Best Kept Secret 2024

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Maar toch denk ik dat ze stiekem wel die grote namen nodig hebben voor de verkoop.

Ik zie QOTSA toch eerder naar DRTH gaan als je het mij vraagt.

Wat betreft The National lijkt me dat ook nog de grootste kanshebber. Wel jammer dat ze die niet gelijk bekend maakte met Live is Live
Ik zie wat reacties van anderen dat het een nadeel zou zijn voor BKS als ze the National met Live is Live moeten delen.
Ik zie dat eigenlijk niet zo. De afgelopen jaren was het (op 2019 na) standaard dat BKS de grootste headliners deelde met een groot Belgisch festival. Of het nou ging om Aphex Twin, Nick Cave, Arctic Monkeys, Radiohead of Arcade Fire. En hoewel er die jaren vast mensen waren die Werchter verkozen voor BKS (en andersom) hebben die elkaar niet echt in de weg gezeten.

Live is Live kiest voor een andere route dan BKS. Veel meer 'headliner-driven', met zelfs dat onzalige plan van een golden circle voor het podium, terwijl BKS juist meer voor het totaalprogramma gaat.

Ik denk dat the National prima op beide festivals kan staan; ze zullen vast wat bezoekers bij elkaar wegsnoepen, maar juist met een FKP Scorpio dat daar weer boven hangt zou ook dat geen probleem moeten zijn.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
Ik zie wat reacties van anderen dat het een nadeel zou zijn voor BKS als ze the National met Live is Live moeten delen.
Ik zie dat eigenlijk niet zo. De afgelopen jaren was het (op 2019 na) standaard dat BKS de grootste headliners deelde met een groot Belgisch festival. Of het nou ging om Aphex Twin, Nick Cave, Arctic Monkeys, Radiohead of Arcade Fire. En hoewel er die jaren vast mensen waren die Werchter verkozen voor BKS (en andersom) hebben die elkaar niet echt in de weg gezeten.

Live is Live kiest voor een andere route dan BKS. Veel meer 'headliner-driven', met zelfs dat onzalige plan van een golden circle voor het podium, terwijl BKS juist meer voor het totaalprogramma gaat.

Ik denk dat the National prima op beide festivals kan staan; ze zullen vast wat bezoekers bij elkaar wegsnoepen, maar juist met een FKP Scorpio dat daar weer boven hangt zou ook dat geen probleem moeten zijn.
Ik hoop dat je gelijkt hebt want ik zou The National er graag weer zien. Toch vind ik het juist vanuit FKP Scorpio gezien onlogisch. Je gaat twee eigen festivals met elkaar laten concurreren door dezelfde headliner te boeken. Ook nog eens in dezelfde periode en geografische gezien dicht bij elkaar.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.938
6.181
Denk dat de grootste concurrentie voor BKS meer komt vanuit DTRH en RW dan van Live Is Live tbh.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.367
5.057
Ik zie wat reacties van anderen dat het een nadeel zou zijn voor BKS als ze the National met Live is Live moeten delen.
Ik zie dat eigenlijk niet zo. De afgelopen jaren was het (op 2019 na) standaard dat BKS de grootste headliners deelde met een groot Belgisch festival. Of het nou ging om Aphex Twin, Nick Cave, Arctic Monkeys, Radiohead of Arcade Fire. En hoewel er die jaren vast mensen waren die Werchter verkozen voor BKS (en andersom) hebben die elkaar niet echt in de weg gezeten.

Live is Live kiest voor een andere route dan BKS. Veel meer 'headliner-driven', met zelfs dat onzalige plan van een golden circle voor het podium, terwijl BKS juist meer voor het totaalprogramma gaat.

