Rock Werchter 2025

Dit was het slechtste (bron De Morgen: review 2de dag Werchter)​

Tom Odell ★½☆☆☆

afbeelding
Koen Keppens
Tom Odell wordt op de Rock Werchter-website omschreven als ‘een bevlogen kruising tussen Jeff Buckley en Chris Martin’. Maar zijn set op de Main Stage was vandaag een uur lang te eentonig en te zielloos om die dure beloftes waar te maken. En hij was ook niet geweldig bij stem.
Ik kan me kostelijk vermaken om de recensies van Humo, maar objectiviteit hebben ze niet hoog in vaandel staan. Nou kan Tom Odell misschien niet de meest spannende naam zijn, maar voor in het begin van de middag is dit een mooie naam voor het hoofdpodium. Dan heb je nog zijn hits Grow old with me, Another love en I know dus herkenning bij het grote publiek. Andersom heb je ook genoeg artiesten die van de Humo al gelijk 5 sterren krijgen, ook al laten ze alleen een scheet.

Ik kan me kostelijk vermaken om de recensies van Humo, maar objectiviteit hebben ze niet hoog in vaandel staan. Nou kan Tom Odell misschien niet de meest spannende naam zijn, maar voor in het begin van de middag is dit een mooie naam voor het hoofdpodium. Dan heb je nog zijn hits Grow old with me, Another love en I know dus herkenning bij het grote publiek. Andersom heb je ook genoeg artiesten die van de Humo al gelijk 5 sterren krijgen, ook al laten ze alleen een scheet.
@Chiel De recensie komt wel van De Morgen, een kwaliteitskrant, niet van Humo. Volgens mij is de beleving van een Tom Odell in een kleine zaal veel beter dan van hem op de mainstage van een groot festival.

• Leuk
Waarderingen: Louwers en BeWario
Volgens mij hebben Humo en De Morgen dezelfde recensies.

edit: kan de Humo niet lezen, maar de eerste zin van de recensie is exact hetzelfde. Dus dat zijn gewoon dezelfde recensies.

• Leuk
Waarderingen: TNFke
Sorry maar op basis waarvan is dit een mooie naam voor op het hoofdpodium? De gratis marketing doordat het 20.000 keer gefilmd wordt en daardoor ook vaak op TikTok verschijnt? is volgens mij intieme muziek en dat komt toch altijd veel beter tot zijn recht in een tent, verzoop compleet op het hoofdpodium behalve zijn enigste wereldhit na..

• Leuk
Waarderingen: festirock

edit: kan de Humo niet lezen, maar de eerste zin van de recensie is exact hetzelfde. Dus dat zijn gewoon dezelfde recensies.
Zelfde redactie als de morgen en horen bij dezelfde uitgever groep: DPG media.

• Leuk
Waarderingen: Chiel
Sorry maar op basis waarvan is dit een mooie naam voor op het hoofdpodium? De gratis marketing doordat het 20.000 keer gefilmd wordt en daardoor ook vaak op TikTok verschijnt? is volgens mij intieme muziek en dat komt toch altijd veel beter tot zijn recht in een tent, verzoop compleet op het hoofdpodium behalve zijn enigste wereldhit na..
Zou het in de tent beter vinden inderdaad.
Maar je verliest er geen grote naam door die anders op het hoofdpodium had gestaan.
En als ik kijk naar de andere dagen heb je als eerste en tweede op het hoofdpodium Glintsal, While she sleeps, Pvaris, Sylvie Kreusch, Jazz Brak, Dasha en David Kushner. Dan is Tom Odell toch een grotere naam en staat daar niet gek tussen.

• Leuk
Waarderingen: Louwers
Cover van Audioslave…
Dude

Bro, die zanglijn kon geen moment tippen aan wat Cornell deed en gaf het de vibe van een cover.

Zo beter? 🙂

Als Damiano David deze zomer iets van Måneskin speelt, dan zijn dat per definitie ook covers. Het is niet omdat iemand deel uitmaakte van een band, dat hij later in een andere bezetting gewoon dezelfde versies speelt he.

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: Piranha43 en mattman
Bro, die zanglijn kon geen moment tippen aan wat Cornell deed en gaf het de vibe van een cover.

Zo beter? 🙂

Als Damiano David deze zomer iets van Måneskin speelt, dan zijn dat per definitie ook covers. Het is niet omdat iemand deel uitmaakte van een band, dat hij later in een andere bezetting gewoon dezelfde versies speelt he.
Als Damiano zijn eigen nummers speelt zijn het sowieso geen covers.

En als je het eerbetoon aan Cornell miste en het alleen zangtechnisch beoordeelde, dan heb je inderdaad gemist waarom de rest van de Barn werd weggeblazen.

Ook bij andere critici krijgt Tom Odell op Rock Werchter veel kritiek:
https://www.standaard.be/media-en-cultuur/review.-tom-odell/42474293.html de Standaard 2013 slechts 2 sterren op vijf.
https://www.standaard.be/media-en-cultuur/tom-odell-nog-lang-geen-elton/41334481.html de Standaard 2018
Iets te weinig veelzijdig om echt goed over te komen op een groot podium.

Users who are viewing this thread