Album releases 2025

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Bescheiden lijst vandaag

Charley Crockett - Lonesome Drifter
Toria Wooff - Toria Wooff
Hiigo - Leve in de Leegte
Neal Morgan - PAW
Weaving - Webs
Throwing Muses - Moonlight Concessions
St. Lucia - Fata Morgana: Dawn
Mia Wray - Hi, I'ts Nice To Meet Me
Terraplane - Natural
ZZ Ward - Liberation
Nightstalker - Return From The Point Of No Return
cootie catcher - Shy At First

Eindelijk die langverwachte dag en het wachten wordt beloond!

Steven Wilson - The Overview (kolere!)
Throwing Muses - Moonlight Concessions
Garçon - Yakisugi (met BRUIT ≤ op één van de nummers, dus die staan nu toch op Spotify)
Power-Haus - Mana (EP) (alleen is Power-Haus een overkoepelende organisatie, waar verschillende artiesten aan hebben meegedaan op de EP, dus geen idee hoe dat neer te zetten)
Sun-Mi Hong - Fourth Page: Meaning of a Nest
Coheed and Cambria - Vaxis – Act III: The Father of Make Believe
clipping - Dead Channel Sky
Courting - Lust for Life, Or: 'How to Thread the Needle and Come Out the Other Side to Tell the Story'

Stiekem vorige week al beluisterd in een lokale platenzaak hier. Enorm onder de indruk. Zojuist eindelijk weer kunnen beluisteren. Wat een meesterwerk.
En ons dat een beetje onthouden? Dat had het enthousiasme van tevoren nog een tikkeltje verhoogd!

Geef die man trouwens een orkest. Dit album leent zich daar uitstekend voor.

Een nummer pas gehoord van Steven Wilson en nu al eindlijstmateriaal ;)

• On fire
Waarderingen: Jamel
Cleopatrick - FAKE MOON, zijn hier toch ook een andere richting mee opgegaan

10 jaar geleden had ik dit nog een geweldig album gevonden maar nu teveel metalhead voor denk ik.
Moet eerlijk toegeven dat ik bij dit nummer nog wel wat emotie voelde maar hele album luisteren gaat me hierna niet meer lukken.
Als ze op graspop staan denk nog wel ff kijken en de oude hits herbeleven.
Coheed & Cambria 👇

• Leuk
Waarderingen: EngineNr9
Ongekend. Steven Wilson. Wat een meesterwerk. Dit komt toch akelig dicht in de buurt bij zijn beste werk (van welk project van hem dan ook). Gisteren hem ook gezien in Concerto Amsterdam voor een signeersessie. Aardige kerel. Helaas wilde hij niet delen wat de setlist ging worden van de show de komende tour. Maar mensen; ga dat luisteren!

Whitehorse heeft een eerste single afgeleverd. Doesn't Come Close. Ik vind hem erg goed, hou er wel van die Thom Haywood steeds weer maakt.

Whitehorse heeft een eerste single afgeleverd. Doesn't Come Close. Ik vind hem erg goed, hou er wel van die Thom Haywood steeds weer maakt.
Klinkt goed, wel erg lastig om socials te vinden zodat ik ze een beetje in de gaten kan houden.

De volgende albums beluisterd:

Coheed and Cambria - Vaxis: Act III: The Father of Make Believe: ik ben een enorme fan, maar elk nieuw album wordt wel steeds minder spannend. Het album start wat soft, maar gaat daarna knallen. Een uur lang. Het nieuwe album is toch wel lekker en typisch C&C. En Meri of Mercy is een heerlijk nummer.
Bambara - Birthmarks: een lekker album. Wel (totaal) anders dan bijvoorbeeld Swarm. Face Of Love is een heel lekker nummer. Geen AOTY-materiaal.
Courting - Lust for Life, Or: How To Thread The Needle And Come Out The Other Side To Tell The Story: voordat je de titel hebt gelezen is het album klaar. Niet hun beste werk, maar toch vind ik het best een leuk album.
cleopatrick - Fake Moon: krijgt van de critici een lage score, maar ik kan wel genieten van dit album. Gewoon lekkere shoegaze.
Throwing Muses - Moonlight Concessions: in de jaren 90 luisterde ik veel naar deze band en ben daarna qua muziek een andere weg ingeslagen. Nu weer beluisterd en het blijft prima muziek voor in het zonnetje in de weide liggend op een festival.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Users who are viewing this thread