Best Kept Secret 2024

zworp3

Support act
17 mei 2018
854
561
tropical fuck storm ook. Zou dit betekenen dat de basist is genezen van kanker?
Wat ik begrijp uit een interview eerder deze maand voorlopig niet. Maar ook dat hun geld wel zo'n beetje op is, dus dan zal dit wel zijn om geld te verdienen voor de behandeling met een gastbassist.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.258
2.199
Ik vind het een geweldige lijst. Dit belooft veel goeds voor BKS, want de vijver is heel groot.

Beth Gibbons als meest opvallende naam. Zou een geweldige naam voor BKS zijn.

Goed om te zien dat Vampire Weekend en Pulp ook in de buurt zijn. Justice wordt nu ook genoemd.
Ook Phoenix nu een kanshebber.

En veel mooie middelgrote (Yo La Tengo!) en kleinere namen.
 

setheke

Randprogramma
26 nov 2017
133
103
Wat ik begrijp uit een interview eerder deze maand voorlopig niet. Maar ook dat hun geld wel zo'n beetje op is, dus dan zal dit wel zijn om geld te verdienen voor de behandeling met een gastbassist.
Ah shit. Kloten om te horen.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.325
1.336
Zijn Phoenix, Vampire Weekend, Beth Gibbons, FKA Twigs, Mitski hier eigenlijk headliner? Kan deze niet zo heel goed inschatten maar naar mijn gevoel wel vergelijkbaar met Alt-J eigenlijk? Misschien nog net een slagje kleiner.
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

zworp3

Support act
17 mei 2018
854
561
Zijn Phoenix, Vampire Weekend, Beth Gibbons, FKA Twigs, Mitski hier eigenlijk headliner? Kan deze niet zo heel goed inschatten maar naar mijn gevoel wel vergelijkbaar met Alt-J eigenlijk? Misschien nog net een slagje kleiner.
Als een artiest van het formaat Alt-J headliner is op BKS dan is het iets dat door Friendly Fire geboekt wordt. Zoals dus Alt-J, Christine + The Queens of Run the Jewels in het verleden. Vampire Weekend lijkt me van zichzelf wel groot genoeg. Mitski wordt door FF geboekt, maar is zelfs dan nog niet groot genoeg. Ze heeft wel een schare fans die ook wel een kaartje kopen als ze vroeger staat, zoals The 1975 vorig jaar, maar niet genoeg om er een dag aan op te hangen, denk ik.
 

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
209
366
Zijn Phoenix, Vampire Weekend, Beth Gibbons, FKA Twigs, Mitski hier eigenlijk headliner? Kan deze niet zo heel goed inschatten maar naar mijn gevoel wel vergelijkbaar met Alt-J eigenlijk? Misschien nog net een slagje kleiner.

Mijn gevoel zegt Phoenix, Vampire Weekend, FKA Twigs misschien wel en Mitski en Beth Gibbons eerder TWO afsluiters. Je hebt dan geen grote kleppers als headliners voor mijn gevoel, maar zou met een sterke undercard wel de richting kunnen zijn waar BKS naartoe gaat
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.478
1.632
Als een artiest van het formaat Alt-J headliner is op BKS dan is het iets dat door Friendly Fire geboekt wordt. Zoals dus Alt-J, Christine + The Queens of Run the Jewels in het verleden. Vampire Weekend lijkt me van zichzelf wel groot genoeg. Mitski wordt door FF geboekt, maar is zelfs dan nog niet groot genoeg. Ze heeft wel een schare fans die ook wel een kaartje kopen als ze vroeger staat, zoals The 1975 vorig jaar, maar niet genoeg om er een dag aan op te hangen, denk ik.
Zo'n Mitski is inmiddels toch veel groter dan een Vampire Weekend? Recente, goed ontvangen platen en verkoopt grote zalen tegen stevige prijzen vrij eenvoudig uit.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.549
6.225
Zo'n Mitski is inmiddels toch veel groter dan een Vampire Weekend? Recente, goed ontvangen platen en verkoopt grote zalen tegen stevige prijzen vrij eenvoudig uit.
In Nederland waren de grootste locaties tot dusver Tivoli en Carré toch? Zou die een Afas uitverkopen?
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
532
479
Een eerste blik op de PS poster doet denken aan een terugkeer naar een classic line-up die voornamelijk uit de betere indie (rock) bestaat. De meer pop georiënteerde koers toch weer ingeruild? Het zal de drank omzet zijn gok ik.

Veel mooie namen aan de bovenkant, ben benieuwd wat daarvan op BKS staat. Hoop zelf op PJ Harvey en Vampire Weekend. Van de kleinere namen die ik zo snel gezien heb zijn Duster, Tropical Fuck Storm, Scowl, The Armed, wolf Eyes en Yo La Tengo wat mij betreft zeer welkom.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.258
2.199
Als een artiest van het formaat Alt-J headliner is op BKS dan is het iets dat door Friendly Fire geboekt wordt. Zoals dus Alt-J, Christine + The Queens of Run the Jewels in het verleden. Vampire Weekend lijkt me van zichzelf wel groot genoeg. Mitski wordt door FF geboekt, maar is zelfs dan nog niet groot genoeg. Ze heeft wel een schare fans die ook wel een kaartje kopen als ze vroeger staat, zoals The 1975 vorig jaar, maar niet genoeg om er een dag aan op te hangen, denk ik.
Wat een beetje tegen Mitski pleit is dat ze kort daarvoor nog twee shows heeft in Carré.

Het is een mooie lijst van Primavera en dat beloofd ook veel goeds voor BKS. Mis wel persoonlijke favorieten als The Smile, Slowdive en LCD Soundsystem.
Slowdive had ik eigenlijk ook wel verwacht. LCD is duidelijk toch pas in juli in Europa; goed nieuws voor DTRH, en voor The Smile zal het te dicht op de maart-tour zitten.
Ben blij dat ik Slowdive en the Smile allebei in Amsterdam ga zien, maar waren mooie namen geweest voor BKS.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
854
561
In Nederland waren de grootste locaties tot dusver Tivoli en Carré toch? Zou die een Afas uitverkopen?
Ik denk van niet, ze heeft een fanschare die wel wat centen willen neerleggen voor een optreden. Maar daarbuiten valt het tegen. 2000 mensen die 80 euro willen neerleggen is wat anders dan 6000 mensen die 40 euro willen neerleggen. Op BKS heb je dan een paar duizend bezoekers die fan zijn en 20.000 die het hoogstens een beetje kennen. Terwijl Vampire Weekend wel veel meer mensen trekt die misschien niet naar een zaalshow zouden gaan, maar de band wel kennen en leuk vinden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.381
5.071
The National mag van mij een keer overslaan.

Doe mij maar:
Lana Del Rey - Pulp - Justice. indiePop britrock, dance elkaar, lekker gevarieerd.
Daaronder als subs Phoenix - Mitski - PJ Harvey

Vampire Weekend - Disclosure - FKA Twigs laten we over voor DTRH.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.478
1.632
In Nederland waren de grootste locaties tot dusver Tivoli en Carré toch? Zou die een Afas uitverkopen?
Ik denk dat je twee keer Carré prima kunt wegstrepen tegen een keer Afas, zeker als je in de laatste alleen kaartjes voor 50eu verkoopt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
381
301
Het zou me niet verbazen als Mitski de komende weken veelvuldig redelijk hoop op de albumjaarlijstjes gaat verschijnen. Zo ja, dan doet dan nog wel wat met die naam in de breedte.

Vampire Weekend was bij de laatste passage in de Afas volgens mij niet uitverkocht.

Beide namen zijn wat mij betreft zeer welkom.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.325
1.336
Ik ben zelf helemaal niet bekend met de muziek van Mitski eigenlijk. Ligt meer aan mij hoor, maar zo op het eerste gehoor ligt het redelijk in de lijn van FKA Twigs. Avondje Mitski - FKA zou wel prima zijn denk ik.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.944
6.193
Poging 5745764

ONE: The Lemon Twigs > Froukje > PJ Harvey > Justice
TWO: Tropical Fuck Storm > Jessica Pratt > Ethel Cain > Charli XCX > Vampire Weekend
SECRET: Blonde Redhead > Royel Otis > Julie Byrne > Faye Webster > The Armed > Romy

ONE: Future Islands > Mitski > The National
TWO: Squid > L'Imperatrice > Slowdive > Helena Hauff (na HL)
SECRET: Mandy, Indiana > Novo Amor > Alice Glass > American Football > Kelly Lee Owens

ONE: Amyl & The Sniffers > Fontaines DC > The Smile
TWO: Model / Actriz > Roosevelt > Jessie Ware > Yo La Tengo
SECRET: Etran De L'Aïr > The Dare > Bodega > Lankum > Gilla Band
geüpdate met PS line-up in mind.

Voor hetzelfde geld is het ook gewoon Phoenix die headlinet ofzo lmao.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken