Album releases 2025

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Van wat ik tot nu toe heb beluisterd:

Maruja - Tír na nÓg (EP): is wat mij betreft het album van deze week. Krijg zin in een full album.
Chalk - Conditions III (EP): een meer dan prima vervolg op de eerste 2 Conditions. Zin in hun concert op 13 maart.
Porridge Radio - The Machine Starts To Sing (EP): prima EP, luistert erg lekker weg. Vooral de laatste 2 nummers.
dorpsstraat 3 - Staal Op Staal: zal muzikaal wellicht prima in elkaar zitten, maar ik krijg jeuk van Nederlandstalige teksten.
The Murder Capital - Blindness: een prima album (vooral Can't Pretend To Know en The Fall blijven direct hangen), al blijf ik hun eerste album de beste vinden.
Cut Glass Kings - From a Distant Place: ik kende deze band niet, maar wat een lekker album hebben ze afgeleverd zeg!
Asian Glow - 11100011: een verrassend aardig album. Een beetje een mix van noise, rock en shoegaze. Prima te verteren.
Abdomen - Yes, I Don't Know: goddome wat een geweldig heerlijke noiseplaat is dat geworden!
Anxious - Bambi: wat mij betreft een 13 in een dozijn emobandje en -plaat.
Call it Off - Not Another Sad Album: aardig album, maar wordt nooit echt spannend.
Silverstein - Antibloom: een album dat je van Silverstein kan verwachten, maar album? Met 8 nummers in 22 minuten is het eerder een EP.

• Leuk
Waarderingen: Nelios
Maruja zo vreselijk goed, man man man. Ben benieuwd op welk festival die gaan eindigen in NL dit jaar! Spelen rondom DTRH op wat andere EU festivals.

Die lui vroegen slechts 10 euro in de Botanique afgekopen jaar.

Maruja zo vreselijk goed, man man man. Ben benieuwd op welk festival die gaan eindigen in NL dit jaar! Spelen rondom DTRH op wat andere EU festivals.

Die lui vroegen slechts 10 euro in de Botanique afgekopen jaar.
Ja de Botanique vroeg maar 10 euro, niet Maruja denk ik haha

Joost zijn album is wel los knallen, vind het beter dan zijn vorige (al blijft Albino mijn all-time favourite van hem!)
Niet het hele album geluisterd, maar ik vind een feauturing met Spinvis wel een vermakelijke combinatie die ik niet had verwacht.

ik vond Unity (Joost) de 1ste keer goed, maar nu ik hem nog een keer luister toch vrij slap. Spinvis feature is vet en Kunst und Musik en Last Man Standing zijn fantastisch maar verder ben ik een beetje teleurgesteld, Joost lijkt nogal vast te zitten.

Confused Trailer Park Boys GIF

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Ik heb nog weinig albums van 2025 geluisterd

Lion's Law - Evermore (Frankrijk, oi / street punk)
Een van de betere albums van de afgelopen jaren binnen de genres

Amber Pacific - All In (US, pop punk)
Het heeft 11 jaar geduurd voordat er weer een nieuw album kwam, en gelukkig is All In een stuk beter dan de 2 albums die band daarvoor heeft gemaakt.

Dead Vertical - Megadaya (Indonesië, hardcore / alt metal)
Het is vreemd om te horen dat de band een album maakt, wat voor het eerst in hun bijna 25-jarig bestaan geen grindcore album is. En toch erg goed

Funeral Dress - Goodbye? (België, punk rock)
Net als bij Amber Pacific, heeft ook Goodbye? lang op zich laten wachten (15 jaar). Prima punk rock, maar meer ook niet

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Patterson Hood heeft trouwens ook een hele fijne plaat gemaakt. Ok, als grote Drive-By Truckers fan heeft hij als snel een streepje voor, maar ondanks dat nog steeds bovengemiddeld. Samenwerkingen (met o.a. Waxahatchee) zijn ook zeker geslaagd!

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Nieuwe albums van Saya Gray, The Murder Capital en Youth Lagoon zijn mijn favorieten van afgelopen vrijdag. Nieuwe Murder Capital is iets steviger dan hun vorige en dat werkt super goed, de nieuwe Youth Lagoon is de eerste van hun die echt klikt voor mij en Saya Gray album wordt sowieso een van mijn favoriete debuutalbums van het jaar!

• Geweldig
Waarderingen: DadRock
Dank aan @teunajax en de lijstjesmannen op het internet*
Ja top! Lijstjes hier op het forum klik ik toch vaak de 'bekendere' namen aan en moet ik het met dit soort individuele mentions vaak doen als ik iets helemaal niet ken. Heb vrij vaak dat ik vanuit die lijstjes hier een metalplaat per ongeluk opzoek. Ieder z'n ding maar ik heb daar zacht gezegd echt helemaal niks mee.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Bedankt voor de tip! Ben ook van dat album nu aan het genieten. Krijg er hele erge BCNR vibes van.
Heb het album van Otala ook een kans gegeven. De zang klinkt wel heel erg als een kopie van het stemgebruik en de vocale tics van de Isaac Wood, de oude zanger van Black Country, New Road. Beschamend zelfs hoe er gekopieerd wordt vind ik. Voor mij mist dit een eigen identiteit.

Heb het album van Otala ook een kans gegeven. De zang klinkt wel heel erg als een kopie van het stemgebruik en de vocale tics van de Isaac Wood, de oude zanger van Black Country, New Road. Beschamend zelfs hoe er gekopieerd wordt vind ik. Voor mij mist dit een eigen identiteit.
Ik baalde best wel dat Isaac Wood weg ging bij BCNR, vond de albums For the first time en Ants From Up there erg goed. Dus ik ben eigenlijk juist wel blij dat er een band is die ook die sound heeft.

Users who are viewing this thread