Best Kept Secret 2026

Is Rüfüs du Sol niet headliner waardig voor bks? Hoorde goede dingen over de Afas show van gisteren.
Ik zou dit persoonlijk echt dodelijk saai vinden, maar dat vond ik ook van een Barry Can't Swim/Disclosure en de meeste andere EDM. Wat mij betreft laat BKS dat zoveel mogelijk de TWO afsluiten (al is dat ook al een concessie t.ov. pre-covid) en is de ONE headline spot voor luistermuziek in plaats van specifiek dansmuziek. Anders begint wel de balans een beetje zoek te raken op wat naar mijns inziens vooral nog een liefhebbersfestival is.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Is Rüfüs du Sol niet headliner waardig voor bks? Hoorde goede dingen over de Afas show van gisteren.
Heb bij Rufus (mede omdat ze onder MOJO touren nu) het idee dat als die touren volgend jaar je ze weer op kan schrijven voor DTRH/LL.

• Leuk
Waarderingen: StevieU2
Als ze iets uitbrengen/touren zouden Caroline Polachek en Young Fathers wel niet misstaan als headliners.
Verder zou ik Four Tet wel willen zien als afsluiter in de TWO.
Ik hoop verder nog op my bloody valentine.
Daarnaast zie ik Little Simz, Beach House en Turnstile wel als grote kanshebbers.
Dan heb ik er zo 7, net als dit jaar.

Beach House - Little Simz - Turnstile
Four Tet - Caroline Polachek - my bloody valentine - Young Fathers

Wat voorspellingen/wensen/random namen:
  • Wolf Alice
  • Beach House
  • King Gizzard
Die top 3 (die hier overigens enorm veel genoemd worden) waren wel dit jaar alle 3 in de buurt... Zouden die een jaar later in dezelfde periode/zelfde regio touren? Ik denk dat als die volgende zomer Europese festivals doen, dat het later in het seizoen zal zijn. King Gizzard is dan misschien nog het meest te verantwoorden omdat die niet zijn afgestopt van hun residency-shows. En dat echt een dingetje op zich was.

Die top 3 (die hier overigens enorm veel genoemd worden) waren wel dit jaar alle 3 in de buurt... Zouden die een jaar later in dezelfde periode/zelfde regio touren? Ik denk dat als die volgende zomer Europese festivals doen, dat het later in het seizoen zal zijn. King Gizzard is dan misschien nog het meest te verantwoorden omdat die niet zijn afgestopt van hun residency-shows. En dat echt een dingetje op zich was.
Wolf Alice en Beach House hebben maar heel weinig shows gedaan toch? Die eerste volgens mij alleen Primavera Barcelona zelfs.

Wolf Alice lijkt mij wel realistisch hoor. Die doen nu voornamelijk wat underplay shows om later dit jaar zelf tickets te verschuiven. Dan ligt volgend jaar het rondje festivals afgaan wel in de lijn der verwachting.

Wolf Alice en Beach House hebben maar heel weinig shows gedaan toch? Die eerste volgens mij alleen Primavera Barcelona zelfs.
Ja, maar dan is het toch veel gunstiger om een rondje te doen rond DTRH/Werchter/Roskilde/Mad Cool of Lowlands/Pukkelpop/Paredes De Coura/Sziget/All Points East... Zeker als je Primavera al gedaan hebt is begin juni voor dat soort bands niet de boeiendste periode. Behalve als je er een zaal tournee van maakt met the occasional festival tegen het einde aan. Maar aangezien ze al grote zalen gaan touren wat maanden vroeger, lijkt me dat ook niet te gebeuren.

Ik sluit ze zeker nog niet uit hoor, er gebeuren jaarlijks vreemdere dingen. En het kan zo maar, dat Wolf Alice te laat in het daglicht kwam, waardoor BKS al vol zat en ze dan een deal hebben gemaakt voor het jaar er op. En dat Primavera wel kon inpikken door een cancel.

Bands die 2 zomers op rij in Europa touren, kiezen vaak wel net wat andere periode's dat ze niet altijd dezelfde festivals spelen. Dat zie je elk jaar tussen RW en Pukkelpop ook gebeuren.

Ja, maar dan is het toch veel gunstiger om een rondje te doen rond DTRH/Werchter/Roskilde/Mad Cool of Lowlands/Pukkelpop/Paredes De Coura/Sziget/All Points East... Zeker als je Primavera al gedaan hebt is begin juni voor dat soort bands niet de boeiendste periode. Behalve als je er een zaal tournee van maakt met the occasional festival tegen het einde aan. Maar aangezien ze al grote zalen gaan touren wat maanden vroeger, lijkt me dat ook niet te gebeuren.

Ik sluit ze zeker nog niet uit hoor, er gebeuren jaarlijks vreemdere dingen. En het kan zo maar, dat Wolf Alice te laat in het daglicht kwam, waardoor BKS al vol zat en ze dan een deal hebben gemaakt voor het jaar er op. En dat Primavera wel kon inpikken door een cancel.

