Lowlands 2025

Gelukkig. Ik was even bang dat ik de enige was die geen zin heb in de jeugd. Wat een vergaande glorie is dat zeg :)
Vergane glorie vind ik toch een misplaatste term bij de Jeugd. Die hebben in 2023 toch een behoorlijke kneiter (plus goed ontvangen) album nog uitgebracht. Zolang Bas Bron (Fatima Yamaha) daar aan de knoppen zit blijft het altijd smullen. Wel eens dat de albums daarvoor wel iets middelmatiger waren, maar als dwarsdoorsnede van hun oeuvre hebben ze toch zeker wel een hele trits aan fijne tracks aan elkaar geregen.

Maar het kan je ding natuurlijk gewoon niet zijn.

Vergane glorie vind ik toch een misplaatste term bij de Jeugd. Die hebben in 2023 toch een behoorlijke kneiter (plus goed ontvangen) album nog uitgebracht. Zolang Bas Bron (Fatima Yamaha) daar aan de knoppen zit blijft het altijd smullen. Wel eens dat de albums daarvoor wel iets middelmatiger waren, maar als dwarsdoorsnede van hun oeuvre hebben ze toch zeker wel een hele trits aan fijne tracks aan elkaar geregen.

Maar het kan je ding natuurlijk gewoon niet zijn.
Gelukkig zit Bas Bron er nog bij ja, over de beats nooit te klagen gehad. Maargoed ik zal na 25 jaar gewoon al die nummers een beetje zat zijn geworden. Heb ze misschien al 10(?) keer gezien in me leven, beetje eentonig geworden voor mijn gevoel.

Misschien was vergaande glorie wat overdreven. Laat ik het anders zeggen; ik ben blij dat er nu eens een andere artiest op de Alpha staat :)

• Leuk
Waarderingen: alle namen zijn bezet
Gelukkig zit Bas Bron er nog bij ja, over de beats nooit te klagen gehad. Maargoed ik zal na 25 jaar gewoon al die nummers een beetje zat zijn geworden. Heb ze misschien al 10(?) keer gezien in me leven, beetje eentonig geworden voor mijn gevoel.

Misschien was vergaande glorie wat overdreven. Laat ik het anders zeggen; ik ben blij dat er nu eens een andere artiest op de Alpha staat :)
Het feit dat jezelf 10 keer bent gaan kijken kun je hen toch niet verwijten ;-)

STOOR van het weekend in Paradiso. Het was écht geweldig. Even moeite om in te stappen, maar toen de trein eenmaal op gang was, liet het mij niet meer los. Je werd er letterlijk in gezogen. Publiek had er ook wel zin in, al had ik verwacht dat het toch wat jonger zou zijn. Het was nu echt wel 45 / 50+.

Afin, ik denk niet dat dit gaat werken op Lowlands waar de spanningsboog veel minder is. Het heeft wel echt aandacht nodig. Ik zie het misschien eerder op Best Kept Secret gebeuren, tbh.

STOOR van het weekend in Paradiso. Het was écht geweldig. Even moeite om in te stappen, maar toen de trein eenmaal op gang was, liet het mij niet meer los. Je werd er letterlijk in gezogen. Publiek had er ook wel zin in, al had ik verwacht dat het toch wat jonger zou zijn. Het was nu echt wel 45 / 50+.

Afin, ik denk niet dat dit gaat werken op Lowlands waar de spanningsboog veel minder is. Het heeft wel echt aandacht nodig. Ik zie het misschien eerder op Best Kept Secret gebeuren, tbh.
Jaloers, heel vet!

Vet zeg! Paradiso is daar ook zeker geschikt voor.

Dat zou inderdaad niet helemaal passen op een lowlands jammer genoeg.
Echter mag een Collabs 3000 wel weer eens een Bravo komen afsluiten als je het mij vraagt ;)

Ja was ik ook bij, echt insane. Gisteren ook direct ook kaartjes gekocht voor STOOR met ADE in oktober.

Speedy J staat met STOOR wel twee dagen op een festival in Italië trouwens!

Ik denk dat zoiets inderdaad niet helemaal past op Lowlands, want eigenlijk moet je gewoon de focus hierop hebben voor 6 á 7 uur lang. Hoe Colin Benders het deed in de Bravo een paar jaar geleden (edit: wacht was dit 2019? Zo lang geleden alweer?) vond ik wel perfect passen. Een uur of anderhalf knallen. Die staat nog steeds in mijn top 10 van Lowlands ook wel.

