Bospop 2024

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.301
3.904
Dat mag altijd. De vraag is alleen hoe lang Bospop dat vol gaat houden. Want hoe cru (of lomp) het ook klinkt, die typische oudere rockbands die echt op Bospop passen sterven langzaam uit. En helaas geld dat ook voor de mensen die de tickets moeten kopen.

Dus wat er nu denk ik gaat gebeuren is een verschuiving van decennia. Bospop gaat richting jaren 80 - 90. Tenminste als ze nog jaren door willen gaan, zul je nieuwe bands en nieuw publiek aan moeten trekken. En een paar bands van nu om verjongingskuur echt in te zetten.
Prima plan. Depeche Mode zou fantastisch zijn😊.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.226
10.657
Mooi lijstje. Ik zou Status Quo nog niet helemaal afschrijven. Spelen vaker 3 dagen achter elkaar en de afstand tussen hun laatste concert in Duitsland en Weert is 5 uur. Die spelen trouwens begin juli op een festival samen met Canned Heat en Ten Years After......
Oew Ten Years After. Vorig jaar op Sweden Rock gezien en dat was verdomd goed. Erg sterke zanger/gitarist bij zich.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.226
10.657
Dat mag altijd. De vraag is alleen hoe lang Bospop dat vol gaat houden. Want hoe cru (of lomp) het ook klinkt, die typische oudere rockbands die echt op Bospop passen sterven langzaam uit. En helaas geld dat ook voor de mensen die de tickets moeten kopen.

Dus wat er nu denk ik gaat gebeuren is een verschuiving van decennia. Bospop gaat richting jaren 80 - 90. Tenminste als ze nog jaren door willen gaan, zul je nieuwe bands en nieuw publiek aan moeten trekken. En een paar bands van nu om verjongingskuur echt in te zetten.
Wat je zegt klopt. Het is logisch dat ze op een gegeven moment over moeten stappen op een nieuwe generatie bands en daarmee publiek. Waar we voor pleiten is dat ze dat wel in dezelfde hoek aan muziek en bands blijven doen. Dus de artiesten met blues/rock/alternatief randje en niet de Skyradioplaylist keuze van de afgelopen jaren. Zou houdt je een eigen smoel want Racoon kan je overal al zien
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ en bas2204

Joeri

Randprogramma
14 apr 2021
104
89
ZZ-Top heeft nog een gat in het tourschema van mei tot eind juli voor Europa, kanshebber?
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
615
317
Wat je zegt klopt. Het is logisch dat ze op een gegeven moment over moeten stappen op een nieuwe generatie bands en daarmee publiek. Waar we voor pleiten is dat ze dat wel in dezelfde hoek aan muziek en bands blijven doen. Dus de artiesten met blues/rock/alternatief randje en niet de Skyradioplaylist keuze van de afgelopen jaren. Zou houdt je een eigen smoel want Racoon kan je overal al zien
Je moet inderdaad verjongen zonder je eigen smoel te verliezen. Dat is best lastig, want dat moet geleidelijk om niet meteen het huidige publiek af te schrikken en die ook mee te nemen naar de jaren 80/90 inderdaad. En dat zul je altijd aan moeten vullen met hedendaagse acts. En dan zie ik in Racoon niet direct een echte boosdoener, maar meer in namen als Passenger, Amy Macdonald en Juanes die allemaal in 2022 hoog op de poster stonden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.226
10.657
Je moet inderdaad verjongen zonder je eigen smoel te verliezen. Dat is best lastig, want dat moet geleidelijk om niet meteen het huidige publiek af te schrikken en die ook mee te nemen naar de jaren 80/90 inderdaad. En dat zul je altijd aan moeten vullen met hedendaagse acts. En dan zie ik in Racoon niet direct een echte boosdoener, maar meer in namen als Passenger, Amy Macdonald en Juanes die allemaal in 2022 hoog op de poster stonden.
Ja dat zijn betere voorbeelden maar kwam in de vroege morgen even niet verder als Racoon haha
 
  • Leuk
Waarderingen: remkobak

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.744
1.902
Zucherro is de vrijdag van Bospop in Duitsland. Die komt dus wel terug op de zaterdag of de zondag.
 

graaf1

Playlistbediener
1 mrt 2022
49
40
Hier staan toch wel namen op die je ook op Bospop zou kunnen verwachten. Keane Crowded House Pet Shop Boys Simple Minds. Bekijk bijlage 6791
Ik zou ook héél blij worden als Bospop The Blossoms zou boeken; als die Rick Astley meenemen, kan die hetzelfde doen als op Glastonbury: én een optreden met eigen werk én een optreden met The Smiths nummers....win/win situatie :-D!!
 
  • Leuk
Waarderingen: bas2204

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.644
897
Hier staan toch wel namen op die je ook op Bospop zou kunnen verwachten. Keane Crowded House Pet Shop Boys Simple Minds. Bekijk bijlage 6791
Dit lijken mij allemaal realistische namen voor Bospop.
Een Rod Stewart of Depeche Mode, zoals hierboven gesuggereerd, is gewoonweg te hoog gegrepen voor Bospop. Eventueel een dag buiten Bospop om, maar zeker niet op het festival.

Nog iemand iets gehoord over Dido?
Zij ging festivals touren voor corona, maar uiteindelijk geannuleerd erdoor en nooit meer ingehaald. Ook wel mooie naam voor Bospop.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
615
317
Dit lijken mij allemaal realistische namen voor Bospop.
Een Rod Stewart of Depeche Mode, zoals hierboven gesuggereerd, is gewoonweg te hoog gegrepen voor Bospop. Eventueel een dag buiten Bospop om, maar zeker niet op het festival.

Nog iemand iets gehoord over Dido?
Zij ging festivals touren voor corona, maar uiteindelijk geannuleerd erdoor en nooit meer ingehaald. Ook wel mooie naam voor Bospop.
Zijn Rod Stewart en Depeche Mode onmogelijk namen als bijvoorbeeld ook een Sting er heeft gestaan? Denk toch niet dat dat nou echt andere klasses zijn...

Duran Duran trouwens ook een leuke naam, maar niet direct mijn eerste keus
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.744
1.902
Nog iemand iets gehoord over Dido?
Zij ging festivals touren voor corona, maar uiteindelijk geannuleerd erdoor en nooit meer ingehaald. Ook wel mooie naam voor Bospop.
Volgens mij bezig met nieuw album. Gaat niet touren voor zover ik weet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken