Graspop Metal Meeting 2025

Om het nou af te schuiven op publiek van Fir en Bmth vind ik wat makkelijk. Coke en harddrugs gebruik zie je "tegenwoordig " overal. Of het nou in een ziggo, 013 is of gewoon in de kroeg. Het is veel meer "genormaliseerd".

Het jatten en bendes die actief zijn gebeurd ook al jaren hier helaas. En gebeurd natuurlijk alleen maar meer hoe populairder een event wordt. Mijn telefoon is hier ook al eens gestolen, en van bekenden/vrienden van mij ook meermaals.

Mensen zijn wel echt veranderd. Of ik word een ouwe lul. Al moet ik zeggen dat de grootste "eikels" op het VIP deck lopen.
Het viel toch ook wel op dat de sfeer helemaal anders is als zo’n band de eerste keer komt headlinen. Het brengt vaak 1-dagsvliegen met zich mee die de omgeving niet heel goed kunnen lezen.

Tijdens het concert van FiR kwam er iemand met bandshirt van diezelfde band een moshpit starten in de rij van de toog. Met als gevolg dat enkele mensen op de grond terecht kwamen of stampen/slagen kregen. Als je die persoon er dan op aanspreekt stormt hij als een klein kind weg door de menigte. Diep triest.

Achja, het zal de komende jaren sowieso wel allemaal anders zijn met nieuwe bands komt er nieuw publiek en valt er een publiek af. Circle of (festival) life.

• Verdrietig
Waarderingen: MetalLimbo
Het viel toch ook wel op dat de sfeer helemaal anders is als zo’n band de eerste keer komt headlinen. Het brengt vaak 1-dagsvliegen met zich mee die de omgeving niet heel goed kunnen lezen.

Tijdens het concert van FiR kwam er iemand met bandshirt van diezelfde band een moshpit starten in de rij van de toog. Met als gevolg dat enkele mensen op de grond terecht kwamen of stampen/slagen kregen. Als je die persoon er dan op aanspreekt stormt hij als een klein kind weg door de menigte. Diep triest.

Achja, het zal de komende jaren sowieso wel allemaal anders zijn met nieuwe bands komt er nieuw publiek en valt er een publiek af. Circle of (festival) life.
Tsjah , maar de "metallica ACDC Gnr" generatie was ook niet altijd heel prettig. Stug blijven staan, boos worden als ze aangeraakt worden. En alles wat ze niet kennen = kut. Ik weet niet wat ik liever heb.

Wat ik wel mis is het willekeurig SLAYEr roepen, waar is dat opeens gebleven?!

• Leuk
Waarderingen: ElNiño
Mwa, heb gezien wat coke aan kan richten. Een lijntje te ver.
Leuke pun. 😉
Maar het ging hier over wat mensen ZICHZELF aandoen (ok, en indirect ook anderen) vs. wat mensen moedwillig ANDEREN aandoen.
Iedereen moet gewoon z'n poten thuis houden (voilà, een pun terug 😉)!

Om het nou af te schuiven op publiek van Fir en Bmth vind ik wat makkelijk. Coke en harddrugs gebruik zie je "tegenwoordig " overal. Of het nou in een ziggo, 013 is of gewoon in de kroeg. Het is veel meer "genormaliseerd".
Ik zie niet in hoe dit normaal is, als je dat wilt gebruiken kan je het tenminste even ergens in een hoekje doen en niet midden in een publiek (waar ook kleine kinderen bij zijn)

Waar komt BMTH vandaan eigenlijk? Is dat daar ook gebeurd vorig jaar?

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Beetje gek om langs een meetlint te gaan leggen of een cokeverslaving of aanranding nou erger is.
Ik interpreteerde het in ieder geval alsof queer mensen elkaar op hun kont stonden te slaan, maar er ontbreekt wel nogal wat kontext(ook pun intended).
Het is idd hoe dan ook een scheve vergelijking, vandaar ook mijn verbazing over de reactie van @Koekdoos .
Maar als ze ELKAAR op hun kont stonden te slaan, is dat natuurlijk een compleet ander verhaal.
Zo had ik het in ieder geval niet begrepen, ook niet na de aanvulling.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Om het even over een andere boeg te gooien: bij Kim Dracula leek het gister wel Helmut Lotti in de Metal Dome. Stond rijen dik ver buiten de tent. Mooi wel dat een transpersoon zoveel volk trekt!

