denk omdat ze haar stem wilde sparen voor de rest vd show. En de show met een half uur verlengen maar ondertussen tussen verschillende nummers wel erg lange intermezzo s.. dan had je het ook niet hoeven verlengen.
Maargoed. Al met al een toffe show gezien maar het had wel beter kunnen zijn in mijn optiek.

Dan over de show zelf. Mijn eerste LP show terwijl ik toch al vanaf de eerste albums luister en kan waarderen. In de tijd van 2010 - 2017 wel wat verloren door toch wat minder pakkende tracks. Dat is ook terug te zien op de setlist waarbij ze de meeste van Hybrid Theory/Meteora spelen en uiteraard het recente From Zero. Dat er veel 'nieuwe' fans zijn viel me op, alle nieuwe nummers werden volle bak ontvangen. Deze plaat komt ook meer in de buurt van de eerste 2 en ik vermoed dat dat ook deel uitmaakt van hun succes nu.

Goede logische opbouw in de set met persoonlijke hoogtepunten Lost (vooral het eerste deel, kippenvel!) One Step Closer, The Catalyst en drieluik numb, in the end & Faint. Podium had inderdaad wel wat hoger gemogen. Wij stonden rechtshalf net voor de PA maar was toch moeilijk te volgen. Ik vond de zang van Mike minder goed overkomen via geluid, de rapstukken daarentegen zeer sterk. Vette lichtshow en goede visuals! De pauzes die ze tussendoor hebben was ons ook opgevallen al is dat denk ik meer iets wat bij de show/tour hoort. Die intermezzo's zijn een soort deel op zichzelf al ken ik de achtergrond daar niet van.

Ook wel opvallend was het absolute plezier dat ze er zelf in hadden om de muziek te spelen. Joe Hahn die lol maakt met de camera op boven zijn toetsen, de lach naar elkaar tijdens en na afloop van een track. Kan het me ook voorstellen na zo'n 7 jaar stilzitten.

Ik heb er oprecht van genoten en zou zomaar een dag naar Werchter kunnen afzakken voor nog een portie LP!

Dan over de show zelf. Mijn eerste LP show terwijl ik toch al vanaf de eerste albums luister en kan waarderen. In de tijd van 2010 - 2017 wel wat verloren door toch wat minder pakkende tracks. Dat is ook terug te zien op de setlist waarbij ze de meeste van Hybrid Theory/Meteora spelen en uiteraard het recente From Zero. Dat er veel 'nieuwe' fans zijn viel me op, alle nieuwe nummers werden volle bak ontvangen. Deze plaat komt ook meer in de buurt van de eerste 2 en ik vermoed dat dat ook deel uitmaakt van hun succes nu.

Goede logische opbouw in de set met persoonlijke hoogtepunten Lost (vooral het eerste deel, kippenvel!) One Step Closer, The Catalyst en drieluik numb, in the end & Faint. Podium had inderdaad wel wat hoger gemogen. Wij stonden rechtshalf net voor de PA maar was toch moeilijk te volgen. Ik vond de zang van Mike minder goed overkomen via geluid, de rapstukken daarentegen zeer sterk. Vette lichtshow en goede visuals! De pauzes die ze tussendoor hebben was ons ook opgevallen al is dat denk ik meer iets wat bij de show/tour hoort. Die intermezzo's zijn een soort deel op zichzelf al ken ik de achtergrond daar niet van.

Ook wel opvallend was het absolute plezier dat ze er zelf in hadden om de muziek te spelen. Joe Hahn die lol maakt met de camera op boven zijn toetsen, de lach naar elkaar tijdens en na afloop van een track. Kan het me ook voorstellen na zo'n 7 jaar stilzitten.

Ik heb er oprecht van genoten en zou zomaar een dag naar Werchter kunnen afzakken voor nog een portie LP!
Hoe verwacht je dat de show tot zijn recht komt op een festivalweide, kan begrijpen dat een stadion toch intiemer voelt? Mooi om te horen dat Lost goed tot zijn recht komt bij Emily, ondanks dat ik haar geweldig vind is het toch wel een verschil in emotie met Chester. Chester zong meer vanuit de pijn van hart en bij Emily klinkt het meer als woede. Lost is een nummer waar Chester echt het best tot zijn recht kwam dus blij om te horen dat Emily het ook kan.

In mijn 2e post breng ik het iets genuanceerder. Die 2 nummers die je noemt zaten aan het eind vd set, dan kun je iets meer risico nemen, zoals ze ook deed in andere liedjes in het slot zoals Faint. In het begin zat de rem er nogal op, ik denk om haar stem te sparen. Als je Faint kunt zingen kun je ook Crawling zingen, dat deed ze niet echt (liet veel aan publiek over). Ik denk omdat ze haar stem wilde sparen voor de rest vd show. En de show met een half uur verlengen maar ondertussen tussen verschillende nummers wel erg lange intermezzo s.. dan had je het ook niet hoeven verlengen.
Maargoed. Al met al een toffe show gezien maar het had wel beter kunnen zijn in mijn optiek

Ja klopt. Al zijn er ook nog meer shows op stapel maar dat kan wel goed zijn. Ik ben het ook met je eens dat ze wat los moest komen. Wat betreft de lengte van de show klopt het wel dat er ook het beroemde/beruchte taaie middenstuk in zat al had ik niet het idee dat ze het meerendeel van het publiek aan het kwijtraken waren. Voor zover ik kon zien is ze ook een aantal keren backstage gegaan om wellicht haar stem te verzorgen. Zeker in dat stuk wat jij beschrijft met de camera voordat Mike aan de barriers ging staan voor Remember the name.

• Leuk
Waarderingen: gguuss
Hoe verwacht je dat de show tot zijn recht komt op een festivalweide, kan begrijpen dat een stadion toch intiemer voelt? Mooi om te horen dat Lost goed tot zijn recht komt bij Emily, ondanks dat ik haar geweldig vind is het toch wel een verschil in emotie met Chester. Chester zong meer vanuit de pijn van hart en bij Emily klinkt het meer als woede. Lost is een nummer waar Chester echt het best tot zijn recht kwam dus blij om te horen dat Emily het ook kan.
Volgens mij spelen ze op festivals een kortere set. Weet niet exact wat daar dan uit deze setlist wegvalt maar kan ook zomaar positief uitvallen doordat er minder tussenpauzes zijn en de vaart er meer in blijft zoals @gguuss schreef. De lichtshow gaat op Werchter ook goed werken dat heb ik daar met Muse ook al meegemaakt. En veel van de eerste 2 albums zijn voor de dertigers en veertigers van nu toch een soort anthem van hun jeugd. Dat gaat daar wel goed ontvangen worden.
Emily zingt meer vanuit kracht ja en emotie van toen is anders (zeker met de lyrics erbij en de kennis van nu). Als je verwacht dat je Chester gaat horen en dan teleurgesteld gaat zijn dat dat het niet is kan je beter niet gaan denk ik. Het is gewoon iemand anders met een eigen invulling en een eigen geluid. Ik kan het waarderen maar kan ook begrijpen dat niet iedereen daar zo in staat.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en gguuss
Wat een tof concert was het! Ik was zelf ook helemaal enthousiast en werd echt meegezogen door de energie van de band. De stage setting vond ik supervet gedaan, die visuals en het lichtplan klopten helemaal. Oké, soms zaten er wat lange pauzes tussen de nummers, maar misschien had dat wel te maken met de hitte waar Emily over klaagde?? Je zag dat het een zware avond voor haar was.

Wel echt jammer voor de mensen die vanwege de fout van Mojo/TM achter het podium terechtkwamen. Dat je daar zit en eigenlijk alleen tegen de achterkant van de LED-schermen aankijkt... echt niet tof geregeld.

En ik betrapte mezelf erop dat ik dacht: deze band had gewoon op Pinkpop moeten staan in plaats van JT. Hoe goed had dat in het rijtje headliners gepast...

Wat een geweldig concert was dit, en wat was ze goed!!

Viel mij ook op dat ze veel stukken zang overliet aan de fans, maar voor mijn idee was dit meer uit respect naar Chester toe.

Volgensmij stond ze bij elk from zero liedje volle bak te knallen en deed ze het bij de nostalgische nummers wat rustiger aan omdat deze toch volle bak meegezongen werd. Erg goed gedaan en kon naar mijn mening niet heel veel beter.

Spiritbox was ook geweldig, eindelijk deze af kunnen strepen! Helaas was er bij de merch stand maar 2 (minder mooie) shirts van spiritbox te krijgen, deze hebben we dus overgeslagen.

