Het viel toch ook wel op dat de sfeer helemaal anders is als zo’n band de eerste keer komt headlinen. Het brengt vaak 1-dagsvliegen met zich mee die de omgeving niet heel goed kunnen lezen.Om het nou af te schuiven op publiek van Fir en Bmth vind ik wat makkelijk. Coke en harddrugs gebruik zie je "tegenwoordig " overal. Of het nou in een ziggo, 013 is of gewoon in de kroeg. Het is veel meer "genormaliseerd".
Het jatten en bendes die actief zijn gebeurd ook al jaren hier helaas. En gebeurd natuurlijk alleen maar meer hoe populairder een event wordt. Mijn telefoon is hier ook al eens gestolen, en van bekenden/vrienden van mij ook meermaals.
Mensen zijn wel echt veranderd. Of ik word een ouwe lul. Al moet ik zeggen dat de grootste "eikels" op het VIP deck lopen.
Tijdens het concert van FiR kwam er iemand met bandshirt van diezelfde band een moshpit starten in de rij van de toog. Met als gevolg dat enkele mensen op de grond terecht kwamen of stampen/slagen kregen. Als je die persoon er dan op aanspreekt stormt hij als een klein kind weg door de menigte. Diep triest.
Achja, het zal de komende jaren sowieso wel allemaal anders zijn met nieuwe bands komt er nieuw publiek en valt er een publiek af. Circle of (festival) life.