Pinkpop 2025

Die LP dag was sowieso wel uitverkocht denk ik.
Ik begin mij inmiddels af te vragen of het dit jaar überhaupt mogelijk was voor Pinkpop om uit te verkopen.

Tenzij je de Rolling Stones, Jackson 5 😉 en Bruno Mars had neergezet.

Persoonlijk krijg ik de indruk dat de problemen dieper zitten, aankleding, sluitingstijd, etc.

Ik begin mij inmiddels af te vragen of het dit jaar überhaupt mogelijk was voor Pinkpop om uit te verkopen.

Tenzij je de Rolling Stones, Jackson 5 😉 en Bruno Mars had neergezet.

Persoonlijk krijg ik de indruk dat de problemen dieper zitten, aankleding, sluitingstijd, etc.
Nee jullie zoeken veel te ver. Goed line-up gaat gewoon uitverkopen. Niemand koopt kaartje voor andere festival omdat aankleding toevallig wat beter is. Als Pinkpop line-up beter is gaan mensen echt wel Pinkpop.

Nee jullie zoeken veel te ver. Goed line-up gaat gewoon uitverkopen. Niemand koopt kaartje voor andere festival omdat aankleding toevallig wat beter is. Als Pinkpop line-up beter is gaan mensen echt wel Pinkpop.
Naja, kijk wat op BKS gebeurt: die line-ups worden niet per se beter maar ze verkopen wél. Je gaat eraan voorbij hoe veel invloed een terrein en de sfeer hebben. Muziek blijft prio, maar zo'n terrein als BKS heeft zoveel meerwaarde.

Naja, kijk wat op BKS gebeurt: die line-ups worden niet per se beter maar ze verkopen wél. Je gaat eraan voorbij hoe veel invloed een terrein en de sfeer hebben. Muziek blijft prio, maar zo'n terrein als BKS heeft zoveel meerwaarde.
Qua bezoekersaantallen wel echt een andere categorie. Ook een andere doelgroep. Pinkpop moet echt een eigen smoel zien te krijgen, die ook verschillende doelgroepen aantrekt. Een line-up van, pak 'm beet, Primavera en Roskilde zou bij Pinkpop ook niet voor een uitverkochte editie zorgen (of zelfs 60.000 mensen per dag).

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Qua bezoekersaantallen wel echt een andere categorie. Ook een andere doelgroep. Pinkpop moet echt een eigen smoel zien te krijgen, die ook verschillende doelgroepen aantrekt. Een line-up van, pak 'm beet, Primavera en Roskilde zou bij Pinkpop ook niet voor een uitverkochte editie zorgen (of zelfs 60.000 mensen per dag).
Klopt, maar er beweerd dat aankleding er niet toe doet. Pinkpop kan beter gewoon een Vrienden van Amstel outdoor worden met 3 giga headliners.

Klopt, maar er beweerd dat aankleding er niet toe doet. Pinkpop kan beter gewoon een Vrienden van Amstel outdoor worden met 3 giga headliners.
Nee, dat verkoopt uiteindelijk ook niet goed. Ik kan me wel vinden in de visie van Ide en Tirza. Accepteren dat 70.000 bezoekers niet haalbaar en realistisch is. Meer inzetten op festivalervaring en afwisseling in programma. Zou prima kunnen werken.
In dit topic is soms het verschil wel duidelijk tussen fans en kenners, dus trek je er niet teveel van aan.

Ik heb zelf het idee dat enkel een Muse klassiek festivalpubliek trekt maar een Justin vooral voor de 30+ dames leuk in een Ziggo is en Olivia vooral voor de jeugd die onmogelijk in Landgraaf kan komen zonder pa en ma.

Ik mis ook veelal relevante acts die het laatste jaar relevante albums uit hebben gebracht, die staan op de LL, DTRH en BKS. Daar wint Pinkpop het ook niet.

Mij persoonlijk staat de slechte festival ervaring bij en dat blijft meer hangen dan de toffe concerten gek genoeg. Denk aan drukte, warmte en algehele "ik kom voor gezelligheid ipv muziek" sfeer wat niet ten goede komt van de bands.

Het is nu al jaren Werchter en ga er ook niet meer weg denk ik, de totale ervaring is veel beter ondanks dat er meer mensen lopen. Werchter heeft wél de relevante acts zoals Linkin Park, Fontaines DC, Wunderhorse, Sam Fender, Beth Gibbons, Raye, etc.

Ik was de laatste keer met Foo's een dag op Pinkpop (2018?). Weekend dateert al van 2008 geloof ik.

Ik zeg nergens dat het er niet toe doet. Het word alleen zwaar overschat hoeveel effect het heeft. Zo komt het over terminste.

Festival sfeer verbeteren is natuurlijk nooit verkeerd. Maar wil je daar door mensen terugkomen moet je eerste namen hebben zodat mensen voor het eerste komen en de sfeer kunnen meemaken.

