Album releases 2025

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Eerst maar even de grootste release van de dag beluisterd. Bon Iver - Sable, fable, godverdomme.

Had hier vooraf weinig vertrouwen in, wat losse nummers gehoord die gingen van 'best oké' tot 'wel mooi'. Maar in albumvorm? Wauw. Alles klopt. Stilte als hoofdrolspeler in het begin, details die groeien, nummers die echt pas werken in de context. Iets als Everything Is Peaceful Love hakt er dan ineens dubbel zo hard in. Prachtig prachtig. Dat gospelkoortje in There's A Rythmm ook. Geen enkel Bon Iver album die vanaf de eerste luisterbeurt zo mooi en hard binnenkomt, en dat zegt wel iets. Wat een baasje die Justin.

Nu maar The Mars Volta eens aanzetten.

Laatst bewerkt:
• Kamasi Washington [soundtrack]
• Floating Points [soundtrack]
• Public Body
• Neptunian Maximalism
• Bon Iver
• Blood Abscission
• Kuunatic
• Messa
• Teen Mortgage
• The Mars Volta

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Gisteren BC,NR - Forever Howlong en Throwing Muses - Moonlight Consessions bij de lokale muziekboer op dure, zwarte plastieke schijven gekocht

BC,NR spreekt me pas aan sinds de singles voor dit album (Besties, Happy Birthday). De zang van Isaac vond ik vroeger te zagerig, de lyrics te wazig en het instrumentele incoherent. Deze versie van BC,NR pakt me meer: meer to the point, meer upbeat en de vocalen vind ik hier wel om van te smullen.

Throwing Muses vind ik niet echt een meevaller. Geen slechte plaat, maar inspireert ook nooit. Ik ga het nog een kans geven, maar ik vrees dat dit een rockstijl is die me niet ligt.

Ik ga dus echt niet aan Bon Iver beginnen. Wie er nog één keer over weinig op deze begint, moet beter kijken ;) Ook fijn dat mijn release radar blijkbaar niet alles deelt. Wist gelukkig wel dat Neptunian Maximalism vandaag kwam, maar die verscheen daar niet. Zo mis je toch pareltjes.

Blood Abscission - II
Warrington Runcorn New Town Development Plan - Overspill Estates (EP)
The Driver Era - Obsession
Epica - Aspiral
Spin Doctors - Face Full of Cake
Messa - The Spin
Mark Morton - WIthout the Pain
Kuunatic - Wheels of Ömon
The Mars Volta - Lucro Sucio; Los Ojos del Vacio'
Komatsu - A Breakfast for Champions
Tara Nome Doyle - Ekko
Charif Megarbane - Hawalat
Neptunian Maximalism - Le Sacre du Soleil Invaincu
Public Body - Finger Food

Nog niet vermeld, maar ook uit vandaag
Marathon - Fading Image
Valt me toch wat tegen na een aantal goede singles. Als het niet uit Nederland kwam had ik er niet echt naar om gekeken denk ik, jammer. Live was het wel tof.

Ik ben nog niet helemaal overtuigd door de nieuwe DJ Koze....

Wat me overigens op valt is dat er van heel veel albums die er gedeeld worden ik de artiest niet ken, is t misschien een idee om de (brede) genres toe te voegen voor de mensen die hun lijstjes delen? Nu zit ik ook niet echt in de metal hoek dus daar kan t misschien ook aan liggen 😅

Ik ben nog niet helemaal overtuigd door de nieuwe DJ Koze....

Wat me overigens op valt is dat er van heel veel albums die er gedeeld worden ik de artiest niet ken, is t misschien een idee om de (brede) genres toe te voegen voor de mensen die hun lijstjes delen? Nu zit ik ook niet echt in de metal hoek dus daar kan t misschien ook aan liggen 😅
Emmy D'Arc is in ieder geval geen metal, dat is richting de pop kant. Emmy staat voor eenvoud en oprechtheid. Puur en rauw zingt ze over het leven, de gedachten en dingen die wij allemaal delen.

Bonobo heeft ook een soundtrack album online gegooid. Klinkt ook erg prettig!

DJ koze vanochtend geluisterd, ook erg prettig.

Hierna Bon Iver.

Had een ochtendje over en als je eenmaal in die put van nieuwe releases duikt, dan kom je steeds meer tegen. Dit is mijn lijst van vandaag, met de goede suggestie van @BeWario om de genres toe te voegen.

Amimia - Eigengrau (Blackgaze)
Blood Abscission - II (Atmospheric Black Metal)
Epica - Aspiral (Symphonic Metal)
Flummox - Southern Progress ('GenreFluid': Avant-garde/Stoner/Doom/Progressive/Psychedelic Rock). Zit deze nu te luisteren. Wat een album. Heel vaag en vet tegelijk.
Idle Heirs - Life is Violence (Post-Metal)
In the Woods... - Otra (Doom Metal, Progressive)
Korsakov - Anosognosia (Atmospheric Post-Black Metal)
Messa - The Spin (Stoner/Doom Rock/Metal, Jazz)
Ordos - Fire (Stoner/Doom Metal)
Rýr – Dislodged (Instrumental Post-Metal)
The Man-Eating Tree - Night Verses (Melodic Gothic Rock/Metal)
The Mars Volta - Lucro Sucio; Los Ojos del Vacio (Progressive Rock, Art Rock)
Valhalore - Beyond the Stars (Epic Folk Metal)

Users who are viewing this thread