Ik wel hoor, weet niet hoe die andere 87.999 er in staan maar daar zullen vast nog wel wat bondgenoten te vinden zijn.Spijtig, denk dat het publiek daar niet voor geschikt is.
Ik wel hoor, weet niet hoe die andere 87.999 er in staan maar daar zullen vast nog wel wat bondgenoten te vinden zijn.Spijtig, denk dat het publiek daar niet voor geschikt is.
Elke dag rijden betekent wel iedere dag een parkeer ticket. Dus dan is de 50 euro verschil zo weg.Net klaar met 1ste keer inluisteren. Het verdict:
Donderdag:
Must see: Iron Maiden
Nice to see: Alien Ant Farm, Dream theater, Beast in Black, Motionless in White, Psychonaut, Powerwolf, The Raven Age, Hot Milk, Charlotte Wessels.
Vrijdag:
Must see: Skillet
Nice to see: Slipknot, Falling in Reverse, Dead Poet Society, Gloryhammer, The Ghost Inside, House of Protection, Orange Goblin, Villagers of Ioannina city.
Zaterdag:
Must see: Amenra
Nice to see: Apocalyptica, Airbourne, Bad Wolves, Dragonforce, Spiritbox, From Ashes to New, Last Train.
Zondag:
Must see: Nothing More.
Nice to see: Lindemann, Beyond the Black, Dayseeker, Currents, Halocene, Katatonia, Krokus, Savatage.
Zoals je ziet elke dag wel een must see, met persoonlijk vooral donderdag de beste namen. Maar of dat voldoende is voor een combi? Ik twijfel. Ook al omdat de camping betalend is geworden (waardoor wij waarschijnlijk naar huis gaan rijden elke dag die we gaan). Dan hebben we toch tenminste een goed bed. Anderzijds is het al heel verleidelijk om combi te nemen als je minstens 2 dagen gaat, dat scheelt maar 50 euro ofzo. Choices, choices...
Yes inderdaad. Daarom dus nog twijfel wat we gaan doen..Elke dag rijden betekent wel iedere dag een parkeer ticket. Dus dan is de 50 euro verschil zo weg.
Valt wel mee hoor, System of a Down op Werchter was ook geweldig qua sfeerSpijtig, denk dat het publiek daar niet voor geschikt is.
Heel mooi om binnen 20 seconden mijn vriendengroep al door de modder te zien duikenI don’t know if this has been shared already but the lads from TPD TV have released a really fun Graspop 2024 Vlog a few months ago. I just watched it today, just the right thing to get yourselves hyped for 2025
Ah ik heb van die moddergasten nog een fijne knuffel gehad hoor.Heel mooi om binnen 20 seconden mijn vriendengroep al door de modder te zien duiken![]()
- Utopia Stage en Mandora Stage worden groter, moderner en indrukwekkender dan ooit tevoren.By the way: The German music outlet Morecore has just released an interview with the CEO of Dreamhaus (Rock Am Ring).
He once again emphasised that Sleep Token will play „EU-exclusive shows at Rock am Ring and Rock im Park“.
![]()
Rock am Ring & Rock im Park: Das Interview mit Matt Schwarz
Ganz besonders viel Aufmerksamkeit erhalten 2025 die Schwesternfestivals Rock am Ring und Rock im Park, die ihr Jubiläum feiern.www.morecore.de
- Utopia Stage en Mandora Stage worden groter, moderner en indrukwekkender dan ooit tevoren.
- Ze hebben geprobeerd voor Linkin Park te booken (maar de band prefereerde stadions voor Duitsland). Den Herman heeft het toch maar geflikt voor ons!
Ter info: Festivals zijn nu al bezig voor het programma van 2026 (zo heb je een idee hoe vroeg ze er eigenlijk aan beginnen).
En voor diegene die soms afvragen hoe het werkt: "Toch weigeren artiesten soms zelfs zeer aantrekkelijke financiële aanbiedingen, bijvoorbeeld omdat ze, liever hun eigen shows geven of helemaal niet willen optreden. Uiteindelijk beslissen de artiesten zelf of, wanneer en waar ze willen spelen.
De onderhandelingen voor festivalboekingen kunnen weken of zelfs maanden duren. Zodra de beschikbaarheid van een band is bevestigd, maken we gedetailleerde voorstellen voor management en agentschappen. Dit omvat niet alleen het honorarium, maar ook zaken als uitzendrechten, productiedetails zoals podiumafmetingen, geluid, licht en video-opstellingen, de plaatsing van de band in het festivaldesign, de running order en het tijdslot. Het wordt echter steeds moeilijker om grote namen voor festivals te boeken, vooral vanwege de gestegen ticketprijzen voor eigen concerten en de voorkeur van sommige artiesten voor solotours.
Bovendien vormen persoonlijke verplichtingen van bandleden, zoals familie-evenementen, vaak een obstakel. Omdat Rock am Ring en Rock im Park altijd in het eerste weekend van juni plaatsvinden, is flexibiliteit hierin beperkt. Daarnaast speelt het festivaldesign tegenwoordig een belangrijke rol: artiesten hechten veel waarde aan hun positie in het design, wat soms tot intensieve discussies leidt. Dit laat zien dat festivalboekingen veel complexer zijn dan enkel een financiële kwestie.
I don’t know if this has been shared already but the lads from TPD TV have released a really fun Graspop 2024 Vlog a few months ago. I just watched it today, just the right thing to get yourselves hyped for 2025
En nu Deftones ook aangekondigd voor Best Kept Secret. In deze lijn wordt het gewoon Werchter ook, Óf Pukkelpop(?!?)De festivals waar ze voorlopig zijn aangekondigd (Primavera, Roskilde, Hurricane&Southside) zijn nu ook niet echt de grooste metal festivals, ik zie ze eerder op Werchter staan volgend jaar.