Rock Werchter 2025

:) de verloren zoon Jimmy is terug:). Persoonlijk vind ik Yungblud wel te pruimen, heb tickets voor hem in Vorst geboekt toen Lorde te duur bleek te zijn. Achtduizend plaatsen x 45 euro geeft 360.000 Euro omzet in Vorst Nationaal dus hij zal relatief laag geprijsd zijn voor een festival. Muse is van een andere orde en is overal in Europa nu top headliner.

Wat een last minute topvervanger! Ik garandeer elke negatieveling hier een zeer goede preheadliner set. Meer ambiance bij Yungblud dan mij KOL en Sam Fender samen. Vond het best grappig hoe mensen een Muse verwachtte, kijk naar het budget aub, als Werchter dit jaar een Muse kon betalen zat die al lang in de originele line up.
Ik denk dat de meeste hem wel al 1 of 2 keer gezien hebben de laatste 3 jaar op Werchter. Net daarom mss.

Het grappige aan Yungblud, is dat hij zo populair is met muziek die nagenoeg alles 'steelt' uit de britpop en punk uit het verleden, met alle ruwe kantjes er afgeschaafd.

Het is Primark Punk.
Dat gezegd hebbende (ik snap je punt), als Oasis een nieuw nummer als 'Lovesick Lullaby' had uitgebracht dan zou menigeen dat verfrissend hebben gevonden.

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27
Het grappige aan Yungblud, is dat hij zo populair is met muziek die nagenoeg alles 'steelt' uit de britpop en punk uit het verleden, met alle ruwe kantjes er afgeschaafd.

Het is Primark Punk.
Sinds wanneer kan je een muziekstijl stelen haha. punk is punk, metal is metal, een muziekgenre valt niet te stelen.

• Leuk
Waarderingen: V.Axl
Gelukkig dat Benson boone nog twee shows had in Noordamerika begin juli waaronder eentje op 5 juli of die was wellicht eerder afgereisd.

Maar voor de liefhebbers heeft hij over 20 dagen een nieuw album uit American Heart en speelt hij in november in Antwerpen in het Sportpaleis.
Veel kans dat hij volgend jaar terugkomt voor RW.

Gelukkig dat Benson boone nog twee shows had in Noordamerika begin juli waaronder eentje op 5 juli of die was wellicht eerder afgereisd.

Maar voor de liefhebbers heeft hij over 20 dagen een nieuw album uit American Heart en speelt hij in november in Antwerpen in het Sportpaleis.
Veel kans dat hij volgend jaar terugkomt voor RW.
Zonder die Amerikaanse shows had die gewoon al RW gedaan.

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27
Sinds wanneer kan je een muziekstijl stelen haha. punk is punk, metal is metal, een muziekgenre valt niet te stelen.

Ja, dat was mss wat krom gefraseerd. Leent was beter. Er is ook niks mis met wat Yungblud doet. Ik ga hem deze keer waarschijnlijk ook wel checken en ga onbevangen hopen op een goede show. Eigenlijk gek dat ik die nog nooit gezien heb, omdat ik steeds bij een ander podium stond. Maar goed, we wisten allemaal dat de volgende keer dat Yungblud op Werchter ging staan, het als sub ging zijn. Nu is het gewoon een jaar vroeger. Hopelijk pakken zowel hij als Fender nu hun moment en overtuigen ze.

Lijkt me een prima vervanger Yungblood. En past helemaal bij de rest van die dag. Snap ook niet dat mensen bands als Muse opperden, weet je wel wat die kosten? Eventueel zou voor mij Matt Beringer een mooie vervanger zijn geweest, maar dat is misschien te gewaagd voor die dag (qua mixen met de rest van de poppy dag).

Maar ik heb weer geen spijt dat wij er met onze hele groep voor het eerst in 28 jaar niet bij zijn. We gaan op die zaterdag met de hele groep (man of 20) een bbq houden en keihard goede muziek draaien.

Hoe groot ik zelf fan ben van Sam Fender, hem als afsluiter zetten, door welke omstandigheden dan ook, lijkt me gewoon te vroeg, te ijverig en op termijn ook een moeilijke om te managen. Je kan die ook niet plots een plek downgraden, waardoor dus al een pak potentiële vervangers wegvallen.

Ik vind Yungblud hopeloos, algemeen geweten, maar dat is nog een redelijk grote boeking, en geen makkelijke Belg.

Het is Primark Punk.
Ik vind zijn beste werk nog steeds zijn debuutalbum, maar hoor daar niet van wie hij dat 'gestolen' zou hebben. Lijkt me vrij origineel of wie/wat zie ik over het hoofd?

EDIT: Zie nu je repliek van daarnet, duidelijk zo haha, nevermind mijn bericht

Users who are viewing this thread