Dan over de show zelf. Mijn eerste LP show terwijl ik toch al vanaf de eerste albums luister en kan waarderen. In de tijd van 2010 - 2017 wel wat verloren door toch wat minder pakkende tracks. Dat is ook terug te zien op de setlist waarbij ze de meeste van Hybrid Theory/Meteora spelen en uiteraard het recente From Zero. Dat er veel 'nieuwe' fans zijn viel me op, alle nieuwe nummers werden volle bak ontvangen. Deze plaat komt ook meer in de buurt van de eerste 2 en ik vermoed dat dat ook deel uitmaakt van hun succes nu.
Goede logische opbouw in de set met persoonlijke hoogtepunten Lost (vooral het eerste deel, kippenvel!) One Step Closer, The Catalyst en drieluik numb, in the end & Faint. Podium had inderdaad wel wat hoger gemogen. Wij stonden rechtshalf net voor de PA maar was toch moeilijk te volgen. Ik vond de zang van Mike minder goed overkomen via geluid, de rapstukken daarentegen zeer sterk. Vette lichtshow en goede visuals! De pauzes die ze tussendoor hebben was ons ook opgevallen al is dat denk ik meer iets wat bij de show/tour hoort. Die intermezzo's zijn een soort deel op zichzelf al ken ik de achtergrond daar niet van.
Ook wel opvallend was het absolute plezier dat ze er zelf in hadden om de muziek te spelen. Joe Hahn die lol maakt met de camera op boven zijn toetsen, de lach naar elkaar tijdens en na afloop van een track. Kan het me ook voorstellen na zo'n 7 jaar stilzitten.
Ik heb er oprecht van genoten en zou zomaar een dag naar Werchter kunnen afzakken voor nog een portie LP!