Meer inzetten op festivalervaring en afwisseling in programma.
Goed plan, maar is dat voldoende om tegen de Rock Werchters van deze wereld op te boksen? Want die doen dat al, hebben een extra dag en kosten minder. Hebben over het algemeen ook relevantere namen. Of is dat gewoon een strijd die ze nooit gaan winnen?

Het is best apart dat de zondag nu niet eens tegen uitverkopen aanzit terwijl die dag echt een prachtige festivaldag is.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Goed plan, maar is dat voldoende om tegen de Rock Werchters van deze wereld op te boksen? Want die doen dat al, hebben een extra dag en kosten minder. Hebben over het algemeen ook relevantere namen. Of is dat gewoon een strijd die ze nooit gaan winnen?

Het is best apart dat de zondag nu niet eens tegen uitverkopen aanzit terwijl die dag echt een prachtige festivaldag is.
Misschien omdat het zondag publiek al op Graspop is?

• Leuk
Waarderingen: JPF
Dat afstappen van dat idee dat iedereen de headliner leuk moet vinden lijkt mij in elk geval juist stap één. Programmeer er wat meer omheen. Zorg voor wat meer opties en alternatieven.

Wat meer aankleding zou ook helpen. Iets gezelliger en sfeervoller allemaal.
Poep verhaal! Voor gezellig en sfeervol bezoek ik wel een mooie kroeg, doe ook een bezoekers aantal gokje

Vrijdag: 29.000
Zaterdag: 35.000
Zondag 59.000

Hier dit weekend het Oerrock festival.. 3 dagen uitverkocht, niet omdat er zoveel paraplu's hangen met een lampje erin.. maar omdat dit muzikaal 1 van de betere festivals in de buurt is!

Uiteraard had pinkpop LP moeten hebben, maar als ze die volgend jaar boeken met een Sam Fender en een Metallica/Pearl Jam eronder.. Ben je koopman, daarbij nog een 6tal grote namen in die categorie en wat te ontdekken bands als de Gurriers er onder!
Voor het totaal plaatje achter Sam Fender nog een Fred Again (niet mijn kop of koffie).

Snap dat je niet op de oude garde kan teren, maar bouw het dan voorzichtig af.. de laatste 2 a 3 edities gaat het roer zo snel om dat je zowel de oude garde en als de nieuwelingen niet aan je festival bind!

Laatst bewerkt:
relevante namen is een relatief begrip, wat voor het ene relevant is werkt op Pinkpop niet en wellicht werkt voor Pinkpop wel wat een ander niet relevant vind

ik ben er van overtuigd dat volgend jaar weer heel anders uit ziet. Vallen de puzzelstukjes weer anders in elkaar en is het 'geluid' rond Pinkpop ook weer anders. nogmaals, ik zou als Mojo en Pinkpop ook de ticketprijzen onder de loep nemen

De juiste antwoorden geef je perfect zelf aan. Daarom blijf ik bezorgd over de toekomstbestendigheid.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik lees al een tijdje mee. Reageer bijna nooit. Nu toch maar eens doen. Qua bezoekeraantallen is het ook natuurlijk afwachten wat het weer doet. Mensen zullen last minute wat kopen. Voor de rest heb ik een inside bron. Dit bij gemeente Landgraag afdeling OOV (veiligheid). Zij verwachten een rustige editie maar drukker dan vorige jaar (eerste 2 dagen). Dit op basis van huidige informatie. Verder is het samenvoegen van camping b en c logisch. C werd amper gebruikt en kostte simpelweg te veel. Verder past het in de Trend van de wat gasten. Die slapen steeds minder lief in een camping en liever hotel/ glamping/ hostels.

Iedereen fijne editie hoe dan ook. Wij zijn er altijd bij!

Ik lees al een tijdje mee. Reageer bijna nooit. Nu toch maar eens doen. Qua bezoekeraantallen is het ook natuurlijk afwachten wat het weer doet. Mensen zullen last minute wat kopen. Voor de rest heb ik een inside bron. Dit bij gemeente Landgraag afdeling OOV (veiligheid). Zij verwachten een rustige editie maar drukker dan vorige jaar (eerste 2 dagen). Dit op basis van huidige informatie. Verder is het samenvoegen van camping b en c logisch. C werd amper gebruikt en kostte simpelweg te veel. Verder past het in de Trend van de wat gasten. Die slapen steeds minder lief in een camping en liever hotel/ glamping/ hostels.

Iedereen fijne editie hoe dan ook. Wij zijn er altijd bij!
Pinkpop zal het moeten hebben van last-minute beslissers voor de dagtickets bij goed weer. Voor de rest klopt er vooralsnog weinig van de info van je insider bij Landgraag.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje en elo

Users who are viewing this thread