Rock Werchter 2024

vanNelle_Monae

Campingartiest
1 jun 2023
55
33
Ja, wegens regen en toch telkens hetzelfde soort banjo-muziek zo ongeveer 5 liedjes volgehouden. En ook de teleurstelling dat we niet bij iggy pop konden wegens de inmiddels welbekende rode kruizen
 

Fred13

Playlistbediener
7 dec 2022
12
9
Gelukkig hanteert Werchter iedere editie op een aantal dagen het principe van een coheadliner.
Op een aantal dagen, inderdaad. Bij Lenny Kravitz en Maneskin zal dat bv het geval zijn, maar bij de Foo Fighters niet.

Foo’s verkopen op dit moment makkelijk een Sportpaleis (of groter) uit. Die status heeft Lenny allang niet meer, dus daar zal zeker wel een ‘grote’ act bijkomen als co-headliner.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Ik mag hopen dat er nog een paar headliners bijkomen. Het is RW hè. Je zou op z’n minst voor elke dag de op-een-na grootste en op donderdag de grootste naam nog mogen verwachten toch?
Persbericht voor Lenny was wel duidelijk. Ik verwacht daar geen grotere naam.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Vicarious

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Iets van de grootte van een Sam Smith ervoor moet wel nog lukken toch? Of denk ik nu te optimistisch? 😅
Kan dat echt niet inschatten allemaal. Zoals vaak gezegd krijg je ene keer een band van bepaalde grootte op plek dat je denkt? Huh? Andere keer staat een grote band veel lager dan je zou inschatten.
We zijn er vaak vanuit gegaan dat er sowieso daar of daar nog een grote sub bij zou moeten zijn en dat is dan finaal niet het geval.

Vorig jaar was dat ook zo. De kleinste Barn headliner stond op donderdag en Stormzy was ook de kleinste sub. En dat op de moeilijkste te verkopen donderdag. Terwijl die zondag de grote namen bleef stapelen.

Vaak zit daar links of rechts ook een reden achter waar wij het raden naar hebben, of wat het grote publiek nooit zal horen tenminste. Net zoals Lenny vermoedelijk niet de eerste optie was voor de donderdag te headlinen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.156
1.188
Ja inderdaad, zoals ik eerder zei denk ik dat we niets groter dan een Editors, Kings of Leon, Post Malone, of Arcade Fire moeten verwachten.

Mijn focus gaat vooral naar mooie tentnamen nu.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Stormzy stond daar goed. Misschien 1 spot te hoog, maar stoorde niet. Mooie boeking.
Maar ze mogen gerust stoppen alles te verschepen naar Les Ardentes. Het volk is daar voornamelijk geïnteresseerd in Franstalige rap.
Ik vond het echt gek hoe weinig volk er stond voor Kendrick Lamar vorig jaar.
 
  • Winning
Waarderingen: timv

Gebruikers die dit onderwerp bekijken