Graspop Metal Meeting 2026

Dat past zeker wel in de Barn hoor, dat podium is gigantisch
Ik zie het niet gebeuren nee, omdat die band gwn beter kan headlinen
over the barn gesproken

Is de Marquee dit jaar vaak vol geweest (moeten we een grotere tent verwachten volgend jaar of viel het nog mee?) geen idee wat de capaciteit juist is of wat die van the barn is.

Hopelijk snoept dat nieuw festival Werchter parklife niet te veel goede bands af. Linkin Park mogen ze met alle plezier hebben van mij.

• Leuk
Waarderingen: Lars.
over the barn gesproken

Is de Marquee dit jaar vaak vol geweest (moeten we een grotere tent verwachten volgend jaar of viel het nog mee?) geen idee wat de capaciteit juist is of wat die van the barn is.
Geen idee van capaciteit marquee, maar the barn is echt wel een stuk groter dan the marquee. Ik denk dat the barn een capaciteit van rond de 20.000 heeft, dat is 40% van de weide van Graspop (als je uitgaat van 50.000 bezoekers per dag)

over the barn gesproken

Voor zover ik weet is de marquee vorig jaar alleen vol geweest tijdens Pendulum en dit jaar alleen tijdens The Hu, maar dat weet ik ook niet zeker. Denk dat het formaat van die tent wel prima is voor de grootte van het festival. The Hu zal volgende keer wel gewoon op de mainstage staan. The Barn past ook helemaal niet op Graspop lijkt me daar zal die tent veel te groot voor zijn.

• Leuk
Waarderingen: saurus
ook maar een voorspelling en een wishlist dan.
merk wel dat ik moeite heb om headliners te bedenken waar ik enthousiast van wordt
naast SOAD die toch niet gaan komen, en Lamb of God die steeds maar niet naar europa komt blijven vooral Gojira en Sleep Token over die me wel leuk lijken. Iets als BMTH of Parkway Drive is ook altijd maar recent nog gezien dus maakt me minder enthousiast. Geen idee of Nightwish in 2026 al weer eens op tour gaat maar dan gooien we die er maar bij op de wishlist.

Bekijk bijlage 14811
Als ghost komt is dat zeker South headliner nu

• Leuk
Waarderingen: Steph85 en El_Leipo
Geen idee van capaciteit marquee, maar the barn is echt wel een stuk groter dan the marquee. Ik denk dat the barn een capaciteit van rond de 20.000 heeft, dat is 40% van de weide van Graspop (als je uitgaat van 50.000 bezoekers per dag)

Marquee volgens google op Graspop zou rond de 14.500 man zitten

kunnen we na dit jaar en met het oog op volgend jaar voor de HL's nog volhouden aan de huidige dagindeling?

Iconische band en toekomstige headliner donderdag
gebrek aan echte headliner of nieuwe headliner vrijdag
Metalcore en algemeen meer 'mainstream' populaire bands zaterdag
Rollator zondag

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Zelf zou ik het volgende wel leuk vinden:

South: SOAD - Volbeat - Ghost - Sabaton

North: A7X - Gojira - Sleep Token - Deftones

Naar mijn gevoel een mooie mix van genres, nieuwe en oudere headliners, regulars and first timers.

Pantera, PWD, etc. natuurlijk ook zeker welkom

Realistisch gezien kan een van hen de spot van SOAD innemen, want dat blijf toch de minst waarschijnlijke naam in het rijtje.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo en Lars.
Gokjes/wishlist :

South : SOAD - Volbeat - Ghost - BMTH
North : Sleep token - Gojira -Electric Callboy- FFDP

en dan Sub : Shinedown / Pendulum / Architects / Parkway drive
Zet soad pendulum en gojira op 1 dag en ik kan voor de 3 andere combi gaan 😁🤘

Users who are viewing this thread