Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2025

Down by the River heeft de laatste namen aangekondigd. Kitty, Daisy & Lewis, Heath, Doctor Velvet en Melanie Ryan voegen zich bij Sam Outlaw, Brown Horse en Jana Mila.

Utrecht Blues Festival complementeert de line-up.
De line-up van Utrecht Blues Festival op zondag 16 maart is compleet! De Duitse bluesman Kai Strauss staat in de Grote Zaal met zijn Blues Revue bestaande uit o.a. Sax Gordon en Robbin Kapsalis. Voor de kleinere podia zijn de Amerikaanse singer-songwriters Arlan Feiles en Paul Benjaman toegevoegd en uit Nederland Emily Hill en Nienke Dingemans.

Play Festival in Eersel heeft de eerste namen bekendgemaakt. Festival is trouwens gratis (30 en 31 mei).
𝙹𝙰 𝙷𝙾𝙾𝚁𝚁𝚁! 𝙳𝙸𝚃 𝚉𝙸𝙹𝙽 𝚉𝙴: 𝙳𝙴 𝙴𝙴𝚁𝚂𝚃𝙴 𝙽𝙰𝙼𝙴𝙽 𝚅𝙾𝙾𝚁 𝙿𝙻𝙰𝚈 𝟸𝟶𝟸𝟻! ⚡💜

Deze ontzettend toffe bands en artiesten mogen we verwelkomen tijdens PLAY!

• Opus Kink
• Jordy Dijkshoorn
• Adult DVD
• AK/DK
• talk show
• Calicos
• Subterranean Street Society

De gezamenlijke deler van deze bands en artiesten? Uniek, energiek, verrassend én grenzeloos creatief! 🔥

Sonic Whip heeft nieuwe namen aangekondigd.
Finally we can present you the second headliner for Sonic Whip; none other than Osees will set the stage on fire on Saturday May 17th with their explosive psych infused garage rock! Also part of the 2025 line-up are Californian surrealistic rockers Psychic Graveyard, Finnish psych warlords Skyjoggers and cracked-psych-prog purveyors Green Milk from the Planet Orange from Tokyo, Japan. We couldn’t be more excited for this years edition! 🔥✨ Tickets are going fast!

Down by the River heeft de laatste namen aangekondigd. Kitty, Daisy & Lewis, Heath, Doctor Velvet en Melanie Ryan voegen zich bij Sam Outlaw, Brown Horse en Jana Mila.

Utrecht Blues Festival complementeert de line-up.

Play Festival in Eersel heeft de eerste namen bekendgemaakt. Festival is trouwens gratis (30 en 31 mei).

Sonic Whip heeft nieuwe namen aangekondigd.
Toevallig gister Psychic Graveyard ontdekt, dag erna aankondiging dat ze naar NL komen. Das leuk toeval.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Iemand een idee of het eerder aangekondigde London Calling Maastricht in de Muziekgieterij nog doorgaat?
Dit zou op zaterdag 17 en zondag 18 mei plaatsvinden (zelfde weekend als London Calling in Amsterdam).
De affiche van Amsterdam bevat al 14 namen. Zouden er dezelfde bands/artiesten als in Amsterdam spelen?

Iemand een idee of het eerder aangekondigde London Calling Maastricht in de Muziekgieterij nog doorgaat?
Dit zou op zaterdag 17 en zondag 18 mei plaatsvinden (zelfde weekend als London Calling in Amsterdam).
De affiche van Amsterdam bevat al 14 namen. Zouden er dezelfde bands/artiesten als in Amsterdam spelen?
Geen idee hoe ze dat precies willen doen dan. Rumours speelt de 17e in de MZG. Zal wel buiten plaatsvinden, maar dan wordt het daar alsnog best wel druk.

• Leuk
Waarderingen: Bubba
Les Nuits Botanique heeft voor 17 en 18 mei al grotendeels gevulde festivaldagen.
Ben nog even aan het wachten op waar London Calling Maastricht mee komt.
Vandaar mijn vraag.

Iemand enig idee waarom Headbangers Parade (Klokgebouw Eindhoven) dit jaar niet door lijkt te gaan? Vorig jaar heb ik me er best geamuseerd, was dus wel benieuwd naar de editie van dit jaar, maar die blijkt er niet te zijn?

Gaat voor zover ik weet niet door

Iemand enig idee waarom Headbangers Parade (Klokgebouw Eindhoven) dit jaar niet door lijkt te gaan? Vorig jaar heb ik me er best geamuseerd, was dus wel benieuwd naar de editie van dit jaar, maar die blijkt er niet te zijn?
Niet lijkt, dat gaat het niet. Zover ik zie is het aanbod voor die periode qua grote namen redelijk laag en aangezien ze, zoals ze zelf zeggen, kwaliteit en hoge standaarden hoog in het vaandel hebben is er een streep door gezet.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en jvandeweyer
013 en Friendly Fire komen met een nieuwe indoor hiphop festival op 10 mei. https://headlinesfestival.nl/
In mei al? Beetje laat met de promo dan als ik naar andere festivals kijk. Ze hebben het over alternatieve hiphop dus ben benieuwd wat dit gaat worden, de vorige keer bij Mike in de Hall of Fame was het nou niet bepaald druk als ze die richting ingaan met namen maar Wooh Hah is wel iets dat veel mensen trok en het moment doet het ook goed.

Ben voorzichtig benieuwd.

