Graspop Metal Meeting 2026

Oké mijn gokje:
South: Sabaton, Ghost (kan ook nog North) Volbeat, BmTH (bonus Gojira)
North: Bad omens, Lamb of God, Rob zombie, Within Temptation (bonus Nightwitsh)

Geen idee van capaciteit marquee, maar the barn is echt wel een stuk groter dan the marquee. Ik denk dat the barn een capaciteit van rond de 20.000 heeft, dat is 40% van de weide van Graspop (als je uitgaat van 50.000 bezoekers per dag)
The Barn heeft een capaciteit van 22k.
De Marquee is een tent van het type Manhattan: https://web.archive.org/web/20150623020816/http://www.toptents.be/nl/big-tops/manhattan/
5170m², min de ruimte nodig voor podium, p.a., het deel voor de andersvaliden.
De Marquee is volgens mij ongeveer even groot als de Swamp op Alcatraz, en daar kan circa 5000 man binnen. (In de Swamp is er links wel nog een bar die wat ruimte wegneemt.)

5000 mensen lijkt me eerder om de metal dome te gaan.

In een post van Ayreon uit 2017 (over editie 2018) wordt er gesproken over een capaciteit van 14.500 mensen voor de marquee

14.500/(pakweg)4.500 = meer dan 3 personen per vierkante meter.
Maar ik ben benieuwd naar officiële cijfers. Swamp is zoals ik zei gelijkaardig in oppervlakte. Mocht daar meer dan 10.000 man in passen, dan wil dat zeggen dat je meer dan de helft van de Alcatraz-toeschouwers in die tent krijgt. Quod non.

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Verdrietig
Waarderingen: Mark's Kal
Als ik het goed heb ik de marquee 60m breed en 80m lang
En de metaldome 32m breed en 48m lang. Daar nog de ruimte van het podium afgetrokken.

Als ik het goed heb ik de marquee 60m breed en 80m lang
En de metaldome 32m breed en 48m lang. Daar nog de ruimte van het podium afgetrokken.
Wel ja, dat klopt dus ongeveer (4800 vs 5170 is dicht genoeg in de buurt). De mathematicus in mij zegt dat er in de Marquee zelfs geen 10.000 man binnenmag van de brandweer/flikken/overheid. Of het moet zijn dat er niets geleerd is uit het Heizeldrama.

Laatst bewerkt:
South headliners: System Of A Down, Sabaton, Volbeat en Slayer

North headliners: Architects, Parkway Drive, Gojira en Lamb Of God

Subs: helloween, Rob Zombie, Trivium, Disturbed, The Offspring, Anthrax, Arch Enemy en Ice Nine Kills

Marquee headliners: Cannibal Corpse, Avantasia, Ayreon en Testament

Jupiler headliners: Bad Religion, Bury Tomorrow, Turnstile en I Prevail

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Deicide is nog nooit op Graspop geraakt. Maar daar zal wel een verhaal (akkefietje) achter zitten zeker?
(Ze zijn al 2x op Alcatraz geweest, dus helemaal onhandelbaar zal Glen Benton niet zijn.)

Deicide is nog nooit op Graspop geraakt. Maar daar zal wel een verhaal (akkefietje) achter zitten zeker?
(Ze zijn al 2x op Alcatraz geweest, dus helemaal onhandelbaar zal Glen Benton niet zijn.)
hebben in 2010 op de affiche gestaan, maar toen gecanceld

Graspop boekt nu eenmaal bitterweinig deathmetal en Alcatraz toch behoorlijk veel.

Alcatraz in 2023, Damen und Herren:

Deicide
Kataklysm
Obituary
I am Morbid (David Vincent speelde, geen coverband dus)
Possessed

Ik heb er heel wat kilocalorieën weggezweet (en dubbel teruggewonnen intussen).

Klopt, ik haalde er de headliners (voor mij) uit.

Evenaren ze nooit hoor. Dus, ik ben blij dat ik erbij was.

South headliners: System Of A Down, Sabaton, Volbeat en Slayer

North headliners: Architects, Parkway Drive, Gojira en Lamb Of God

Subs: helloween, Rob Zombie, Trivium, Disturbed, The Offspring, Anthrax, Arch Enemy en Ice Nine Kills

Marquee headliners: Cannibal Corpse, Avantasia, Ayreon en Testament

Jupiler headliners: Bad Religion, Bury Tomorrow, Turnstile en I Prevail
Al hoe wel, ipv Architects mss beter Sleep Token. Totaal geen liefhebber van Sleep Token maar als Cannibal Corpse in de marquee speelt op dat moment dan is het goed voor mij. Architects, dat die maar eerst een Rock Werchter spot eens doen in 2026 rond 17 h 00 zoals grote broeder van een andere moeder Parkway Drive. En dan in 2027 headliner

En Marilyn Manson en Ghost had ik ook eigenlijk nog in gedachten, maar krijg ze niet meer weg gewerkt ...

Nightwish ging pas terug touren in 2027 dacht ik eh?

Al hoe wel, ipv Architects mss beter Sleep Token. Totaal geen liefhebber van Sleep Token maar als Cannibal Corpse in de marquee speelt op dat moment dan is het goed voor mij. Architects, dat die maar eerst een Rock Werchter spot eens doen in 2026 rond 17 h 00 zoals grote broeder van een andere moeder Parkway Drive. En dan in 2027 headliner

En Marilyn Manson en Ghost had ik ook eigenlijk nog in gedachten, maar krijg ze niet meer weg gewerkt ...

Heeft anthrax de laatste paar jaar dan iets gedaan die een verhoging naar sub positie zou betekenen?

Volgens mij voor onbepaalde tijd een pauze. Dacht dat we al moesten uitgaan van 2028 of later?

• Wow
Waarderingen: won666

Users who are viewing this thread