Ik vond Paradiso qua venue hiervoor echt perfect. Het publiek sloot hier ook goed bij aan; weinig filmende telefoontjes gezien, liefhebbers knallend vooraan en inderdaad wat ouder publiek maar daardoor ook echt goeie sfeer. Mooie mengelmoes van nerds die van hun zolderkamertje/synthforum waren gekomen en om stipt 16:00 binnen waren om de museum-achtige opstelling van alle synthesizers en hardware goed te bekijken en daarna opgevuld werd door partyvolk dat zin had in fatsoenlijke techno.

Voor degene die denken, wtf hebben jullie het over: STOOR is bedacht door Speedy J en brengt elke keer vier live-artiesten samen. Die improviseren zo'n 7 uur lang en Speedy J zorgt er als een soort dirigent/machinist/mixing master voor dat alles samen goed klinkt. Tegelijk horen die artiesten niet alleen wat ze zelf qua geluid produceren maar natuurlijk door de speakers wat door de anderen wordt ingebracht en improviseren daar weer op door. Op één of andere manier zorgt die live-ervaring ervoor dat je vrijwel direct in de muziek wordt gezogen en je aandacht makkelijk vastgehouden wordt vergeleken met een gemiddelde DJ set. Als Speedy J denkt dat het wel tijd wordt om het tempo wat omhoog te schroeven, knalt die er wat kicks in met zijn 909 drummachine.

Laatst bewerkt:
Vet zeg! Paradiso is daar ook zeker geschikt voor.

Dat zou inderdaad niet helemaal passen op een lowlands jammer genoeg.
Echter mag een Collabs 3000 wel weer eens een Bravo komen afsluiten als je het mij vraagt ;)
Ik luister de laatste keer uit 2011 nog geregeld terug. In mijn ogen (oren) de beste liveset die ik ooit op LL heb meegemaakt.

Ben wel echt toe aan nieuwe namen voor het dagprogramma en de namen voor het cabaret programma. Merk dat de hype op een iets lager pitje staat. Zeker omdat voor mij het nachtprogramma niet heel interessant is/was.
Ik sluit me hier volledig bij aan. Ik heb tickets voor DTRH en Lowlands, maar beide festivals laten het qua (vroege) voorpret wel een beetje afweten.

Ben wel echt toe aan nieuwe namen voor het dagprogramma en de namen voor het cabaret programma. Merk dat de hype op een iets lager pitje staat. Zeker omdat voor mij het nachtprogramma niet heel interessant is/was.
Jup. Nachtprogramma vond ik echt enorm tegenvallen met eigenlijk geen enkele naam waar ik naar uit kijk… hoog tijd voor nieuwe namen om wel weer blij van te worden!

Een terugkeer van DJ Koze op Lowlands zou ik met open armen verwelkomen. Staat volgens mij nog niet op een nederlands festival dit jaar.Zijn nieuwe album staat op het punt van uitkomen De eerste single, "Buschtaxi" klinkt nu al veelbelovend en heeft alle ingrediënten om uit te groeien tot een hype vergelijkbaar met die van "Bad Kingdom".

Ben zelf ook wel benieuwd waar BCNR wordt neergezet. Vind dat nou niet een band waar heel veel Lowlandsgangers op afkomen, maar misschien heb ik dat bij het verkeerde eind.

Ben zelf ook wel benieuwd waar BCNR wordt neergezet. Vind dat nou niet een band waar heel veel Lowlandsgangers op afkomen, maar misschien heb ik dat bij het verkeerde eind.
Ja inderdaad, wel gewoon twee keer Paradiso. Maar weet niet helemaal hoe dat in een grotere tent werkt. Ergens gok ik wel gewoon Heineken, maar wellicht later op de India.

Een terugkeer van DJ Koze op Lowlands zou ik met open armen verwelkomen. Staat volgens mij nog niet op een nederlands festival dit jaar.Zijn nieuwe album staat op het punt van uitkomen De eerste single, "Buschtaxi" klinkt nu al veelbelovend en heeft alle ingrediënten om uit te groeien tot een hype vergelijkbaar met die van "Bad Kingdom".

Lekkere track dit. Hier word ik vrolijk van hoor, laat maar doorkomen! Dit kunnen we toch onder progressive house scharen?
Heb 'm op Spotify al gevonden en in m'n playlist gedropt.

• Leuk
Waarderingen: Dante en Gloaming

Users who are viewing this thread