Rock Werchter 2024

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.790
3.743
Hoe zit het met de doorverkoop van Hive tickets? Een vriend heeft toch besloten om mee te gaan maar is nog op zoek naar een hive ticket en wacht op de doorverkoop. Worden deze in combinatie met de combi-festivaltickets verkocht of los?
Mijn ervaring van vorig jaar was dat ticketswap kansloos was. Op facebook tussen de reacties op berichten van RW werd wel wat aangeboden en zo ben ik er aan geraakt
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.186
10.544
Wat is jullie verwachting van de drukte bij The Blaze? Hun muziek klinkt fijn en kan een fijne hypnotiserende show worden in de Barn. Maar een clash met Avril Lavigne ligt voor de hand en die wil ik wel graag afkijken. Kan lastig inschatten hoe populair die act is
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
The Blaze verkoopt Vorst Nationaal uit voor hun show in april. Dit in combinatie met dat er weinig dance-acts staan op het festival ... ik verwacht zeer veel volk voor hun Werchteroptreden.
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne en Joslittel

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.929
6.170
Ik heb een lopend abonnement op Humo, maar eigenlijk bijna puur voor de muziekcoverage, die inhoudelijk eigenlijk nog altijd erg best sterk is. Eigenlijk heeft Humo nooit veel concurrentie gehad. Zo'n De Morgen of Knack Focus is toch niet dat... En iets als OOR heeft België nooit gehad.
Seg 🥹
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.179
1.646
The Blaze verkoopt Vorst Nationaal uit voor hun show in april. Dit in combinatie met dat er weinig dance-acts staan op het festival ... ik verwacht zeer veel volk voor hun Werchteroptreden.

Ik verwacht gewoon overal zeer veel volk en gewoon een beetje op tijd te moeten komen als ik een grotere act in de tentrn echt wil zien. Als ik afga op vorig jaar..van Sigur Ros tot Amenra tot Zwangere Guy, Oscar and the Wolf, Raye, Portland, Nova Twins, Warhaus en ga zo maar door. Het was nagenoeg overal packed he.

De enige acts die rustig waren, waren de vroege zoals Danielle Ponder die op haar beurt dan weer een overvolle tent had verdiend.
 

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
200
131
Ik verwacht gewoon overal zeer veel volk en gewoon een beetje op tijd te moeten komen als ik een grotere act in de tentrn echt wil zien. Als ik afga op vorig jaar..van Sigur Ros tot Amenra tot Zwangere Guy, Oscar and the Wolf, Raye, Portland, Nova Twins, Warhaus en ga zo maar door. Het was nagenoeg overal packed he.

De enige acts die rustig waren, waren de vroege zoals Danielle Ponder die op haar beurt dan weer een overvolle tent had verdiend.
Vorig jaar stonden Zwangere Guy en OATW toch op de main stage? 🤔
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock en swissepfan

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.179
1.646
Vorig jaar stonden Zwangere Guy en OATW toch op de main stage? 🤔

Yup, maar het was gewoon overal druk. Dat is nu eenmaal eigen aan een uitverkocht Rock Werchter, dus of het nu Slope, main, Barn of Klub C is...gewoon rekening houden dat je op tijd er moet staan of wat stunt en vliegwerk moet doen als je een goeie spot wil.
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
285
193
Wij tappen voor ons ontbijt uit een ander vaatje.

Bekijk bijlage 8266
Waar op The Hive? Ik doe mee! En zal ook voor de nodige %-en zorgen.
Het mooie is dat ieders festivalbeleving weer totaal anders kan zijn. Wij (mijn vrouw, dochter van 16 en ik) zitten van woensdag tot en met maandag in een hotel. Van daaruit op donderdag op tijd zijn voor het eerste optreden (heerlijk rustig en zonder problemen totaal vooraan staan). Zo lang het gaat en interessant is blijven we, dus uiterlijk 1 uur 's nachts naar de uitgang en daarna het hotel. Goed slapen en een lekker ontbijt is voor ons wel een must. Dat proberen we elke dag zo te doen, waarbij we vanwege vermoeidheid en een minder interessant programma soms wat later beginnen. We drinken weinig of geen alcohol, dus dat scheelt ook.
En inderdaad! een compleet andere beleving . Mooi toch!
Mijn jongste is nu 7 maanden dus voorlopig is het zonder dochter/zoontjes haha. Het lijkt me fantastisch om dat samen te doen.
Het meest luxe wat wij hebben gedaan is de Hive Resort tijdens de laatste editie dat we zijn geweest. Omdat mijn vriendin al enige maanden zwanger was tijdens die editie, maar de covid-jaren sloegen toe en dat ticket bleef gereserveerd. Dus geen zwangere vriendin meer, en inmiddels 2 jaar en een kind verder op het Resort gestaan. Heerlijk, maar ik miste wel de camping-gezelligheid zoals hierboven van @Paddy bijvoorbeeld. Daarom weer op de gewone Hive 2024.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joss

stijndej

Playlistbediener
30 nov 2023
10
3
Nu dat PKP zo snel is uitverkocht, ben ik wel eens benieuwd hoe het met de combi's van rw zit... Iemand een idee?
 

musicislife

Randprogramma
15 dec 2022
143
127
Ik vond het ook straf dat de zondag van Werchter zo snel uitverkocht was. En begrijp ik 100x meer dan de combitickets van Pukkelpop.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.668
Ik vond het ook straf dat de zondag van Werchter zo snel uitverkocht was. En begrijp ik 100x meer dan de combitickets van Pukkelpop.
Puur Foo Fighters he. 1 naam, meer zou ik er niet achter zoeken.

Het hielp ook dat de andere dagen voor die Foos fans niet in hun headliner straatje lagen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.668
Maar dus: volgende keer (hopelijk nu wel met wat jaartjes pauze) Fred Again als volbloed headliner op RW dan maar?
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Maar dus: volgende keer (hopelijk nu wel met wat jaartjes pauze) Fred Again als volbloed headliner op RW dan maar?

Hangt er vanaf hoe lang de hype gaat aanhouden. Het is nu wel zijn momentum. Gaat die binnen 10 jaar een blijver zijn?
Als ik hem was headline ik volgend jaar de festivals begin in de zomer.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.668
Hangt er vanaf hoe lang de hype gaat aanhouden. Het is nu wel zijn momentum. Gaat die binnen 10 jaar een blijver zijn?
Als ik hem was headline ik volgend jaar de festivals begin in de zomer.
Gewoon er een vierde jaar aan vastplakken ja? Van PkP22 (dance hall) naar RW23 (Barn head) naar PkP24 (main head) naar RW25 (main head), lijkt me zelfs voor zo'n populaire jongen erg veel van het goede.

Maar goed, ik sta er telkens van te kijken hoe populair die is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken