Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2024

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.657
11.472
Holland International Blues Festival:
We kunnen een aantal mooie namen bekendmaken!

Robben Ford, Warren Haynes Band en The Devon Allman Project zijn aan de line-up toegevoegd. Ook DeWolff XL, Eric Johanson, Thorbjørn Risager & the Black Tornado en Kyla Brox maken dit jaar hun opwachting. Hiermee is het programma van het festival van dit jaar compleet. Losse dagkaarten zijn nu te koop.
Devon Allman, altijd goed. Robben Ford is leuk, en DeWolff, zeker in XL-formatie ook. Thorbjørn maar eens opzetten, want dat zegt me alleen qua naam echt wat. Al met al weer een redelijke line-up, maar toch ook weer niet heel sprankelend.
 

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
762
1.275
Eerste namen voor Weitjerock zijn bekend gemaakt:

dEUS, Raymond van het Groenwoud, Admiral Freebee, Triggerfinger, Whispering Sons & Merol

Tickets zijn ook direct te koop
 

Niek_Verbeke

Nieuw lid
9 feb 2024
1
3
Eerste namen voor Weitjerock zijn bekend gemaakt:

dEUS, Raymond van het Groenwoud, Admiral Freebee, Triggerfinger, Whispering Sons & Merol

Tickets zijn ook direct te koop
Bedankt voor het delen Royke! Voor meer info en tickets: www.WeitjeRock.com
 

Bijlagen

  • WR24 - eerste namen - fb banner (1).jpg
    WR24 - eerste namen - fb banner (1).jpg
    678,4 KB · Weergaven: 20
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: team-0 en Royke

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.657
11.472
Baroeg Open Air heeft vijf namen aangekondigd!
- Jaya The Cat (NL/US reggae / ska / punk)
- La bande-son imaginaire (MX darkwave)
- Rue Oberkampf (DE electro wave)
- REFORMIST (NL metalcore)
- Ioana Iorgu (NL noiserock)
417391777_961483898882256_3397448204204621739_n.jpg


ProgPower heeft het Franse No Terror in the Bang aangekondigd!

Blue Heart Festival in Victorie heeft twee Vlaamse toevoegingen met BLUAI en Mooneye. Daarmee is de line-up ook gelijk compleet. Met twee Vlaamse toevoegingen is het reeds veelbelovende affiche van Blue Heart Festival op 12 april nu compleet. Zij voegen zich bij David Eugene Edwards (16 Horsepower), Hackensaw Boys, Bertolf, Lauren Ruth Ward.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.657
11.472
Tja, weinig discussie nog, dus nog steeds geen nieuwe topic, maar het twee festival voor 2025 is er. Grauzone wordt volgend van 7 t/m 9 februari gehouden. Early birds zijn al in de verkoop!

Dan dacht je dat de line-up van Transition compleet was, komen er nog vijf namen bij voor de Rabo Open Stage.
De laatste namen voor Transition Festival 2024 zijn bekend! Met vijf acts op de Rabo Open Stage zijn we klaar voor de bomvolle jazzdag op zaterdag 9 maart. Er zijn nog tickets, maar het zijn wel de allerlaatste.

Op de Rabo Open Stage zie je Philipp Rüttgers die zijn nieuwe album Etudes of Shapes and Forms samen met Thomas Pol en Sun-Mi Hong presenteert. Ook het beste internationale talent van dit moment op de Nederlandse Conservatoria komt: NAUSYQA. De band deelt een liefde voor storytelling, en creëert een muzikale wereld waar je in weg kan dromen. Saxofonist Ties Mellema en slagwerker Barry Jurjus slaan de handen ineen voor PEAX: een mix van saxofoon, elektronics, synthesizer en samples. Mauro Cottone komt met zijn debuutproject 100% Cottone, een plaat die zich het beste laat omschrijven als jazz gemengd met elementen uit elektronische muziek, indierock en hiphopgrooves. Willem van Abelen speelt zijn debuutalbum FLUX, naar eigen zeggen een reflectie op de actualiteit, de chaotische tijden waarin we vandaag de dag leven.

C2C: Country 2 Country heeft de laatste namen toegevoegd en daarmee is de line-up compleet!
💥
Dit zijn de allerlaatste toevoegingen aan de line-up van C2C: Country to Country in Rotterdam! Het programma op zaterdag wordt compleet gemaakt door zangeres Halle Kearns.
Op zondag 3 maart maken Ben Chapman en Blake Redferrin de line-up compleet. Ook Dylan Schneider maakt zijn opwachting tijdens C2C in Rotterdam, hij vervangt Matt Schuster die zijn optreden in Rotterdam helaas moet cancelen.
426217443_707538831364012_8914980389572096762_n.jpg


In Patronaat wordt 26 april het kleinschalige Vorst in de Grond gehouden. Azijnpisser, Conflict, Floyd Hemmorhoid, Inferno Personale, Kronol en Stachel treden op. De verkoop start morgenmiddag om 15.00.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
Toch maar alvast een ticket gekocht voor Midsummer Prog.
Wilde aanvankelijk nog wel even wachten op wat meer namen, maar eigenlijk maakt me dat niet eens meer zo veel uit.

Karnivool (kan ik dan wellicht overslaan op GMM) en TEMIC op zondag lijken me al interessant genoeg, en na gisteren nog eens Arena (met Ayreon-held Damien Wilson) geluisterd te hebben, was ik wel overtuigd. :)


Nou maar rustig afwachten wat er nog bij komt, heb nog wel een aardig wenslijstje:
  • Pure Reason Revolution
  • Dyscordia
  • RPWL
  • Alan Parsons Project
  • Symphony X
  • Soen
  • Disillusion
  • Evergrey
  • The Gathering
  • Moon Safari
  • Renaissance
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Jamel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.657
11.472
Toch maar alvast een ticket gekocht voor Midsummer Prog.
Wilde aanvankelijk nog wel even wachten op wat meer namen, maar eigenlijk maakt me dat niet eens meer zo veel uit.

Karnivool (kan ik dan wellicht overslaan op GMM) en TEMIC op zondag lijken me al interessant genoeg, en na gisteren nog eens Arena (met Ayreon-held Damien Wilson) geluisterd te hebben, was ik wel overtuigd. :)


Nou maar rustig afwachten wat er nog bij komt, heb nog wel een aardig wenslijstje:
  • Pure Reason Revolution
  • Dyscordia
  • RPWL
  • Alan Parsons Project
  • Symphony X
  • Soen
  • Disillusion
  • Evergrey
  • The Gathering
  • Moon Safari
  • Renaissance
PRR en RPWL hebben er al gestaan en aangezien ze daar niet zo van herhaling houden, zullen die vast niet geboekt worden. Alan Parsons zou mooi zijn, maar dan voor een ander jaar natuurlijk, want voor nu is ie veel te groot. Het is nu wel duidelijk welke kant ze opgaan voor beide dagen en ik zie het daardoor, helaas voor sommige namen, niet gebeuren dat er ook maar iets van dit lijstje staat.

Maar leuk dat je gaat!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.657
11.472
Tom Skinner is dit jaar Artist in Residence voor Motel Mozaïque! Kan slechter.

Headbangers Parade voegt nog eventjes een podium toe: de Jera on Air Stage. Another Now is daardoor ook toegevoegd aan de line-up.

ProgPower in Baarlo heeft het Canadese The Anchoret toegevoegd. Die komen voor hun eerste Europese show dus naar Nederland toe.

Brainstorm Festival in Gigant heeft Alterium, Ecclesia en Ephemeral aangekondigd!
428438647_792685359568634_5259212557770159099_n.jpg
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.666
Headbangers Parade voegt nog eventjes een podium toe: de Jera on Air Stage. Another Now is daardoor ook toegevoegd aan de line-up.
Ja dat dacht ik dus ook toen ik de mail las. Blijkt een verkapte truc want het is de naam van het tweede podium waar de bands al voor bekend gemaakt waren.

Ben benieuwd naar de kaartverkoop van deze dag. Begon goed met Meshuggah en Avatar maar daarbij hield het wel grotendeels op
 
  • Verdrietig
Waarderingen: wenteldave

Maerts

Campingartiest
16 mei 2023
76
169
Ja dat dacht ik dus ook toen ik de mail las. Blijkt een verkapte truc want het is de naam van het tweede podium waar de bands al voor bekend gemaakt waren.

