Album releases 2025

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Had een ochtendje over en als je eenmaal in die put van nieuwe releases duikt, dan kom je steeds meer tegen. Dit is mijn lijst van vandaag, met de goede suggestie van @BeWario om de genres toe te voegen.

Amimia - Eigengrau (Blackgaze)
Blood Abscission - II (Atmospheric Black Metal)
Epica - Aspiral (Symphonic Metal)
Flummox - Southern Progress ('GenreFluid': Avant-garde/Stoner/Doom/Progressive/Psychedelic Rock). Zit deze nu te luisteren. Wat een album. Heel vaag en vet tegelijk.
Idle Heirs - Life is Violence (Post-Metal)
In the Woods... - Otra (Doom Metal, Progressive)
Korsakov - Anosognosia (Atmospheric Post-Black Metal)
Messa - The Spin (Stoner/Doom Rock/Metal, Jazz)
Ordos - Fire (Stoner/Doom Metal)
Rýr – Dislodged (Instrumental Post-Metal)
The Man-Eating Tree - Night Verses (Melodic Gothic Rock/Metal)
The Mars Volta - Lucro Sucio; Los Ojos del Vacio (Progressive Rock, Art Rock)
Valhalore - Beyond the Stars (Epic Folk Metal)
Geweldig! Dit verklaart meteen waarom ik behalve Epica en The Mars Volta niks van t lijstje ken 😂

Had een ochtendje over en als je eenmaal in die put van nieuwe releases duikt, dan kom je steeds meer tegen. Dit is mijn lijst van vandaag, met de goede suggestie van @BeWario om de genres toe te voegen.

Flummox - Southern Progress ('GenreFluid': Avant-garde/Stoner/Doom/Progressive/Psychedelic Rock). Zit deze nu te luisteren. Wat een album. Heel vaag en vet tegelijk.
Kijk, met dit soort lijstjes kan ik iets. Staan toch zeker 7 albums tussen die ik zeker wil checken (en gelukkig geen oersaaie kampvuur indiefolk muziek). Dat gaat een druk muzikaal weekendje worden. Op het tuinterras dan wel.

Bij die van Flummox krijg ik toch wel een beetje Strapping Young Lad vibes. Met wat Faith No More en Primus erdoor gemixt. I like.

Zo. Mijn beluisterde lijst:

Marathon – Fading Image: Op basis van hun concerten had ik hoge verwachtingen van dit album. Dat het misschien wel mijn AOTY kon worden. Maar die verwachtingen maken ze wat mij betreft niet waar. Het album start sterk met het Tramhaus-achtige ‘Out Of Depth’, daarna kakt het wat in tot ‘ Shadow Raised A Star’. Verder is zijn ‘Disorder’ en ‘Away From Home’ nog wel aardige nummers. Live blijft het natuurlijk wel een ijzersterke band.
The Mars Volta - Lucro sucio; Los ojos del vaci: Ik heb het niet zo op het nieuwere werk van The Mars Volta. Dat had ik al met Que Dios Te Maldiga Mi Corazon en The Mars Volta. En dat heb ik nu ook weer met dit album. Geen enkel nummer kan mij bekoren. Alle albums van 2012 en eerder vind ik daarentegen wel super (Ik heb nog een boxset te koop ‘La Realidad De Los Sueños’)
The Wrecks – Inside (EP): Best een prima poprock EP. Op een 1 of andere manier krijg ik een beetje een Circa Survive vibe bij dit album. ‘Speed’ is best wel een lekker nummer.
The Album Leaf – Rotations: Een uur lang instrumentale nummers. Ambient met een behoorlijk atmosferisch geluid. Je moet er van houden, maar mij gaat het snel vervelen. ‘Rythm Resolve’ en ‘ Carousel’ kunnen mij nog enigszins bekoren. Daar hoor ik misschien zelfs wel een vleugje Sigur Ros in.
Magnolia Park – Vamp: Wat een verademing na het luisteren van The Album Leaf is dit. Vamp is een prima album, met voor mij ‘Worship’ en ‘Reasons’ als lekkerste nummers.
Honeymoan – Pink Hell: Dit is een lekker indiepop/indierock-album. Wel kort: 11 nummers, 29 minuten. ‘Throwing Your French Fries’, ‘Penny Sleeps’ en ‘Crush’ zijn heerlijke nummers.
Kills Birds – Crave (EP): Jammer dat dit maar een EP is. Wat is dit goed zeg! Van ‘Behind’ tot ‘Hollow’: alle 5 nummers knallen lekker mijn koptelefoon binnen.
Teen Mortgage – Devil Utrasonic Dream: Ze raggen er even 11 nummers in 26 minuten door. Recht-toe-recht-aan punkrock, maar goddomme wat een lekker album! ‘I Don’t Wanna Know’ is een heerlijke afsluiter.
Public Body – Finger Food: Ik vond hun album Big Mess al een geweldig album. En op Finger Food gaan ze heerlijk verder met hun strakke postpunk. ‘Why?’ en ‘Hijinx’ zijn voor mij de lekkerste nummers.
Dead Pioneers – Po$t American: Een mooie combi tussen spoken word en hardcore (post)punk. Prima album met geweldig lyrics. ‘Po$t American’, Mythical Cowboys’ en ‘Love Language’ zijn heerlijke nummers.
Bedridden - Moths Strapped To Each Other’s Backs: weer een in de shoegaze-hoek. Ik vind het geen bijzondere plaat. ‘Bonehead’ is wel een aardig nummer.
Porch Light – Porch Light (EP): Niet te verwarren met ‘postpunk’-band Porchlight. Dit is meer indierock en is best te verteren, maar de postpunk-variant bevalt mij beter. ‘Call Me Out’ is trouwens wel een prima nummer. Daarin is de stem van de zangeres ook wat aangenamer.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel
Ik ga dus echt niet aan Bon Iver beginnen. Wie er nog één keer over weinig op deze begint, moet beter kijken ;) Ook fijn dat mijn release radar blijkbaar niet alles deelt. Wist gelukkig wel dat Neptunian Maximalism vandaag kwam, maar die verscheen daar niet. Zo mis je toch pareltjes.