Ik denk dat the National prima op beide festivals kan staan; ze zullen vast wat bezoekers bij elkaar wegsnoepen, maar juist met een FKP Scorpio dat daar weer boven hangt zou ook dat geen probleem moeten zijn.
Is voor beide geen probleem denk ik inderdaad. Voor het gros van het publiek is de grens over toch een dingetje ofzo. Daarnaast heeft BKS ook wel een bepaalde reputatie opgebouwd dat shows goed tot hun recht kunnen komen, dus ook dat zal nog publiek trekken.

Ik denk niet dat het duizenden bezoekers zal kosten in ieder geval.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
MGMT zijn hevig aan het teasen op hun socials 👀👀👀

Hoop nog steeds heel erg op
MGMT - Justice - The National
Ik zie het en der kleinere headliners passeren maar zo’n MGMT trekt toch nooit never jamais genoeg volk.

Net BKS (en niet DTRH, LL) moet het echt wel hebben van een sterke lineup. Dus MGMT en zelfs Justice: leuk voor erbij maar echt te mager als grootste namen van hun dagen denk ik.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Als een wat kleinere headliner betekent dat the National/Qotsa en Justice er staat: prima.
Maar Justice zou ook een kleine headliner hoor zijn voor BKS. Blijf het gek vinden dat die als zodanig genoemd worden. Misschien op de Jamie XX/Royksopp spot…
 

PatrickB

Playlistbediener
12 jun 2023
20
12
Ik zie wat reacties van anderen dat het een nadeel zou zijn voor BKS als ze the National met Live is Live moeten delen.
Ik zie dat eigenlijk niet zo. De afgelopen jaren was het (op 2019 na) standaard dat BKS de grootste headliners deelde met een groot Belgisch festival. Of het nou ging om Aphex Twin, Nick Cave, Arctic Monkeys, Radiohead of Arcade Fire. En hoewel er die jaren vast mensen waren die Werchter verkozen voor BKS (en andersom) hebben die elkaar niet echt in de weg gezeten.

Live is Live kiest voor een andere route dan BKS. Veel meer 'headliner-driven', met zelfs dat onzalige plan van een golden circle voor het podium, terwijl BKS juist meer voor het totaalprogramma gaat.

Ik denk dat the National prima op beide festivals kan staan; ze zullen vast wat bezoekers bij elkaar wegsnoepen, maar juist met een FKP Scorpio dat daar weer boven hangt zou ook dat geen probleem moeten zijn.
Met een groot Belgisch festival oke, maar niet met Live is Live, daar zit mijn bedenking. Zelfde organisatie, zelfe doelgroep (marketing voor BKS in Belgie is groot) en beiden vorig jaar niet uitverkocht. Maar ik zie The National graag komen, dusi, hoop dat ik het mis heb.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
high-water-fest-2024-lineup-1698164667-1000x1251.jpg

Fleet Foxes, Courtney Barnett, The Walkmen en the Flaming Lips mogen in juni allemaal wel naar Hilvarenbeek komen!
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ik heb Fleet Foxes deze zomer op een groot buitenpodium (5000 man) aan de haven van Halifax gezien. Was ontzettend goed en ze kunnen nu de ONE ondertussen prima aan m.i. Ik zou het een leuke boeking vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon en visdave34

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.986
565
high-water-fest-2024-lineup-1698164667-1000x1251.jpg

Fleet Foxes, Courtney Barnett, The Walkmen en the Flaming Lips mogen in juni allemaal wel naar Hilvarenbeek komen!
Misschien heb ik een memo gemist, maar wie is Noah Kahan en waarom staat hij (ver) boven Fleet Foxes, Courtney Barnett, The Walkmen en The Flaming Lips?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.620
11.309
Misschien heb ik een memo gemist, maar wie is Noah Kahan en waarom staat hij (ver) boven Fleet Foxes, Courtney Barnett, The Walkmen en The Flaming Lips?
Ah, je hebt een Tiktok-memo gemist. Heeft een maand geleden shows in de Hollywood Bowl en Madison Square Garden aangekondigd, dus niet zo'n beetje ver ook.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken