Lowlands 2023

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.547
835

Zelf nog niet kunnen checken. Benieuwd of er nieuwtjes in zitten!
Weinig nieuws. Ik vind dat hij heel vaag blijft over de technische moeilijkheden waarom de kaartjes maar tot woensdag 05:00 uur doorverkocht kunnen worden.

En ik vind het heel goed dat EvE zelf vindt dat de 20% doorverkoop er af zou moeten. En blijkbaar gaan ze hier na het festival over in overleg. Maar iedereen weet dat Ticketmaster die 20% wil aanhouden. Dat zorgt er voor dat te veel mensen hun kaartje kopen om weer door te verkopen en daar verdienen ze zelf weer heel veel aan.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.891
1.824
Ik vind dat hij heel vaag blijft over de technische moeilijkheden waarom de kaartjes maar tot woensdag 05:00 uur doorverkocht kunnen worden
Podcast niet geluisterd, maar de tickets zijn lokaal opgeslagen op je telefoon. Om te checken of deze nog geldig terwijl doorverkoop mogelijk is is zouden de ticketscanners continu in verbinding moeten staan met internet om elk ticket te checken op geldigheid. Ik vermoed dat dit niet het geval is, of een te groot risico is. Hierom gooien ze om 0500 de doorverkoop dicht, dan kan elke scanner geupdate worden met alle tickets die geldig zijn en is er geen risico van dubbele bezoekers.
Twee manieren om dit wel mogelijk te maken: Tickets niet lokaal opslaan maar alleen online op te halen -> 5G gaat er geheid uit flikkeren en dan komt er niemand binnen
Ticketscanners met internet verbinden -> Risico dat internet het niet doet en iedereen gedurende die tijd niet naar binnen komt.

Ze zullen komend jaar hopelijk een manier vinden om het tweede door te voeren
 

Camping2

Campingartiest
6 jun 2022
85
149

Zelf nog niet kunnen checken. Benieuwd of er nieuwtjes in zitten!
"Ticketmaster krijgt veel om de oren, maar ze doen voor ons een hele goede job. Ik vind zelf dat mensen die willen doorverkopen dat voor de vaste prijs zouden moeten doen, maar iedereen vindt het acceptabel dat daar twintig procent bovenop komt, plus commissie."

Ik kan nu wel met zekerheid zeggen dat Eric en ik geen gemeenschappelijke bekenden hebben. 😄 Ik ken niemand die dit acceptabel vindt.
 

wsslvrwrt

Gouden Tip
18 jul 2022
373
480
"Ticketmaster krijgt veel om de oren, maar ze doen voor ons een hele goede job. Ik vind zelf dat mensen die willen doorverkopen dat voor de vaste prijs zouden moeten doen, maar iedereen vindt het acceptabel dat daar twintig procent bovenop komt, plus commissie."

Ik kan nu wel met zekerheid zeggen dat Eric en ik geen gemeenschappelijke bekenden hebben. 😄 Ik ken niemand die dit acceptabel vindt.
Is toch allang bekend dat Eric in zn eigen wereldje leeft
 

Molis040

Campingartiest
6 aug 2022
98
148
Snap ook niet waarom hij niet gewoon eerlijk is. Het wordt steeds duurder om een festival te organiseren. Via ticketmaster kunnen wij de meeste omzet genereren met de kaartverkoop. Klaar.

Dat gelul or omheen.
Ik betwijfel of er iets van dat reseller-fee naar het festival gaat... Alhoewel, dat zou wel het een en ander verklaren ;-)
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
691
633
Ik had altijd wel een zwak voor EvE, maar ik merk dat dat de laatste jaren begint af te nemen. Die extra servicekosten zijn imo nog wel uit te leggen, maar die 20 procent extra is gewoon totaal debiel en biedt zo een perfect platform voor zwarthandelaars die lekker makkelijk wat geld kunnen verdienen hiermee. En dan zeggen dat de bezoekers dit acceptabel vinden...
 
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: Novis95 en pietmoeskops

Jaxie

Playlistbediener
19 jul 2023
47
86
Ik betwijfel of er iets van dat reseller-fee naar het festival gaat... Alhoewel, dat zou wel het een en ander verklaren ;-)
Naja, denk dat Ticketmaster wel een bedrag heeft betaald aan Mojo voor het alleenrecht op doorverkoop. Zou niet weten waarom Mojo anders ticketswap buitenspel heeft gezet.
 