Ben benieuwd naar de kaartverkoop van deze dag. Begon goed met Meshuggah en Avatar maar daarbij hield het wel grotendeels op
Ik ben juist wel enthousiast. Alle bands zijn te zien, mooi verdeeld over 2 podia en ik vind eigenlijk alles ok tot leuk. Moet natuurlijk wel je ding zijn want qua genre is het zeer divers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
217
189
Desinteresse kan wel interessant zijn, evenals Nuha Ruby Ra, alleen staan die tegelijkertijd geprogrammeerd. Vind zelf The KVB niet onaardig, Lucy Kruger ook niet (al moet ik daarvoor echt in de stemming zijn). Zou voor de rest nog Sophia Djebel Rose aanraden: juist ontdekt door Grauzone en absoluut goed. Benjamin Herman, toch een vreemde eend in de bijt op Grauzone, stelt nooit teleur. Dlina Volny en GHOSTWOMAN ook nog. Als laatst hoor ik positieve geluiden over CLT DRP, dus mocht je nog tijd hebben, zou ik toch om het hoekje kijken.

De rest noem je zelf al. Druk lijstje...
Om hier nog even op terug te komen:

Uiteindelijk ben ik nog geweest bij Sophia Djebel Rose, GHOSTWOMAN en CLT DRP. Sophia Djebel Rose was echt super tof, een van de hoogtepunten van het festival voor mij. Het was wel erg rustig. GHOSTWOMAN heb ik de laatste 25 minuten o.i.d. nog meegepakt, maar dit was letterlijk de laatste set van de zondag, dus ik was compleet gesloopt en had nog weinig energie over. Voor een paar nummers had ik op dat moment dus niet zoveel geduld, maar uiteindelijk was het nog best tof. Verder was CLT DRP wel aardig, maar mijn maat kon er niet zoveel mee, dus waren we na een kwartiertje ongeveer al weer weg.

Hoogtepunten waren voor mij: Slow Crush, Nuovo Testamento, Cold Cave, She Past Away en Sophia Djebel Rose. Moet zeggen dat ik best veel heb gemist dat ik graag had willen zien, doordat ik mij wat heb aangepast aan de voorkeuren van mijn kameraad. Bijvoorbeeld een aantal potentiële hoogtepunten ingeruild voor sets in de ondergrondse club ruimte van The Grey Space. En die waren ook zeker niet verkeerd en ik heb mij daar ook echt wel vermaakt, maar die vond ik uiteindelijk toch niet zo memorabel denk ik. Maar het was sowieso lastig met hoeveel er telkens tegelijk stond. Het is voor herhaling vatbaar, maar ik wacht toch zeker wel de line-up van volgend jaar af. Hopelijk staat er dan net iets meer waarmee ik wel al bekend ben.
 
  • Geweldig
Waarderingen: wenteldave

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
380
303
Ik weet niet of dit de juiste plek is, maar ik ben op zoek naar de kleine festivals zoals London Calling, Eurosonic en Left on the Dial. Zijn er nog meer van dit soort kleine (try-out) festivals in Nederland? Alvast bedankt! :)
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.773
2.359
Ik weet niet of dit de juiste plek is, maar ik ben op zoek naar de kleine festivals zoals London Calling, Eurosonic en Left on the Dial. Zijn er nog meer van dit soort kleine (try-out) festivals in Nederland? Alvast bedankt! :)
Ze dekken misschien niet allemaal de lading, maar: Grasnapolsky, Misty Fields, Sniester, Valkhof, Popronde (natuurlijk ook soort van) bijvoorbeeld
 
  • Geweldig
Waarderingen: Thieske

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.600
606
Ze dekken misschien niet allemaal de lading, maar: Grasnapolsky, Misty Fields, Sniester, Valkhof, Popronde (natuurlijk ook soort van) bijvoorbeeld
Op De Toffel, maar is niet bepaald internationaal gericht. Wel leuk om gratis nieuwe bandjes te zien.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.773
2.359
Op De Toffel, maar is niet bepaald internationaal gericht. Wel leuk om gratis nieuwe bandjes te zien.
Zeker! Ooit tussen alle locals terechtgekomen omdat Palio Superspeed Donkey (voorloper van Canshaker Pi en Personal Trainer) er stond en ik die met alle macht wilde zien. Mijn ouders meegesleurd, het was immers Vaderdag en anders ook zo lullig. Daarna zijn we er nog een aantal keer geweest, maar sinds de overlap met het BKS-weekend niet meer. Volgens mij zitten ze nu weer in een ander weekend.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • Jamel