Graspop Metal Meeting 2026

Wishlist :

Parkway Drive - Ghost - Electric Callboy - Volbeat - Architects (maar zou 3x op 4 jaar zijn dus is misschien wat veel) - The Offspring en for the love of god Breaking Benjamin eindelijk eens..

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: PreFXDesigns en dennis87
Denk dat het wel duidelijk is wie er allemaal gaat komen volgend jaar.
Mijmeren over een SOAD is zelfs niet nodig. Die 8 plekjes lijken me vlot ingevuld, als je ziet wie er allemaal sportpaleis speelt of gespeeld heeft (en Vorst).
Waar het dit jaar 'moeilijker' leek om aan 8 HL's te geraken denk ik dat ze er vlot 12 vinden volgend jaar indien nodig

Waar het dit jaar 'moeilijker' leek om aan 8 HL's te geraken denk ik dat ze er vlot 12 vinden volgend jaar indien nodig
Geen idee wat de exacte geruchten allemaal zijn. Maar in augustus, september lijkt het altijd een gunstig jaar te worden de volgende zomer.
En dan beginnen de aankondigingen in oktober/november/december.
En wat Graspop betreft ga je dan zien:
- band A verkiest een zaal/stadion.
- band B gaat naar Werchter
- band C zal naar Alcatraz of Lokeren gaan
- band D slaat België over.
- band E zal toch niet touren volgende zomer.

En uiteindelijk heeft het allemaal met persoonlijke smaak te maken of de juiste bands toch wel op Graspop staan of net niet dat jaar.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Volbeat
Gojira
Parkway Drive
Sleep Token
Ghost
Sabaton
Disturbed
Electric Callboy
Bad Omens (als uit de hoge hoed naam)

The Offspring en Bmth naar Werchter

• Leuk
Waarderingen: won666
- Sabaton, Volbeat, Rob Zombie, Mastadon, Ghost, Gojira, Parkway Drive, Lamb of God, Emperor, Alter Bridge, Slash, Deep Purple, Scorpions, Limp Bizkit en dan is de bovenkant ver gevuld?

- The Offspring en Bullet For My Valentine zie ik als sub voor LP staan.
- BMTH, Turnstile en Sleep Token zie ik grotere kans voor Werchter,

Elk jaar neem ik voor om bij te blijven op dit forum, geen enkel jaar is het mij gelukt. Een nieuwe poging. Ik ben nu al helemaal klaar voor editie 29 na sabbatjaar 2025.

Wat maakt het volgens sommigen zoveel gemakkelijker in 2026 om headliners te boeken?

Gojira is (één van de) support act(s) voor de Europese tour van Metallica in mei-juni 2026. Support op diezelfde tour: Pantera, Knocked Loose en Avatar. Ze mogen van mij allemaal mee komen doen op GMM.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass
Sabaton, Volbeat en Ghost als redelijke zekerheden.
Daarnaas een persoonlijke wens voor o.a. Black Label Society (of een ander project van Zakk), Foreigner mag ook nog eens afzakken, Inglorious, Disturbed.
Alter Bridge of Slash & Myles Kennedy, Danko Jones.

Door de tour van Metallica lijken Pantera & Avatar af te vallen. Gojira & Knocked Loose lijken wel mogelijk.

• Leuk
Waarderingen: won666 en Lars.
Zal er zelf hoogstwaarschijnlijk in 2026 niet bij zijn, grote reis gepland. Houd me niet tegen om meet te speculeren.

Gojira lijkt door die Metallica tour de grootste kanshebben.
Sabaton na hun album release tour, dan nog eens festivaltour, ook hoge kans. Ze hebben overigens een nieuwe tank.

Dan nog een metalcore headliner zoeken. Parkway Drive zie ik nog een jaartje overslaan. Zou goed kunnen dat ze wat meer op US focussen. Architects zou ik eerder graag eens als Marque headliner zien. Tentje vol zo. Bij BMTH kan zijn dat ze nog wat meer pauze inlassen. Een editie zonder metalcoreheadliner? Er zijn er nog niet zoveel. Valt Electric Callboy hier onder?

Eentje waarvan ik niet weet wat ik ermee aan moet is Within Temptation. Zou enkele edities geleden zijn, maar plaats je ze wel nog als headliner…

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Zal er zelf hoogstwaarschijnlijk in 2026 niet bij zijn, grote reis gepland. Houd me niet tegen om meet te speculeren.

Gojira lijkt door die Metallica tour de grootste kanshebben.
Sabaton na hun album release tour, dan nog eens festivaltour, ook hoge kans. Ze hebben overigens een nieuwe tank.

Dan nog een metalcore headliner zoeken. Parkway Drive zie ik nog een jaartje overslaan. Zou goed kunnen dat ze wat meer op US focussen. Architects zou ik eerder graag eens als Marque headliner zien. Tentje vol zo. Bij BMTH kan zijn dat ze nog wat meer pauze inlassen. Een editie zonder metalcoreheadliner? Er zijn er nog niet zoveel. Valt Electric Callboy hier onder?

Eentje waarvan ik niet weet wat ik ermee aan moet is Within Temptation. Zou enkele edities geleden zijn, maar plaats je ze wel nog als headliner…

Waarom zou je Within Temptation niet meer als headliner plaatsen?

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Users who are viewing this thread