Edit: €43,80 trouwens, via de 013 website dus kan nog interessant zijn

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: fred alweer..
In mei al? Beetje laat met de promo dan als ik naar andere festivals kijk. Ze hebben het over alternatieve hiphop dus ben benieuwd wat dit gaat worden, de vorige keer bij Mike in de Hall of Fame was het nou niet bepaald druk als ze die richting ingaan met namen maar Wooh Hah is wel iets dat veel mensen trok en het moment doet het ook goed.

Ben voorzichtig benieuwd.

Edit: €43,80 trouwens, via de 013 website dus kan nog interessant zijn
Als het internationale namen zijn in de lijn van Billy Woods, Joey Badass, Denzel Curry ben ik enthousiast. Ben benieuwd.

Op BKS wellicht minder hiphop dan?

Als het internationale namen zijn in de lijn van Billy Woods, Joey Badass, Denzel Curry ben ik enthousiast. Ben benieuwd.

Op BKS wellicht minder hiphop dan?
Hiphop op BKS werkte ook niet altijd goed in mijn ervaring, nog een goede Earl show daar gezien waar ongeveer 70% van het publiek in de half lege tent doorheen zat te lullen en dan is dit toch een beter idee.

Als ik het zo lees en de ticket prijs ernaast leg denk ik toch wel aan namen als woods/Armand Hammer, Mike, Cities Aviv, Aesop Rock, Open Mike Eagle, R.A.P. Ferreira en iets als Pink Siifu die ook nog eens een geweldige show zag spelen voor een 10% gevulde Next. Niet gigantische namen maar wel dingen die mensen op de been krijgen als ze samen op een festival staan. Maar goed het kan ook weer 60% gevuld zijn met NL acts die je overal kan zien.

Hiphop op BKS werkte ook niet altijd goed in mijn ervaring, nog een goede Earl show daar gezien waar ongeveer 70% van het publiek in de half lege tent doorheen zat te lullen en dan is dit toch een beter idee.

Als ik het zo lees en de ticket prijs ernaast leg denk ik toch wel aan namen als woods/Armand Hammer, Mike, Cities Aviv, Aesop Rock, Open Mike Eagle, R.A.P. Ferreira en iets als Pink Siifu die ook nog eens een geweldige show zag spelen voor een 10% gevulde Next. Niet gigantische namen maar wel dingen die mensen op de been krijgen als ze samen op een festival staan. Maar goed het kan ook weer 60% gevuld zijn met NL acts die je overal kan zien.
Je maakt me nu gevaarlijk enthousiast, kan alleen maar tegenvallen nu 😀

Ik ben toch bang dat het gewoon weer dat laatste gaat worden. Maar ik hoop ten zeerste dat ik fout zit!

Je maakt me nu gevaarlijk enthousiast, kan alleen maar tegenvallen nu 😀
Ik ben toch bang dat het gewoon weer dat laatste gaat worden. Maar ik hoop ten zeerste dat ik fout zit!
Daarom die laatste toevoeging ook ;). Maar Friendly Fire heeft best een leuk hiphop rootster maar je kan er ook goud op zetten dat iets als een Ares en Jay-Way komt. Daarnaast is hun internationaal rooster gigantisch maar daar vindt je bijvoorbeeld Danny Brown, alles van Griselda en Vince Staples dus kan echt alle kanten in. Ik ben gematigd positief, vooral omdat er al een groot Neder hiphop festival in Tilburg is dus hopelijk hebben ze door dat er geen 2de nodig is.

• Leuk
Waarderingen: Fluxion
Daarom die laatste toevoeging ook ;). Maar Friendly Fire heeft best een leuk hiphop rootster maar je kan er ook goud op zetten dat iets als een Ares en Jay-Way komt. Daarnaast is hun internationaal rooster gigantisch maar daar vindt je bijvoorbeeld Danny Brown, alles van Griselda en Vince Staples dus kan echt alle kanten in. Ik ben gematigd positief, vooral omdat er al een groot Neder hiphop festival in Tilburg is dus hopelijk hebben ze door dat er geen 2de nodig is.
In een reel zeggen ze dat er ook artiesten gaan zijn die nooit (eerder) in NL zijn (geweest). Optimistisch blijven, het Woohah vacuum is er nog steeds

Laatst bewerkt:
  • Wow
  • Geweldig
Waarderingen: Fluxion en residentalien
I’m

In een video op hun instagram story (was net ook kort gepost als post maar weer verwijderd) zeggen ze dat er ook artiesten gaan zijn die nooit (eerder) in NL zijn geweest. Optimistisch blijven, het Woohah vacuum is er nog steeds
Oh kijk dat is beter nieuws.

10% is zelfs nog heel optimistisch voor die Pink Siifu show. Er waren 40 kaarten 'verkocht', waarvan slechts 20 aan betalende bezoekers. De rest stond op de gastenlijst. Wel een enorm goede show overigens. Op LGW was de Pandora wel goed gevuld.

10% is zelfs nog heel optimistisch voor die Pink Siifu show. Er waren 40 kaarten 'verkocht', waarvan slechts 20 aan betalende bezoekers. De rest stond op de gastenlijst. Wel een enorm goede show overigens. Op LGW was de Pandora wel goed gevuld.
Je ik stond zelf ook op de gastenlijst en als ik in 2022 nog gastenlijst voor iets kan krijgen dan betekend dat de verkoop knudde was.

Users who are viewing this thread