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
151
298
Naja, denk dat Ticketmaster wel een bedrag heeft betaald aan Mojo voor het alleenrecht op doorverkoop. Zou niet weten waarom Mojo anders ticketswap buitenspel heeft gezet.
Ehh, Ticketmaster en Mojo zijn beide onderdeel van Live Nation. Natuurlijk zetten zij Ticketswap buitenspel.

Overigens vind ik het technisch gezien ook wel logisch (en eigenlijk zelfs goed) dat de verkoop en doorverkoop bij een en dezelfde partij ligt. Zo weet je tenminste zeker dat je een goed kaartje hebt. De fee die ze voor doorverkoop vragen is het probleem. Wat natuurlijk wel in de hand geholpen wordt doordat er maar een partij is die kan doorverkopen.
En die is overigens bij Ticketswap vrijwel even hoog (12 vs 10 procent als ik me niet vergis) als je de fee aan de verkopende en kopende partij bij elkaar optelt, we moeten nu niet doen of zij heilig zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude en pietmoeskops

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
274
221
Ehh, Ticketmaster en Mojo zijn beide onderdeel van Live Nation. Natuurlijk zetten zij Ticketswap buitenspel.

Overigens vind ik het technisch gezien ook wel logisch (en eigenlijk zelfs goed) dat de verkoop en doorverkoop bij een en dezelfde partij ligt. Zo weet je tenminste zeker dat je een goed kaartje hebt. De fee die ze voor doorverkoop vragen is het probleem. Wat natuurlijk wel in de hand geholpen wordt doordat er maar een partij is die kan doorverkopen.
En die is overigens bij Ticketswap vrijwel even hoog (12 vs 10 procent als ik me niet vergis) als je de fee aan de verkopende en kopende partij bij elkaar optelt, we moeten nu niet doen of zij heilig zijn.
13 procent bij ticketswap. Liever dat er wat extra naar Lowlands gaat, dan in de zakken bij ticketswap + gegarandeerd werkend kaartje.
 
  • Leuk
Waarderingen: pietmoeskops

nieuwsgierig

Campingartiest
3 feb 2020
61
58
Ik ben te nieuwsgierig: iemand nog opbouwfoto’s?😅
Yes, net in reuzenrad geweest, kan jullie melden dat t niet handig gepland is, de aanblik vh terrein is erg aantrekkelijk na uuuuren wachtrij....

Heb foto's gemaakt, zijn alleen te groot om te plaatsen, ben verder forum noob dus als iemand mij via dm een korte instructie geeft hoe ik ze van m'n tel als kleiner bestand hier kan droppen, graag!
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.891
1.824
Yes, net in reuzenrad geweest, kan jullie melden dat t niet handig gepland is, de aanblik vh terrein is erg aantrekkelijk na uuuuren wachtrij....

Heb foto's gemaakt, zijn alleen te groot om te plaatsen, ben verder forum noob dus als iemand mij via dm een korte instructie geeft hoe ik ze van m'n tel als kleiner bestand hier kan droppen, graag!
Even een keertje in whatsapp in een groep of naar iemand sturen. Whatsapp verneukt de foto dusdanig dat ie daarna klein genoeg is
 

Broodrooster

Randprogramma
21 apr 2021
122
177
Yes, net in reuzenrad geweest, kan jullie melden dat t niet handig gepland is, de aanblik vh terrein is erg aantrekkelijk na uuuuren wachtrij....

Heb foto's gemaakt, zijn alleen te groot om te plaatsen, ben verder forum noob dus als iemand mij via dm een korte instructie geeft hoe ik ze van m'n tel als kleiner bestand hier kan droppen, graag!
Of openen op je computer en dan opslaan als.. of exporteren. Kun je zien hoeveel ie kleiner wordt ;)

Edit: t is je al gelukt zo te zien haha
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude en nieuwsgierig

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.891
1.824
Iemand een gllamcamp deluxe parkeerticket (glamping) te koop? 🙏🏼
Even aangezien je reageert op iemand die in easycamp zit: Dit parkeerticket heb je echt alleen nodig als je in glammcamp zit, groepscamping en easycamp moet je gewoon op de normale parkeerplekken parkeren
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken