Pinkpop 2025

Bij Graspop is allen headliner Korn en die is op Pinkpop Sub. Pinkpop is groter dan Graspop.
Toch weet Graspop dit jaar met een lager budget en lagere capaciteit meer tickets te verkopen dan pinkpop, dan doen ze toch iets goed

Overigens was Korn op Graspop de tweede grootste naam van de dag net als op Pinkpop

Niet live meegemaakt, wel de show gezien. Ik vond de setlist van vandaag wel beter. Maar dat verschilt per persoon waarschijnlijk.
ben dan wel heel benieuwd naar welke nummers van vandaag je beter vond dan die van toen?
want zoals je zegt, is t een kwestie van smaak

Biffy Clyro was voor mij het hoogtepunt van de dag, en Muse op een hele goede tweede plek. Uninteded live horen was magisch. Voor de rest ook genoten van Everything Everything.

Daarnaast gemerkt dat PP qua terrein en sfeer echt heel ver achterloopt op andere Nederlandse festivals.

Zo... dagje erop zitten

Paar oke shows gezien.
Hannah mae was een leuke opwarmer. Queerbeat vond ik maar niks. Krezip nostalgie, leuk om ze eens live te zien en laatste x met drummer bram! Verder stukje girl in red gekeken maar voelde niet als een klik.

Sigrid helaas gecancled;( dus dean lewis; eerste paar ns gezien, trok de eentonigheid vd nrs niet echt: mn vriendin was er wel fan van. Toch was t voor t tijdstip wat ie speelde wel chille muziek. De yoga-stretch sessie meegepakt bij bob vylan maar ook hier haakte ik af; geen klik met zn muziek dus weer terug naar dean lewis.

Op de achtergrond korn meegekeken; was me al hard genoeg. Snap dat mensen hier tinnitus van gekregen hebben.

En toen; mn favo band MUSE! Unravelling als opener is subliem, direct de toon gezet. Eerste deel vd setlist waren de hardere nrs: gaanderweg de wat meer radio friendly songs zoals compliance en uprising.

UNINTENDED GESPEELD? JAWEL Ik was in shock; 1 vd eerste nrs van muse die ik ooit hoorde en nu dus live. Heb op reddit een post over gemaakt met de opname van t nr.

Helaas wel een medisch incident tijdens dit nr net achter mij net na dit nummer; hulp aangeboden maar ehbo etc was erbij.

Uiteindelijk prima dagje, ondanks de afzegging van sigrid; maar muse redde t vooral. Maar daar kwam ik ook hoofdzakelijk voor.

Toch een geweldige Pinkpop weer. Ondanks dat het zaterdag muzikaal gezien huilen met de pet op was. Als het op zondag lukt om een goede programmering neer te zetten..dan moet het drie dagen ook wel lukken toch?

Mensen en slechte lokale kranten die hier weglooen met Rodrigo: je hebt financieel en muzikaal gewoon je ongelijk gehaald deze editie. En de aller-rustigste dag was vrijdag, ondanks dat ik Timerberlake wel aardig vond.

“Niet luisteren naar de oude rockers” kopte De Limburger. Maar ondertussen was de enige goed gevulde dag de zondag. En was ook de hele vibe anders dan de andere twee dagen. En nee dat lag niet enkel aan één bandje als de Kaiser Chiefs. De geslaagde zondag was te danken aan een geheel geslaagd programma, van The Warning tot PPDM tot Muse. Graag meer van dat en minder Rodrigo, McRae en andere troep

Zo... dagje erop zitten

Paar oke shows gezien.
Hannah mae was een leuke opwarmer. Queerbeat vond ik maar niks. Krezip nostalgie, leuk om ze eens live te zien en laatste x met drummer bram! Verder stukje girl in red gekeken maar voelde niet als een klik.

Sigrid helaas gecancled;( dus dean lewis; eerste paar ns gezien, trok de eentonigheid vd nrs niet echt: mn vriendin was er wel fan van. Toch was t voor t tijdstip wat ie speelde wel chille muziek. De yoga-stretch sessie meegepakt bij bob vylan maar ook hier haakte ik af; geen klik met zn muziek dus weer terug naar dean lewis.

