Rock Werchter 2025

Die zaterdag is nog best evenwichtig geboekt. Alleen die zondag is echt een popdag.
Die zaterdag is ook gewoon een popdag. Raye, Damiano David, Goldband en nu Yungblud.. Trekt allemaal 't zelfde soort publiek. Rare dag sowieso als je ziet dat dan Fender moet headlinen waarmee ik denk de vreemde eend in de bijt is in dat rijtje.

Tja ik snap wel echt niet dat je niet gewoon kan toegeven dat ondanks uw eigen smaak, de balans dit jaar ver zoek is. Donderdag heb je vooral rock (en metal) maar wel nog een aantal andere namen in andere genres. Vrijdag en zaterdag wel wat meer een mix van alles (al neigt de zaterdag ook eerder naar pop nu), maar zondag heb je echt enkel popmuziek en elektronische acts. De enige wat hardere band is Wunderhorse en dat is nu ook niet meteen de meest toegankelijke rockband.

Die zaterdag is ook gewoon een popdag. Raye, Damiano David, Goldband en nu Yungblud.. Trekt allemaal 't zelfde soort publiek. Rare dag sowieso als je ziet dat dan Fender moet headlinen waarmee ik denk de vreemde eend in de bijt is in dat rijtje.
Ondertussen heb je op zaterdag in de Barn Amenra, Bright Eyes, Elbow, Gibbons.... als je niet van pop houdt valt er op de andere podia een mooie route te maken.

Eva heeft op StuBru een afspraak gemaakt met YungBlud : als hij tijdens Werchter nog steeds nr1. is, zal hij de 'dirtiest' versie van Sex on Fire spelen !

• Leuk
Waarderingen: gdnationidiotnl
Tja ik snap wel echt niet dat je niet gewoon kan toegeven dat ondanks uw eigen smaak, de balans dit jaar ver zoek is. Donderdag heb je vooral rock (en metal) maar wel nog een aantal andere namen in andere genres. Vrijdag en zaterdag wel wat meer een mix van alles (al neigt de zaterdag ook eerder naar pop nu), maar zondag heb je echt enkel popmuziek en elektronische acts. De enige wat hardere band is Wunderhorse en dat is nu ook niet meteen de meest toegankelijke rockband.
Haal de dagindelingen weg en gooi de namen op 1 algemene affiche en je hebt 1 van de sterkste line ups van de zomer. Maar de dagindeling is gewoon inderdaad niet goed genoeg om per dag te spreken van een breed programma.

Maar door blijven bakkeleien alstublieft. Graspop 2023 heeft 1173 pagina's. Daar zitten we nog lang niet aan.
Dus graag discussies over:

- Sam Fender is geen headliner
- Zondag teveel pop
- Geen balans in de 4 dagen qua muziekstijlen
- Linkin Park is Linkin Park niet meer door de zangeres (al lang niet meer gehad de discussie)
- K3 kan komen. Of niet. Of wel. Of als vervanger.
- Van alles over Pommelien Thijs

Maar door blijven bakkeleien alstublieft. Graspop 2023 heeft 1173 pagina's. Daar zitten we nog lang niet aan.
Dus graag discussies over:

- Sam Fender is geen headliner
- Zondag teveel pop
- Geen balans in de 4 dagen qua muziekstijlen
- Linkin Park is Linkin Park niet meer door de zangeres (al lang niet meer gehad de discussie)
- K3 kan komen. Of niet. Of wel. Of als vervanger.
- Van alles over Pommelien Thijs
Oef, ik had al schrik dat het hier zou gaan over X!NK of Greta Van Fleet... 🫢

• Leuk
Waarderingen: Chiel
Is Yungblud niet ook die artiest die een of andere kekke cover heeft gemaakt van I Was Made For Loving You?

Gelukkig is een lage lat juist moeilijk bij limbo, dus ik ben het volledig met je eens!

Ah goddang it. Vrijdagavond apero haalt de scherpte weg. Laat ons gewoon zeggen dat ik helemaal niks met KISS heb. De zang van Stanley, de gedateerde sound..Gene Simmons in het algemeen. Enkel Peter Criss voegt nog wat tof toe voor me. ( ironisch genoeg speelt die niet eens op hun bekendste nummer).

• Haha
Waarderingen: Koekdoos
Met Goose, Bolis, Soulwax en Rufus achter elkaar nochtans echt een top dansfeest dat klaar staat. Maar soit, het blijft een eeuwige discussie hier. Wie niet van dance of hedendaagse pop houdt zal het ongetwijfeld minder naar zijn zin hebben, maar ik kijk er alvast naar uit om dansend richting Olivia te gaan. Evenzeer als ik uitkijk om donderdag en vrijdag goed te moshen.
Zoek het bericht van Swissepfan zonder het woord Rodrigo erin. De tijd gaat nu in……

Users who are viewing this thread