Ik zie niet in hoe dit normaal is, als je dat wilt gebruiken kan je het tenminste even ergens in een hoekje doen en niet midden in een publiek (waar ook kleine kinderen bij zijn)
Het grootste probleem met cocaïne lijkt me niet de actie van het snuiven an sich (die kleine kinderen kun je altijd nog wel wat wijsmaken, of je kunt je natuurlijk afvragen of ze überhaupt op zo'n plek thuishoren, maar dat is een heel andere discussie 😉), maar het gedrag dat erop volgt.

Om het even over een andere boeg te gooien: bij Kim Dracula leek het gister wel Helmut Lotti in de Metal Dome. Stond rijen dik ver buiten de tent. Mooi wel dat een transpersoon zoveel volk trekt!
Wow, niet gedacht dat die zoveel volk zou trekken. Jesse Hughes van EOBM had gisteren ook al een T-shirt van Kim Dracula aan.
Dethklok was gisteren overigens ook behoorlijk vol, ook niet verwacht!

• Leuk
Waarderingen: saurus en Jamel
Ja, maar ho even, hè?
Ik ging wellicht direct van het slechtste scenario uit, wat ik daarna ook besefte, vandaar dat ik om context vroeg.
Maar jij ging blijkbaar van het minst slechte scenario uit, wat dus net zo onjuist is. Dan is jouw uitspraak ook gewoon veel te voorbarig en misplaatst.
En laten we eerlijk zijn, in hoeveel omstandigheden is het ok om queer mensen publiekelijk op hun blote kont te slaan, zelfs als het voor de 'lol' was?
Harddrugs zijn verboden, en met heel goed reden, maar dat staat nog in geen enkele verhouding met mensen moedwillig lastig te vallen, zeker niet om wie ze zijn.
Kwestie van prioriteiten op een rijtje hebben.

Dan lees ik de opmerking anders dan dat jij hem leest. Ik las het niet als mensen die dit bij vreemden doen, maar een groepje dat dit bij zichzelf deed. Twee mensen in leren pakjes die zichzelf (elkaar) met zweepjes slaan in de moshpit. Want de leren pakjes kan je ook zien alszijnde mensen van de LHBTI groep.

Dan lees ik de opmerking anders dan dat jij hem leest. Ik las het niet als mensen die dit bij vreemden doen, maar een groepje dat dit bij zichzelf deed. Twee mensen in leren pakjes die zichzelf (elkaar) met zweepjes slaan in de moshpit. Want de leren pakjes kan je ook zien alszijnde mensen van de LHBTI groep.
Mijn excuses, het zal aan mij liggen.. 😉

Waar komt BMTH vandaan eigenlijk? Is dat daar ook gebeurd vorig jaar?
Ben het met je eens hoor dat het niet normaal is. Ben het er alleen niet mee eens dat het aan die nieuwe generatie ligt.

BMTH bestaat al een jaar of 20 , dus zeker geen nieuwe bands die opeens bestaat. Alleen tijdens de corona periode zijn ze enorm gegroeid.

Ik denk ook dat he5 goed is dat er nieuwe headliners komen. Tijdens dit festival is ook wel gebleken dat we daar aan toe zijn

BMTH bestaat al een jaar of 20 , dus zeker geen nieuwe bands die opeens bestaat. Alleen tijdens de corona periode zijn ze enorm gegroeid.
Ja de band ken ik :ROFLMAO:

Ik bedoel hoe die band ineens terecht is gekomen in een discussie over cokesnuivende idioten bij het optreden van FiR.

Zo heb ik het ook geïnterpreteerd tbf. Als de context anders was, is dat zeker niet OK. Het één met het ander gaan vergelijken is dan ook niet nodig. Beide kunnen gewoon niet om verschillende redenen.

Bij het één is het idd maar wat je jezelf aandoet, maar kruip dan op z'n minst in een toilet en doe het daar.

@MetalLimbo niet volledig eens met je statement over kinderen en je afvragen of die überhaupt thuishoren in de menigte op een festival. Een geweldige manier om ze op die manier kennis te laten maken met live muziekbeleving. Leeftijd speelt natuurlijk een rol, maar ik zeg dit als iemand die op zijn 12e zijn eerste Rock Werchter heeft gedaan.

On topic: daarnet Novelists gezien en ik vond ze best goed (lekkere proggy stukjes). De basis is top maar hebben nog wat groeimarge (aantal dode momentjes opvullen bv.).

Users who are viewing this thread