Graspop Metal Meeting 2025

Vanaf de tribune ziet het er niet zo leeg uit, er zijn wel meer mensen dan de vorige twee dagen bij de afsluitende headliner

NIN zal niet de best bezochte headliner zijn nee, maar mensen maken het altijd erger dan het is.

Volgens mij is het nog nooit gebeurd dat de eerste mainstage afsluiter stopt met spelen en dat er geen duizenden mensen weglopen. Dat is gewoon de standaard.

Ja, maar het is wel zo😂. We kunnen er een discussie over openen, zien of het een goede keuze was. Ik zit nog steeds te kijken en wacht op het moment dat ik overgehaald word. Marquee headliner zou beter zijn, even geen rekening houdend met de prijs van het opreden

• Haha
Waarderingen: saurus
Ja, maar het is wel zo😂. We kunnen er een discussie over openen, zien of het een goede keuze was. Ik zit nog steeds te kijken en wacht op het moment dat ik overgehaald word. Marquee headliner zou beter zijn, even geen rekening houdend met de prijs van het opreden
Je kan maiden op de jupiler zetten, metallica in de marquee en rammstein in de metaldome maar je weet toch dat ze niet voor die spots komen dus wat is dan het nut van zo'n opmerking?

• Leuk
Waarderingen: saurus en MetalLimbo
Aparte discussie als jij meteen aangeeft dat het zo is. Misschien nog wat levenservaring opdoen en wat kennis krijgen over het boeken van artiesten voor een groot festival.

Voor de mensen die Powerwolf hebben gemist, de livestream is op YouTube te vinden. Probeer nog maar eens te zeggen dat ze niet headliner-waardig zijn🙂😉😉

Persoonlijk vind ik de constructie 'grote headliner op South gevolgd door een kleinere op North' heel fijn. De Behemoth soundcheck klonk al fantastisch, kan niet wachten tot de show!
Ik ging na Maiden richting de camping. Zelden zo lang erover gedaan om van het terrein af te komen, omdat we met duizenden tegelijk aftaaiden. Powerwolf volgende keer maar in de Marquee.

Je kan maiden op de jupiler zetten, metallica in de marquee en rammstein in de metaldome maar je weet toch dat ze niet voor die spots komen dus wat is dan het nut van zo'n opmerking?
Tja, elke band heeft eisen. Ik maak muziek en ik heb ook eisen. Dat Trent op de main stage wil staan wil toch niet zeggen dat NIN als main afsluiter een succes hoeft te zijn voor Graspop? Jullie merken misschien dat ik erg gesteld ben op Behemoth, alsnog vind ik dat eem Marquee headline plaats beter zou werken.

Aparte discussie als jij meteen aangeeft dat het zo is. Misschien nog wat levenservaring opdoen en wat kennis krijgen over het boeken van artiesten voor een groot festival.
Dit is wel een geldige opmerking. 'Oudere' mensen die ik spreek (let, ik ben 20) zijn ook gesteld op NIN, door de ervaringen. Misschien mis ik het hele idee. Dat neemt niet weg dat heel veel mensen weglopen. Ik wens IEDEREEN hier een hele fijne avond toe. Of dat nou bij NIN of DJ Carl is!

Tja, elke band heeft eisen. Ik maak muziek en ik heb ook eisen. Dat Trent op de main stage wil staan wil toch niet zeggen dat NIN als main afsluiter een succes hoeft te zijn voor Graspop? Jullie merken misschien dat ik erg gesteld ben op Behemoth, alsnog vind ik dat eem Marquee headline plaats beter zou werken.
Als je de argumenten die je stelling onderuit halen volledig gaat negeren heeft het voeren van een discussie niet heel veel nut.
Vanaf de tribune ziet het er niet zo leeg uit, er zijn wel meer mensen dan de vorige twee dagen bij de afsluitende headliner

NIN zal niet de best bezochte headliner zijn nee, maar mensen maken het altijd erger dan het is.

Volgens mij is het nog nooit gebeurd dat de eerste mainstage afsluiter stopt met spelen en dat er geen duizenden mensen weglopen. Dat is gewoon de standaard.

Dit is wel een geldige opmerking. 'Oudere' mensen die ik spreek (let, ik ben 20) zijn ook gesteld op NIN, door de ervaringen. Misschien mis ik het hele idee. Dat neemt niet weg dat heel veel mensen weglopen. Ik wens IEDEREEN hier een hele fijne avond toe. Of dat nou bij NIN of DJ Carl is!
Ah ja, dan is het idd een generatie dingetje. Zo'n Failing in Reverse ga ik bv. nooit waarderen en accepteren, maar blijkbaar toch populair bij bepaalde jeugdige Graspoppers.

Ah ja, dan is het idd een generatie dingetje. Zo'n Failing in Reverse ga ik bv. nooit waarderen en accepteren, maar blijkbaar toch populair bij bepaalde jeugdige Graspoppers.
Laten we het daarop houden. Ik vind de weide momenteel leeg. Of dat komt door NIN of doordat elke afsluiter moeite heeft met het behouden van een volle weide, weet ik niet. Ik heb bij een headliner nog nooit achteraan gezeten, tot nu. Dat heeft misschien ook invloed.

Is er morgen nog een meeting?

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Loek123
Even iets anders, waarom stopt bijna elke band 5-10 minuten eerder met spelen dit weekend? Is dat altijd al zo geweest en is het me nooit opgevallen of is het dit jaar extremer dan normaal?

• Leuk
Waarderingen: Everyknight en El_Leipo
Gemengde gevoelens over deze NIN show. Voor mij niet de meest ideale setlist, maar toch genoeg bangers. Geen fan van zo'n late shows. Zeker niet na een dag bakken in de oven. Herkansing volgende week in de Ziggodome.
Korn was redelijk. Knallend begin, maar daarna toch wat gezapig. Gelukkig in de Marquee bij Amenra nog een paar indrukwekkende nummers kunnen meepakken. Blijft toch een fijn festival, maar wel hypercommercieel.

Ik ben 39 , niet zo heel (extreem) jeugdig meer en 20 jaar geleden ging ik voor het eerst naar graspop.

Maaar, ik vond FiR een leuke headliner en ook best een keer origineel. (Had van mij mogen afsluiten)

Bij NIN ben ik ook weggelopen. Ik heb er nooit wat mee gehad, maar vond het live ook niet echt interessant. Maar dat vind ik van meerdere "headliners" dit jaar.
Van mij mogen deze spits wel een keer naar "nieuwere " bands.

• Leuk
Waarderingen: wiseguy en PreFXDesigns

Users who are viewing this thread