Zwarte Cross 2025

Dat krijg je er ook een beetje van als je als organisatie je ziel verkoopt. Was allang geen zwarte cross meer zoals het was maar dat kon en mocht ook al niet meer maar hoe ze het de laatste jaren doen slaat nergens op. Vind vooral het statement van Hans Keuper van Boh Foi Toch sterk.

Dat krijg je er ook een beetje van als je als organisatie je ziel verkoopt. Was allang geen zwarte cross meer zoals het was maar dat kon en mocht ook al niet meer maar hoe ze het de laatste jaren doen slaat nergens op. Vind vooral het statement van Hans Keuper van Boh Foi Toch sterk.
Welk statement? Ik kan alleen vinden dat hij eerst niet wilde spelen, maar toen de ZC heeft beloofd dat er geen geld naar KKR gaat hij wel komt. Wat (zoals Hang Youth ook in hun statement zegt) natuurlijk dikke onzin is.

• Leuk
Waarderingen: hendrik1
Welk statement? Ik kan alleen vinden dat hij eerst niet wilde spelen, maar toen de ZC heeft beloofd dat er geen geld naar KKR gaat hij wel komt. Wat (zoals Hang Youth ook in hun statement zegt) natuurlijk dikke onzin is.
Sorry interview

Toch wel erg sneu voor de organisatie en de mensen die hier met liefde aan het grootste festival van Nederland werken en niks in te brengen hebben tegen die overname van de KKR. Ik snap de statements van de artiesten wel heel goed. Ben benieuwd of dit nog verdere gevolgen gaat hebben.

• Leuk
Waarderingen: Bob105
Zwarte Cross zit nu wel echt in de hoek waar de klappen vallen, maarja je kunt het de artiesten absoluut niet kwalijk nemen. Ondanks dat de organisatie hier niks aan kan doen. Weet ook niet hoe dit goed moet komen, jezelf afzonderen van de organisatie zal financieel en contractueel ook wel niet gaan.

Ze moeten als organisatie wel iets, ook kijkend naar volgend jaar...Benieuwd welke kant dit op gaat...

Ze moeten als organisatie wel iets, ook kijkend naar volgend jaar...Benieuwd welke kant dit op gaat...
Aan de andere kant: er blijven toch nog zat artiesten komen? Het leeuwendeel heeft niet afgezegd, dus daarover zou je je geen zorgen hoeven te maken voor volgend jaar.

Aan de andere kant: er blijven toch nog zat artiesten komen? Het leeuwendeel heeft niet afgezegd, dus daarover zou je je geen zorgen hoeven te maken voor volgend jaar.
Precies.
De spoeling aan artiesten is niet dun, zeker voor een zwarte cross die toch wel zal uitverkopen.

Artiesten hebben een punt, dat mag.
De Zwarte Cross heeft ooit de ziel verkocht aan een andere eigenaar. Dat die maatschappij het nu weer doorverkoopt; daar hebben ze het uiteraard maar mee te doen.
Dan hadden ze alles aan hunzelf moeten houden in eerste instantie als Feestfabriek.

Mooie tijden waren dat :D En nog steeds is de Zwarte Cross een GE WEL DIG festival waar juist de gelijkwaardigheid van ieder mens enorm onderstreept wordt, dat mag ook gezegd worden.

• Leuk
Waarderingen: team-0
Ik zat er toch nog een beetje over te denken. Neem nou een festival als Øya dat ook eigendom is van KKR. Zij hebben net als de Zwarte Cross ook afstand genomen van dat bedrijf. In Noorwegen zien we echter geen annuleringen van artiesten. Vraag me toch af waarom dat in Nederland dan wel zo stellig gebeurt. Wel ook daar mensen die het allemaal niet ver genoeg vinden gaan, maar oké.

Staan trouwens nog wel wat leuke artiesten op de line-up die me in eerste instantie niet waren opgevallen. Arson en Gumbo Kings onder andere.

Zijn er mensen al bij de zwarte cross. Hoor via via dat een biertje 1.5 munt kost a €4.80? Als dat zo is verkoop ik per direct mn kaart voor zondag. Dit is voor mij echt tot hier en niet verder

Toevallig dat ik vanmorgen onderstaand artikel voorbij zag komen. Je kan dus nog gewoon gaan ;) 1,5 is voor speciaal bier. 3,30 voor een pilsje fijn prijsje dat sowieso...

Ja klopt, ik zag een foto van de prijslijst op de camping. Het was 1.5 munt voor een halve liter blik bier.... Gelukkig!

• Leuk
Waarderingen: JohndeBever
Ik mag een dagje werken vandaag voor de sportclub. Daarna Ferry Corsten meepakken en stiekem toch even Orgel Joke 😎

Users who are viewing this thread