Bands die 2 zomers op rij in Europa touren, kiezen vaak wel net wat andere periode's dat ze niet altijd dezelfde festivals spelen. Dat zie je elk jaar tussen RW en Pukkelpop ook gebeuren.
Eens, maar sommige acts (vooral ook als ze niet veel buiten de EU touren) kiezen er wel eens voor om juni en augustus te touren . Dan zou BKS wel weer een mogelijkheid zijn.

Ja, maar je kan niet echt van een tour spreken nu. Het rondje DTRH/Werchter/Roskilde/Mad Cool valt natuurlijk prima te combineren met BKS en een aantal andere juni festivals, zeker voor een Europese band.

Beach House heeft alleen Primavera en een paar zaalshows gedaan toch? Dus daar geldt eigenlijk hetzelfde voor.

Alleen als ze voor de augustus festivals kiezen, zie ik ze niet als kanshebbers. Zoniet, blijf ik hoop houden... ;-)

Allemaal goed en wel die drie namen, maar laat ons eerlijk zijn. Voor een festival dat +300 euro vraagt, mogen dat toch infeite niet de drie grootste namen op een affiche zijn?

• Leuk
Waarderingen: davadude
Ik vind Wolf Alice geen headliner. Beach House wel. Dat gezegd hebbende ik zit er altijd naast bij dit soort voorspellingen dus gewoon negeren

Nee, ik ook zeker niet. Beach House inderdaad wel.

Ben ook benieuwd of ze de lijn van Belgische/Nederlandse headliners willen doortrekken en wie dan geschikt zou zijn.

Ik denk dan bijv. aan Froukje & S10 (Nederland) als geschikte headliner, Charlotte Adigery & Bolis Pupul (België) zou ook kunnen mochten ze met een nieuwe plaat komen. Iets als Typhoon zie ik nog wel gebeuren. Pommelien Thijs? dEUS (misschien toch te klein maar als het brengen als een greatest hits show)?

Ik hoop eigenlijk ook dat Tyler the Creator na zijn zalentour nog festivals gaat doen volgend jaar. In dat geval lijkt me dat ook een fantastische headliner voor BKS. De laatste x dat hip hop als headliner stond was Run the Jewels.

• Leuk
Waarderingen: davadude en Mimi
Nee, ik ook zeker niet. Beach House inderdaad wel.

Ben ook benieuwd of ze de lijn van Belgische/Nederlandse headliners willen doortrekken en wie dan geschikt zou zijn.

Ik denk dan bijv. aan Froukje & S10 (Nederland) als geschikte headliner, Charlotte Adigery & Bolis Pupul (België) zou ook kunnen mochten ze met een nieuwe plaat komen. Iets als Typhoon zie ik nog wel gebeuren. Pommelien Thijs? dEUS (misschien toch te klein maar als het brengen als een greatest hits show)?

Ik hoop eigenlijk ook dat Tyler the Creator na zijn zalentour nog festivals gaat doen volgend jaar. In dat geval lijkt me dat ook een fantastische headliner voor BKS. De laatste x dat hip hop als headliner stond was Run the Jewels.
Toch niemand uit die lijst van Belgische/Nederlandse artiesten die echt headliner waardig is (dEUS heel misschien wel nog). Pommelien Thijs lijkt me zelfs de slechtste headliner die ik me kan inbeelden, dan kan je even goed de snollebollekes boeken.

Tyler the creator zou ik wel erg gaaf vinden, maar als Run The Jewels zou terugkomen dan zou ik nog blijer zijn.

• Leuk
Waarderingen: team-0

Qua belgen: Moest een Stromae ooit terug live spelen (al zal dat niet voor direct zijn, vrees ik) zie ik daar nog wel een mooie BKS-headliner in. Na Oscar & The Wolf, Goldband, Disclosure, Merol... vrees ik een beetje dat Bazart er vroeg of laat ook zit aan te komen... Hopelijk zetten ze die niet als headliner. dEUS twee trappen omhoog zou wel wat te veel van het goede zijn, heb het gevoel dat die qua populariteit wel wat gestagneerd zijn en denk niet dat die nog snel zullen groeien. Charlotte Adigery zou ook echt wel een grote sprong ineens zijn, vorige keer rond 19u op de TWO dacht ik?

Angèle, Goose, Lost Frequencies, Blackwave, Balthazar zijn denk ik (toekomstige) mogelijkheden. Al denk ik dat die laatste 2, net zoals Charlotte Adigéry, nog één knaller van een album nodig hebben om die spot te kunnen waar maken. En Lost Frequencies hoop ik absoluut niet op, maar past helaas wel wat in het rijtje Disclosure -> Barry Can't Swim -> ???

Angèle zie ik eigenlijk echt nog wel gebeuren.

Mijn duit (wensen) in het zakje:
  • LEISURE
  • M83
  • Africa Express
  • Omah Lay
  • Blanco White
  • Matthew Mole

Laatst bewerkt:
Ik denk dat Angèle op Nederlandstalige bodem gewoon niet zoveel gaat doen, maar wie weet. Volgens mij is dat toch in NL een stuk minder bekend dan België. Stromae is natuurlijk een droomheadliner.

Ik denk dat Charlotte Adigery, afhankelijk van de kwaliteit van de nieuwe plaat, het wel zou kunnen. Ik heb jarenlang in België gewoond en zij en Bolis zijn echt ongekend populair daar.

Users who are viewing this thread