Graspop Metal Meeting 2025

Hoi boneyard bewoners. Hoe is het met de drukte achter op camping boneyard? Wordt mijn 4e keer Graspop, maar nooit op gelet. Wij komen dit jaar namelijk pas op vrijdag ochtend en moeten toch onze tentjes nog ergens kwijt.

Ohh op die manier. Ja, die zwarte blok lijkt wat eigenaardig neergezet. In de app staat het podium wel netjes 'achter' het veld.
Het enige verschil dat ik daar zie ten opzichte van vorig jaar is dat de Jupiler stage nu wat 'rechter' gezet is. Het lijkt ook alsof er geen geluidsbooth meer in het midden van het veld staat, of dat ook echt het geval gaat zijn valt nog af te wachten...

Die willen altijd ergens in het midden zijn om goed uit te kunnen mixen. Dus tenzij die op de beers en stories staat, kunnen we hem gewoon op het veld verwachten.

• Leuk
Waarderingen: tmatheussen en nikita
Jupiler lijkt inderdaad "rechter" te staan. De bottleneck aan de boompjes lijkt daardoor ook minder.

Hoop vooral dat ze dit jaar eindelijk schermen hangen aan de Jupiler (het wordt sowieso gefilmd dus snap niet waarom ze dit nog niet hadden) en extra speakers.
Viel me daar toch altijd op dat, tenzij je dichtbij en recht voor het podium staat, het geluid niet top is.
Als je onder de boompjes staat waait het volledig weg door het ontbreken aan speakers die iets schuiner staan.
Ook eens de PA voorbij was het ook niet veel soeps..

Klopt hoor. Maar dat is op elk evenement eender. Of op dorpsfeesten
Vond het op Graspop toch echt extreem. Zeker als je bedenkt dat er relatief weinig vrouwen op Graspop zijn.

Op Werchter, Pinkpop, Fortarock en concert at sea bv toch een stuk minder lange rijen.

• Leuk
Waarderingen: nikita
Vond het op Graspop toch echt extreem. Zeker als je bedenkt dat er relatief weinig vrouwen op Graspop zijn.

Op Werchter, Pinkpop, Fortarock en concert at sea bv toch een stuk minder lange rijen.
Ik vind het op Graspop ook erover. Op bepaalde momenten in de dag was je er beter van af door naar de toiletten op de camping te wandelen en daar uw behoefte te doen. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Nu de campings betalend zijn, zal dat voor mij geen optie meer zijn.

Clown (voorlopig) niet op tour met Slipknot wegens familie-aangelegenheden.
Déja vu! De beste man heeft vaker problemen aan het thuisfront. De vorige keer ging het wel ten koste van de energie, geen goed voorteken dit. Nou ja, extra argument om naar Dethklok te gaan.

hey een vraagje over line up.

Ik zit te twijfelen of ik naar Kim Dracula zou gaan. Hem al paar opgezet en het maakt me wel benieuwd naar zijn optreden. Iemand die ze al live hebben gezien kan laten weten wat men er van vond? Wat ik me er aan kan verwachten. Hij speelt samen met ghost inside die heb ik al paar keer gezien maar niet meer sinds hun ongeval. Dus hier wat gezonde twijfel aan het ontstaan :D.
Wil dit ook live zien....kan er boenk op zijn of dik tegenvallen....

• Leuk
Waarderingen: Sdg
Clown (voorlopig) niet op tour met Slipknot wegens familie-aangelegenheden.
Shawn Crahan (Clown dus) zijn vrouw heeft al geruime tijd gezondheidsproblemen blijkbaar.

Gisteren opende Slipknot hun Europese tour op Sweden Rock en dit was de setlist: https://www.setlist.fm/setlist/slipknot/2025/norje-havsbad-norje-sweden-1351f929.html

Er is dus (quasi) geen verschil met de setlist van eerder dit jaar in Australië en Nieuw-Zeeland.

Een best-of zoals Iron Maiden er eentje gaat brengen is dus niet voor dit jaar.

• On fire
  • Verdrietig
Waarderingen: Joe en Simoni
Over de toiletten discussie; ik heb eigenlijk nooit langer als een minuut of 10 in de rij gestaan. Ook op Inferno niet. En douchen doe ik rond etenstijd als ik ruimte heb in het programma en anders snachts
Aan de jupiler stage de toiletten was het wel superdruk met momenten (half uurtje zeker wachttijd) maar we hebben beetje voorbereidingen gedaan voor het biohazard optreden. (Ps mijn vriend...niet ikke)
Bekijk recente foto's.jpeg

Op basis van de map zou ik als shuttel-bus reiziger (Metal Park) nog steeds dwars over boneyard lopen, zoals afgelopen jaren. Dat pad wordt zo te zien wel geheel afgezet door hekken met meerdere toegangspunten ("Boneyard Entrace / Security Check"). Eigenlijk wordt boneyard daarmee in twee gedeeld.

voorlopige weerpluimen gaan uit tussen de 20 en 25 graden met af en toe lichte regen. Natuurlijk zijn er nog 'leden' die naar 30 graden en meer schieten, maar dit zal nog wel stabiliseren (laten we hopen). Al vrees ik op een warme editie.

Schermafbeelding 2025-06-05 083257.jpg

Ik heb even de kaart van vorig jaar en dit jaar over elkaar gelegd,

Dat geeft de volgende veranderingen:
-(waren al eerder duidelijk)
- De botsautos zijn terug
- Nieuwe merch Stand
- Meer plaats achter de beers and Stories

Wat ik nog niet direct had gezien
- de Metal Dome and Classic Rock Cafe zijn een heel stuk opgeschoven naar links
- Metal Market is ook naar links opgeschoven
- Beers en stories zelf is ook groter
- De Toiletten aan de marquee lijken effectief groter te zijn (de rest is exact even groot als vorig jaar op de afbeelding)

Bekijk bijlage 14438

Ik heb even de kaart van vorig jaar en dit jaar over elkaar gelegd,

Dat geeft de volgende veranderingen:
-(waren al eerder duidelijk)
- De botsautos zijn terug
- Nieuwe merch Stand
- Meer plaats achter de beers and Stories

Wat ik nog niet direct had gezien
- de Metal Dome and Classic Rock Cafe zijn een heel stuk opgeschoven naar links
- Metal Market is ook naar links opgeschoven
- Beers en stories zelf is ook groter
- De Toiletten aan de marquee lijken effectief groter te zijn (de rest is exact even groot als vorig jaar op de afbeelding)
Zal mijn 3d bril er eens bij pakken volgens mij ga ik dan leuke dingen zien bij deze overlay

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: wess en BlackwaterPark
Vorige jaar hebben we een natte editie gehad nu weer warm is prima. Afwisseling is goed voor de mens
volledig gelijk, maar subtropische temperaturen mogen van mij ook uit blijven. Natuurlijk niet te kiezen. We maken het beste er van.
Genoeg hydrateren is de boodschap ;)

Users who are viewing this thread