Op de achtergrond korn meegekeken; was me al hard genoeg. Snap dat mensen hier tinnitus van gekregen hebben.

En toen; mn favo band MUSE! Unravelling als opener is subliem, direct de toon gezet. Eerste deel vd setlist waren de hardere nrs: gaanderweg de wat meer radio friendly songs zoals compliance en uprising.

UNINTENDED GESPEELD? JAWEL Ik was in shock; 1 vd eerste nrs van muse die ik ooit hoorde en nu dus live. Heb op reddit een post over gemaakt met de opname van t nr.

Helaas wel een medisch incident tijdens dit nr net achter mij net na dit nummer; hulp aangeboden maar ehbo etc was erbij.

Uiteindelijk prima dagje, ondanks de afzegging van sigrid; maar muse redde t vooral. Maar daar kwam ik ook hoofdzakelijk voor.
Ik zag die jongen op de brancard weggedragen worden, zag er niet heel lekker uit

• Leuk
Waarderingen: legenden
Toch een geweldige Pinkpop weer. Ondanks dat het zaterdag muzikaal gezien huilen met de pet op was. Als het op zondag lukt om een goede programmering neer te zetten..dan moet het drie dagen ook wel lukken toch?

Mensen en slechte lokale kranten die hier weglooen met Rodrigo: je hebt financieel en muzikaal gewoon je ongelijk gehaald deze editie. En de aller-rustigste dag was vrijdag, ondanks dat ik Timerberlake wel aardig vond.

“Niet luisteren naar de oude rockers” kopte De Limburger. Maar ondertussen was de enige goed gevulde dag de zondag. En was ook de hele vibe anders dan de andere twee dagen. En nee dat lag niet enkel aan één bandje als de Kaiser Chiefs. De geslaagde zondag was te danken aan een geheel geslaagd programma, van The Warning tot PPDM tot Muse. Graag meer van dat en minder Rodrigo, McRae en andere troep
Volgens mij ben jij echt de enige die Odrigo muzikaal niks vond 😂 ze deed het gewoon echt goed. Verkoop ligt ook niet alleen aan haar.

Weer een top weekend achter de rug. Mijn hoogtepunten dit weekend:
Vrijdag- Oscar and the Wolfs en kid Kapichi
Zaterdag - soft play en Sticks
Zondag- muse en Korn (bazart was wel een mooie aanvulling)

Leuke discussie. Ik denk dat iedereen wel snapt dat jeugd in principe minder geld vaak uitgeeft. Verder staat natuurlijk los van dat dat pop alleen gerelateerd is een jeugd. Denk bijvoorbeeld eens aan robbie williams.

Verder vandaag een hele strakke muse gezien. We hebben ze echt vaak al gezien maar deze was best foutloos qua uitvoering. Oké we mistte wat nummers maar dat is smaak.

Verder een leuke uitspraak van Tirza en Ide: “met dit publiek willen we verder”

Ik denk dat ze moeten gaan beseffen dat dit geen kwestie van willen meer is maar moeten om levensvatbaar te blijven. !

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en JP5
Qua lineup was dit wel een mager jaar. Veel bands stonden een plekje te hoog, of een nieuwe lichting (wat ik toejuich hoor).

2022 ter vergelijking hadden we op 1 dag bijv nightwish > twentyonepilots > nothing but thieves > metallica

Allemaal bands die naast metellica allemaal ook best zouden kunnen headlinen.

Vergelijk t vandaag met biffy clyro > dean lewis > korn > muse en je ziet dat de underfard met dean en biffy een stuk zwakker is. Korn en muse zou je wel met nbt en metallica kunnen vergelijken.

Toch weet Graspop dit jaar met een lager budget en lagere capaciteit meer tickets te verkopen dan pinkpop, dan doen ze toch iets goed

Overigens was Korn op Graspop de tweede grootste naam van de dag net als op Pinkpop
Wat is dan het budget van Graspop en wat is het budget van Pinkpop?

Users who are viewing this thread