• Leuk
Waarderingen: Yentel De Buyser
Ik was dus een van de "gelukkige" die achter het podium zat. Als ik dat even negeer dan heb ik echt een mega gave show gezien! Ik vond Emily echt ontzettend goed, ze begon inderdaad wat wijfelend maar dat was in mijn optiek snel voorbij. Je kon aan de hele band merken dat ze echt plezier hadden in wat ze stonden te doen. Daarnaast vond ik de rustigere tussenstukken helemaal niet erg nog storend, dat is op zich ook logisch in een set van 2 uur. Nu vind ik persoonlijk ook de rustigere/meer alternatieve nummers zoals overflow ook heel vet dus dat kan daar aan bijdragen. Verder viel het me op dat de nieuwe nummers live wel echt tot hun recht komen, en de zaal dat ook leek te vinden.

het grappige is dat ik juist door achter het podium te zitten wel ineens begrijp waarom artiesten het publiek zo vaak laten zingen, Jezus wat is dat gaaf om te horen vanaf die kant!! Dat was oprecht super vet om eens mee te maken. Maar dat is dan ook al het positieve dat ik over mijn plek had. Het werd ons gebracht als een "upgrade" en een 360 graden podium, in werkelijkheid was het een normale opstelling maar dan zonder achterkant. Voor de band niets dan lof, die deden echt hun best om ons er bij te betrekken.

• Leuk
Waarderingen: Honk en PreFXDesigns
Oor is laaiend enthousiast!
Mooie recensie. Zo heb ik de avond zelf ook ervaren. Ik sluit mij bij een hoop mensen aan dat Emily het zwaar leek te hebben aan het begin van de avond. Ze heeft zich echter keurig staande gehouden.

Petje af voor de band. Met Emily staan de oude én nieuwe nummers als een huis. Goed om te zien hoe de nieuwe nummers door het publiek werden ontvangen. Ik ben benieuwd waar ze volgend jaar in NL gaan spelen

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Ik was dus een van de "gelukkige" die achter het podium zat. Als ik dat even negeer dan heb ik echt een mega gave show gezien! Ik vond Emily echt ontzettend goed, ze begon inderdaad wat wijfelend maar dat was in mijn optiek snel voorbij. Je kon aan de hele band merken dat ze echt plezier hadden in wat ze stonden te doen. Daarnaast vond ik de rustigere tussenstukken helemaal niet erg nog storend, dat is op zich ook logisch in een set van 2 uur. Nu vind ik persoonlijk ook de rustigere/meer alternatieve nummers zoals overflow ook heel vet dus dat kan daar aan bijdragen. Verder viel het me op dat de nieuwe nummers live wel echt tot hun recht komen, en de zaal dat ook leek te vinden.

het grappige is dat ik juist door achter het podium te zitten wel ineens begrijp waarom artiesten het publiek zo vaak laten zingen, Jezus wat is dat gaaf om te horen vanaf die kant!! Dat was oprecht super vet om eens mee te maken. Maar dat is dan ook al het positieve dat ik over mijn plek had. Het werd ons gebracht als een "upgrade" en een 360 graden podium, in werkelijkheid was het een normale opstelling maar dan zonder achterkant. Voor de band niets dan lof, die deden echt hun best om ons er bij te betrekken.
Ze leken zelf ook erg verbaasd toen ze erachter kwamen dat er ook mensen achter het podium zaten😂

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Dat zal nog wel een staartje krijgen.
Ja ik geloof niet dat er iemand om mij heen zat gister die geen klacht in gaat dienen. de irritatie zit ook behoorlijk in het feit dat ze je wel de optie hebben geboden om je tickets te annuleren, maar doordat ze gewoon net hebben gedaan alsof dit premium plekken zouden zijn bij een 360 podium hebben een hoop mensen dat natuurlijk niet gedaan. Daarnaast heeft precies linkin park recent getourd met een 360 podium dus het was ook gewoon geloofwaardig. En dan ben je daar en dan blijken het gewoon plekken die eigenlijk backstage zijn. Erg jammerlijk.

Vind dit wel schandelijke praktijken, wordt tijd dat dit soort partijen niet meer overal mee weg komen.

Verder goed om te lezen dat de reacties overwegend positief zijn, heel benieuwd of de show op Werchter volgende week in de buurt gaat komen bij de show in Parijs afgelopen november. Denk dat het qua beleving wel anders gaat zijn, maar hoop vooral op een kwalitatief (minstens) net zo'n goede show en natuurlijk wat andere tracks in de setlist. Zin innnnn!

Valt dit niet gewoon onder opluchting? Schandalig..... Geld terug is het minste wat ze kunnen doen maar alsnog is je hele concert waar je naar uitkeek verpest, zal ik nog veel erger vinden

• Leuk
Waarderingen: TNFke
Valt dit niet gewoon onder opluchting? Schandalig..... Geld terug is het minste wat ze kunnen doen maar alsnog is je hele concert waar je naar uitkeek verpest, zal ik nog veel erger vinden
Hier in België hebben we Testaankoop die graag in de media komen met dit soort dingen, geen idee of Nederland ook zoiets heeft?

Users who are viewing this thread