Graspop Metal Meeting 2025

Uitstekende eerste dag gehad! Een hoop bands gezien en een hoop leuke mensen ontmoet.

Top 5 in volgorde van spelen:

Psychonaut
Alestorm
Julie Christmas
Orbit Culture
Iron Maiden

Op naar morgen!
Mee eens.
Kwartje viel laat bij mij dat jij mij begroete😊

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Het is duidelijk dat Powerwolf een goede show in elkaar heeft gezet, en dat ze headlinerwaardig zijn. Als die gast nu tussen ieder nummer 3 minuten minder praat, dan komen ze een heel eind.
Maar zelfs desondanks het gelul tussendoor toch netjes op tijd gedaan ook al moesten ze 10 minuten later starten door Iron Maiden hun vertragingen

Weer tevreden thuis, blij dat ik toch op en neer ben gegaan voor 1 dag. Veel moois dat onder te verdelen is in een paar groepjes:
- vedetten die keurig bevestigen: Epica en Iron Maiden (suffe productie op Rime na)
- voor mij first timers die erg sterke shows neerzetten: Deafheaven, Lamdmarks, Dream Theater
- bands waarvan hun recente concerten helaas veel beter waren: Motionless in White en Charlotte Wessels (veel te hard geluid, zang en songs blijven goed)
- En 1 vedette die de beste show gaf die ik van ze zag: Paradise Lost

En zo kom ik tot deze eindconclusie:
  1. Paradise Lost
  2. Deafheaven
  3. Landmarks
  4. Dream Theater
  5. Epica/Iron Maiden (als ik alleen Rime zou kiezen staat IM op 5)

Grootheden of niet zo lang over tijd gaan gaat productioneel wel een pak kopzorgen brengen aan de organisatie.
Ik denk dat die nummers zoals Doctor Doctor en de intro om 20:50 aangezet hadden moeten worden, duurde namelijk precies 10 minuten (verklaart ook de 20 minuten pauze na Epica). Show dat Maiden daadwerkelijk speelde was precies 2 uur

Ah gaaf, ik had daar niet veel meer van verwacht sinds het in Tivoli wat slapjes was, maar goed om te weten dat het kan lonen die nog eens een herkansing te geven ergens.
Ja! En totaal niet verwacht. Maar ook degene waarmee ik was en reacties van andere erna bevestigden dit. Knap hoor. Setlist was ook echt heel goed.

• Geweldig
Waarderingen: Dr. Hannibal
Top 5 van de dag:

1. Paradise Lost
2. Julie Christmas
3. Iron Maiden
4. Landmvrks
5. Signs of the Swarm

Motionless In White had er misschien tussen kunnen staan, maar het optreden werd half verpest door die brommende basgitaar die alles overstemde (althans waar ik stond)

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Mijn top 5 van de dag in willekeurige volgorde.

- Landmvrks
- Alestorm
- Soen
- iron maiden (het begin verliep wat stroef maar later liep het wel los)
- power wolf (is me beter meegevallen dan gedacht. Hij mocht wel wat minder lullen tussendoor. Als ik bij iedere ‘Graspop’ had moeten drinken lag ik ergens in een hek)

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Vond maiden vandaag wel redelijk, maar Bruce haalde veel noten niet meer (niet heel gek natuurlijk)

Verder een mooi dag gehad.
Municipal Waste
Lamdmvrks
MIW
Hatebreed
Death Angel
Maiden

Ongeveer 15 minuten op het VIP deck gestaan, maar wat een vreselijke plek is dat. Je krijgt het gevoel alsof je in een all inclusive hotel zit met mensen die stoelen vanaf het eerste moment claimen en er niet meer afkomen, of ze bezet houden met tassen ipv handdoeken. 2 vechtpartijen gezien (wat ik zelden heb meegemaakt op Graspop) en als je ziet hoe.sommige zich elitair opstellen tov het personeel. Bahbah.

Het om.de hoek.parkeren en schoon schijten is wel prettig.

Users who are viewing this thread