Pinkpop 2025

t is hartstikke leuk, dan purple disco machine.
ik zou er makkelijk een uur omkrijgen.
maar bij dit soort artiesten blijf ik me afvragen hoe veel nou echt live is

• Leuk
Waarderingen: CalvinNL
PDM is toch ook de perfecte boomermuziek om op te dansen he, en net interessant genoeg voor de jeugd. Lekker makkelijk allemaal.

Heb veel gevolgd op de livestream. Vond veel best prima hoor. Kenmerkend dat een Kaiserchiefs het hele veld mee krijgt, en bv een Girl in Red niemand met aandacht naar wil luisteren zoals ik hier las. Schijnbaar is dat dan ook het recept voor Pinkpop overdag; gewoon lekker makkelijk hee hoo roepen en toewerken naar de headliner.

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong en daily
leuke uitspraak ‘dan komen er maar wat minder mensen, maar met die mensen willen we door’
Vreemd volgens mij nog niet zo heel lang geleden wilde mojo juist voor 70k+ bezoekers gaan? Of viel dit toen onder een andere vlag?
En hoe lang ga je dit financieel volhouden, plus vind ik een vol pinkpop veld toch meer sfeer hebben dan die gaten die nu overal ontstaan.
Dat zal een artiest toch ook wel merken/horen.

leuke uitspraak ‘dan komen er maar wat minder mensen, maar met die mensen willen we door’
Vreemd volgens mij nog niet zo heel lang geleden wilde mojo juist voor 70k+ bezoekers gaan? Of viel dit toen onder een andere vlag?
En hoe lang ga je dit financieel volhouden, plus vind ik een vol pinkpop veld toch meer sfeer hebben dan die gaten die nu overal ontstaan.
Dat zal een artiest toch ook wel merken/horen.
Die 70k+ (zelfs 85k) was een typische uitspraak van blaaskaak Trommelen. Volgens mij zijn Ide en Tirsa een stuk realistischer en mikken ze op 60k. Gemiddeld 45k per dag lijkt me niet levensvatbaar, gezien de hoge gages van artiesten (specifiek headliners).

lijkt mij dat je per dag minstens 50.000 man moet hebben om geen verlies te draaien.
en dat is eigenlijk ook t aantal waarop t voor iedereen nog leuk is.

Bezoekersaantallen is iets maar wat geven ze uit en hoeveel word daar op verdiend? Natuurlijk meer bezoekers is meer uitgaven. Maar hoe groot is winst van tuinterras en glampink enzovoort? Maar je wilt natuurlijk uitverkopen zo simpel is het.

Zo, ik ben thuis. Donderdag op de valreep nog een goedkoper weekendkaartje gescoord, en moet zeggen dat ik me wel echt vermaakt heb. Alledrie de headliners maakten me niet per se heel blij, dus die heb ik geskipt. Wat ik eerder al aangaf, als je in je eentje naar een festival gaat en de lineup is gewoon matig waardoor er weinig echte must see's zijn, dan duren de dagen soms ellendig lang. In je timetable vallen dan toch steeds gaten van minimaal een uur en dan is het lastig om jezelf te vermaken soms.

Positief:
- de hoeveelheid mensen was vrijdag en zaterdag echt perfect, ook voor de doorstroming/wachtrijen
- het blokje om!! :)
- extra wc blok en ook hier niet hoeven wachten
- schaduwplekken en extra bankjes
- cashless betalen
- voorzien van water/sponzen bij de barricade

Negatief
- op een "drukkere" dag zoals vandaag merk je meteen dat dit terrein was ingericht op iets lagere aantallen, want vandaag overal rijen behalve bij de toiletten
- aanbod aan vega/n eten vond ik deze editie wat karig
- ook geen tabak kraam meer gespot of ligt misschien aan mij?
- geluid was soms niet al te best
- het afschaffen van de pendelbus, want na 3 dagen al heen en weer die trek naar het station nog moeten maken als je eigenlijk tegen oververmoeidheid aan zit is niet heel prettig

Overall wel echt een prima ervaring gehad. Voor jezelf hoop je dat deze bezoekersaantallen zo blijven, anderzijds hoop je ook dat dit festival niet kopje onder gaat.

1. Biffy
2. Imminence
3. OATW
4. Amira Elfeky
5. Soft Play

Dan zal ik eens beginnen aan mijn wensenlijst voor 2026. :-)

• Leuk
Waarderingen: Davidd
PDM is toch ook de perfecte boomermuziek om op te dansen he, en net interessant genoeg voor de jeugd. Lekker makkelijk allemaal.

Heb veel gevolgd op de livestream. Vond veel best prima hoor. Kenmerkend dat een Kaiserchiefs het hele veld mee krijgt, en bv een Girl in Red niemand met aandacht naar wil luisteren zoals ik hier las. Schijnbaar is dat dan ook het recept voor Pinkpop overdag; gewoon lekker makkelijk hee hoo roepen en toewerken naar de headliner.
PMD was goud, ook een heerlijke afwisseling na Dean Lewis. Kreeg veel de tent en meer mee, iedereen stond te dansen. Die variatie maakt Pinkpop top!

• Leuk
Waarderingen: BvdS
dat heeft hier toch helemaal niets mee te maken, zucht
Het is gewoon een onlogische vergelijking. Als een Metallica of de Foo's oid hadden getourd hadden ze die wel geboekt. Die waren er niet, dus dan doet het er niet toe dat die fans meer zouden kopen.

• Leuk
Waarderingen: Archie

Users who are viewing this thread