Blood Abscission - II
Warrington Runcorn New Town Development Plan - Overspill Estates (EP)
The Driver Era - Obsession
Epica - Aspiral
Spin Doctors - Face Full of Cake
Messa - The Spin
Mark Morton - WIthout the Pain
Kuunatic - Wheels of Ömon
The Mars Volta - Lucro Sucio; Los Ojos del Vacio'
Komatsu - A Breakfast for Champions
Tara Nome Doyle - Ekko
Charif Megarbane - Hawalat
Neptunian Maximalism - Le Sacre du Soleil Invaincu
Public Body - Finger Food
Is deze niets voor jou ? Årabrot en Hifiklub - ARTAUD!

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Bij die van Flummox krijg ik toch wel een beetje Strapping Young Lad vibes. Met wat Faith No More en Primus erdoor gemixt. I like.
Ja en dan het tweede gedeelte van het album weer regelmatig vibes van Devin Townsend zijn latere werk, met die bombastische stukken. Heerlijk album! Fijne ontdekking.

• Leuk
Waarderingen: Mark's Kal
Ik ben Bon Iver een beetje uit het oog verloren na Bon Iver, Bon Iver om eerlijk te zijn, de opvolgende releases waren het voor mij niet zo. Maar na al jullie reacties toch gaan luisteren naar deze en poh, die geeft mij wel weer precies dat gevoel van toen. Echt een pareltje, zou zomaar eens hoog in mijn jaarlijstje kunnen eindigen.

Verder ook gisteren pas tijd gehad voor de nieuwe plaat van Somebody's Child maar ook die vind ik echt genieten.

Luister momenteel naar de nieuwe Thornhill en ben onder de indruk, zag iemand elders de vergelijking maken met Deftones en kan me daar eigenlijk prima in vinden. Heerlijk album so far.

• On fire
Waarderingen: BeWario
En om hierop door te gaan: Bjørn Riis, zanger van Airbag, heeft vandaag zijn nieuwe album Fimbulvinter uitgebracht. Ook gemist uiteraard.
Volgens mij is hij bij Airbag niet de zanger, maar de gitarist. Had hem wel in het vizier omdat we een oogje hadden op zijn show in de Boerderij (met Oak in het voorprogramma ❤️) maar helaas valt dat tijdens Desertfest Antwerpen en zijn die ook weer een top line up in elkaar aan het draaien. Luxeproblemen!

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Volgens mij is hij bij Airbag niet de zanger, maar de gitarist. Had hem wel in het vizier omdat we een oogje hadden op zijn show in de Boerderij (met Oak in het voorprogramma ❤️) maar helaas valt dat tijdens Desertfest Antwerpen en zijn die ook weer een top line up in elkaar aan het draaien. Luxeproblemen!
Details, details.

Zonde, ja. Belooft weer een goede oktober en november te worden!

Users who are viewing this thread